کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۵۹۸
تاریخ خبر:

«گل یخ» توی آنفیلد جوونه کرده

«گل یخ» توی آنفیلد جوونه کرده

درباره موزیک‌های ترند این روزها و جزئیات جدید از مرگ ناصر عبداللهی

هفت صبح| اینستاگرام را که باز می‌کنید، ویدئوهای ریمیکس آهنگ ادل و خانم دده بالا از هر طرف پخش می‌شود.

از آن طرف یک میکس از آهنگ گل یخ کوروش یغمایی ساخته شده و صفحات رسمی منچسترسیتی و لیورپول از آن در ویدئوهایشان استفاده کرده‌اند. سازنده ریمیکس اول یک ایرانی است و سازنده ریمیکس گل یخ یک دی‌جی نه چندان معروف در جنوب غربی انگلستان. 

محمد علی بهمنی هم در گفت‌وگویی تازه ابعاد جدیدی از مرگ مشکوک ناصر عبداللهی گفته است.

 

رضا رهیده کسی است که به پیشنهاد یکی از دنبال کننده‌هایش آهنگ Rolling in the deep از ادل، خواننده انگلیسی را با آهنگ گل واژه هایده میکس یا مش‌آپ کرده.

تا به حال آهنگ‌های خارجی و ایرانی زیادی را با یکدیگر ترکیب کرده اما این یکی بیش از همه بین کاربران محبوب شده است.

این میکس تا به امروز بیش از هشت میلیون و 400 هزار بار در اینستاگرام دیده شده و کاربران تا لحظه نوشتن این گزارش بیش از 82 هزار بار با استفاده از آن ریلز (ویدئو) ساخته‌اند و هر لحظه به تعداد آن اضافه می‌شود. دست کم 13 ریلز ساخته شده که بالای چهار میلیون بار دیده شده‌اند.

رهیده نسخه کامل آن را هم به تازگی منتشر کرده است که در اینستاگرام نزدیک به سه میلیون بار دیده شده است.

پیش از این یکی دیگر از میکس‌های رضا رهیده هم در اینستاگرام ترند شده بود. ترکیب آهنگ El Anillo از جنیفر لوپز با کج کلاه خان.

نسخه کامل این میکس هم نزدیک به سه میلیون بار دیده شد و 21 هزار و 400 بار با آن ریلز ساخته شد. بسیاری از آن‌ها صاحبان کسب و کارهای خانگی بودند و ویدئوهایشان از نسخه اصلی میکس بیشتر بازدید خورد.

رضا رهیده در اینستاگرام 146هزار دنبال کننده دارد و علاوه بر میکس موسیقی در زمینه تدوین و گرافیک هم فعالیت می‌کند.

 

 

سه روز پیش صفحه رسمی باشگاه منچسترسیتی ویدئویی از ورود بازیکنانش و پپ گواردیولا منتشر کرد و روی آن ریمیکسی از موزیک گل یخ کوروش یغمایی گذاشت.

این ویدئو فضای مجازی را ترکاند و حدود 6/5 میلیون بار دیده شد. حضور پرشور کاربران ایرانی هم در کامنت‌های زیر آن قابل توجه بود. با توجه به اینکه اخیرا صفحات زیادی به خصوص صفحات باشگاه‌های فوتبال اروپا از موزیک‌های ایرانی در ویدئوهای خود استفاده کردند یک سری‌ها نوشتند «این خارجی‌ها هم یاد گرفتند چطوری ویو بگیرند.»

فردای آن روز صفحه رسمی باشگاه لیورپول هم از این آهنگ استفاده کرد. این ویدئو مربوط به تونل ورزشگاه آنفیلد قبل از آغاز دیدار این تیم با شفیلدیونایتد بود. این ریلز اقبال کمتری از ویدئوی منسیتی داشت و فقط 2/1 میلیون بار دیده شد. اما این ریمیکس را چه کسی ساخته است؟

 

مت بالیا یک دی‌جی نه چندان معروف با حدود 26 هزار دنبال کننده است که حدودا یک ماه پیش این ریمیکس را در اینستاگرام خود منتشر کرد. ریمیکس او در اینستاگرام دو و نیم میلیون بار دیده شده و نزدیک به هشت هزار ریلز با استفاده از آن ساخته شده که اکثرشان ایرانی هستند.

 

بالیا در شهر سویندون در جنوب غربی انگلستان زندگی می‌کند و در رویدادهای مختلف به عنوان دی‌جی شرکت می‌کند. بیشتر کارهای او در سبک جز و فانک هستند. با این حال این اولین بار نیست که موزیک گل یخ سر از خارج در می‌آورد. سال 2018 بود که کانیه وست (همسر سابق کیم کارداشیان)، ترک گل یخ را برای NAS، خواننده مشهور آمریکایی در سبک هیپ‌هاپ سمپل کرد و اسم آن را «آدم و حوا» گذاشت.

 

محمدعلی بهمنی در گفت‌وگویی با بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی 18 سال بعد از مرگ ناصر عبداللهی حرف‌های جدیدی درباره لحظه مرگ او گفته است. ب

ابازاده از او می‌پرسد خبر فوت ناصر عبداللهی را چه کسی به شما داد و بهمنی پاسخ می‌دهد: «من اصلا آنجا بودم!» او در ادامه توضیح می‌دهد: «با یک عزیزانی که در همون شهر بندرعباس بودند رفت یک جایی که آب شیرین و خیلی خوبی داره. متوجه شدیم که برنگشته. دلشوره داشتیم. یک سری از دوستان دیگرش دیدند افتاده اینجا و حالش خیلی بد است. اونا برداشتن بردنش خود بندر پیش دکتر. اما دیگه بیدار نشد. چون هم زده بودند توی سرش و بدنش که دیگه نفس نمی‌تونست بکشه. من بودم اونجا خودم.»

 

ماجرای مرگ ناصر عبداللهی از ابتدا ابهامات زیادی داشت و هنوز هم تمام ابعاد آن مشخص نیست. در ابتدا دلیل مرگ او را اعلام نکردند و شایعه شد از مسمومیت دارویی جان خود را از دست داده اما مدت زیادی نگذشت که ابعاد دیگری از ماجرا روشن شد.

چندین سال پیش مهدی براتی یکی از کاربران فیسبوک در صفحه شخصی خود ادعا کرد برخلاف باور عمومی ناصر به مرگ طبیعی از دنیا نرفته و به خاطر اجرای قطعه موسیقی «یا فاطمه» در مدح حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها توسط عده‌ای از متعصبان  به قتل رسیده است.

 

او در این یادداشت ادعا کرده که دایی‌های همسر او و برخی افراطی‌های مذهبی به او حمله کرده بودند. بعدها هم دختر ناصر عبداللهی نظر  پزشکی قانونی در خصوص مرگ پدرش را «شکستگی جمجمه» بیان کرد.

 

ناصر عبداللهی در ۲۹ آذر ۱۳۸۵ در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران درگذشت و در زادگاهش، بندرعباس به خاک سپرده شد.

 

کدخبر: ۵۵۵۵۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر