کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۲۶۴
تاریخ خبر:

موج تحسین‌‌ها به سمت اسکار و نعیمه

موج تحسین‌‌ها به سمت اسکار  و نعیمه

شروع پنجمین فصل مسابقه «اسکار» طوفانی بود و همچنان فضای مجازی پر است از تعریف و تمجید از آن. در این میان عملکرد نعیمه نظام دوست بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفته است

هفت صبح|  این مطلب در حالی نوشته می‌شود که فقط یک قسمت از سری جدید «اسکار» در پلتفرم فیلیمو منتشر شده. طبق زمان‌بندی، قسمت دوم از فصل پنجم امروز به دست مخاطبان می‌رسد تا شاهد رقابت دیگری با حضور نعیمه نظام‌دوست، سمیرا حسن‌پور، بهنام تشکر و محمدرضا هدایتی باشند. قسمت اول این فصل خیلی زود تبدیل به اتفاقی ویژه شد و جانی دوباره به مسابقه «اسکار» بخشید؛ چگونه؟ این گزارش را بخوانید.

 

 

مورد اول| ترکیب شرکت کنندگان

فصل پنجم برنامه اسکار

حالا می‌توان گفت «اسکار» مثل یک هندوانه در بسته می‌ماند! یعنی با اعلام اسامی شرکت کنندگان هر فصل نمی‌توان حدس زد نتیجه چه خواهد بود. برای قضاوت باید این مسابقه را دید و بعد نظر داد!

 

در سری پنجم نعیمه نظام‌دوست، سمیرا حسن‌پور، بهنام تشکر و محمدرضا هدایتی حضور دارند که روی کاغذ شانس موفقیت برنامه چندان بالا نبود. با این حال به دلیل انرژی خوب شرکت کننده‌ها و تغییرات چند آیتم، اولین قسمت «اسکار» تبدیل به یکی از بهترین‌های آن شد. و می‌دانید که هر فصل این مسابقه دارای چهار فصل است. بخشی از آن در استودیو و با اجرای مهران مدیری و همراهی نیما شعبان‌نژاد تولید می‌شود و بخشی در جایی به نام ویلا با حضور نیما و چالش‌هایش.

  

مورد دوم |سهم بالای نعیمه

 

بی‌شک نعیمه نظام دوست، برگ برنده اصلی سری جدید «اسکار» است. اتفاق خوب از همان دقایق ابتدایی شروع شد که سمیرا حسن‌پور یک تور عروس به او هدیه داد. نظام دوست هم خط این شوخی را گرفت و جلو رفت؛ با انداختن تور بر سر خود و شوخی با جوانان مجرد حاضر در استودیو. در ادامه هم تا توانست شوخی کرد و خندید و خنداند. اوج این اتفاق در آیتم مربوط به چالش‌ها رخ داد که به جای تلاش برای گذر از آن‌ها، ریسه می‌رفت و سر به سر نیما می‌گذاشت.

 

بعید است کسی این همه انرژی و شوخ طبعی را ببیند و نخندد؛ می‌دانید چرا؟ چون نظام دوست بارها ثابت کرده اهل خودنمایی نیست و رفتاری طبیعی مقابل دوربین دارد. حتی در «اسکار» اذعان کرد هدفی جز خنداندن و شاد کردن دل مردم ندارد و برنده شدن برایش فاقد اهمیت است. این حجم از انرژی، دیگر شرکت کنندگان را نیز سر ذوق آورد و آن‌ها هم سهمی در شاد کردن فضای «اسکار» داشتند.

 

نعیمه نظام دوست همان طور که سمیرا حسن‌پور اشاره کرد یک کمدین واقعی است که در بزنگاه‌هایی مثل «اسکار» و یا پیش‌تر «شام ایرانی» به بار نشسته و مخاطب را به قهقهه انداخته.

  

مورد سوم| ساختار مسابقه

 

پیش‌تر نوشتیم زنگ خطر برای «اسکار» تکراری شدن ساختار آن یا همان چالش‌ها است. در سری جدید باز هم چند مورد جدید به مسابقه اضافه شده؛ از جمله چالش درست نویسی کلمات فارسی. این بخش هم جذاب بود و هم نوعی هشدار در خود داشت؛ چرا که چهره‌ها نیز از غلط املایی آن هم در اندازه بالا، بی‌نصیب نیستند!

 

مهران مدیری این بار بیشتر مراقب ریتم برنامه بود و اجازه نداد کند شدن آیتم‌ها و چالش‌ها روی نتیجه نهایی تاثیری منفی بگذارد. اتفاقی که در سری چهارم تا حدوی افتاده بود.

  

مورد چهارم| و همچنان مهران و نیما

 

باید بپذیریم «اسکار» بدون مهران مدیری «مزه» واقعی ندارد! او نه تنها در بداهه گویی صاحب قریحه است که شوخی‌هایش اصولی و با رعایت احترام است. البته حساب کل کل او با نیما شعبان‌نژاد جدا است. او عضو ثابت برنامه است و در مقام مجری دوم قاعده مسابقه و شوخی‌های مدیری را پذیرفته.

 

از قضا این میزانسن، محبوبیت شعبان‌نژاد را دوچندان کرده؛ چون خود نیز آداب شوخی را می‌داند و جواب‌هایی رندانه به زبان می‌آورد. در هر قسمت نیز با یک نفر وارد دوئل می‌شود و حالا این کار را با نظام دوست انجام می‌دهد. نتیجه نهایی بر جذابیت «اسکار» افزوده.

  

مورد پنجم| واکنش‌ها

مهران مدیری در فصل پنجم برنامه اسکار

با گذشت یک هفته، همچنان شاهد نظرات مثبت نسبت به «اسکار» و نعیمه نظام دوست هستیم. خیلی‌ها معتقدند سری پنجم بهترین فصل آن بوده و لحظه لحظه آن سرشار از خنده است. برخی کاربران می‌گویند، این فصل را چند بار دیده‌اند؛ عده‌ای عقیده دارند با حضور نظام دوست نیازی به روان درمانی نیست! برخی پیشنهاد داده‌اند نظام دوست به عنوان عضو ثابت «اسکار» کنار مهران مدیری بماند. از این دست نظرات زیاد است و این یعنی «اسکار» همچنان می‌تواند مخاطبان را شگفت زده کند و سر ذوق بیاورد. خاصه در روزهایی که پر است از خبرها و اتفاقات ناخوشایند.

 

 

کدخبر: ۵۵۶۲۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر