کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۹۸
تاریخ خبر:

سومین اسکار ترکاند!

سومین اسکار ترکاند!

فصل سوم مسابقه خانگی «اسکار» به‌دلیل برخورداری از موقعیت‌ها و اتفاقات بی‌شمار خنده‌دار، با استقبال ویژه مخاطبان مواجه شده است

روزنامه هفت صبح،‌ گروه تلویزیون| ویژگی ساخته‌های مهران مدیری این است که گام به گام و قدم به قدم پخته می‌شوند. اگر خاطرتان باشد او موقع پخش اولین قسمت‌های برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی خود، رو به دوربین خطاب به مردم می‌گفت: صبر کنید بهتر می‌شه! حساب مسابقه «اسکار» که دوشنبه و پنجشنبه هر هفته از فیلیمو منتشر می‌شود، جداست. این گیم‌شو از همان قسمت اول مورد توجه قرار گرفت و جزو کارهای استاندارد به حساب آمد. با این حال قسمت‌ها و فصل‌های بعدی، ویژه‌تر شدند و «اسکار» در سری سوم به اوج رسید.


مورد اول| نظر کاربران

همین ابتدا سراغ نظر کاربران می‌رویم؛ به این دلیل که میزان کامنت‌ها در فضای مجازی حیرت‌انگیز است و اغلب آن‌ها، از «اسکار» تعریف می‌کنند. جالب اینکه مخاطبان، فصل سوم را بهترین سری این مسابقه می‌دانند؛ در حالی که بعد از اعلام ترکیب، به‌نظر می‌رسید با یک «اسکار» معمولی مواجه خواهیم بود.


مورد دوم| ترکیب غافلگیرکننده

میزان محبوبیت رئالیتی‌شوها و گیم‌شوهای خانگی، ارتباطی مستقیم با شرکت‌کننده‌ها دارد. از این روست که مثلا در بازی مافیا، شاهد چند چهره ثابت هستیم. چون آن‌ها برنامه را گرم و جذاب می‌کنند. درباره فصل سوم «اسکار» این تردید وجود داشت که آیا امیرعلی نبویان، نیکی مظفری، فرناز رهنما و امیر کاظمی می‌توانند لحظات بامزه رقم بزنند؟

نبویان هرچند تجربه اجرای استندآپ دارد، اما وجه جدی او می‌چربد. نیکی مظفری هم فاقد کارنامه‌ای پربار در کمدی است. فرناز رهنما در سریال «ساختمان پزشکان» بازی کرده، اما لزوما نمی‌توان انتظار واکنش خنده‌دار در موقعیت معمولی از او داشت. وضع امیر کاظمی در این باره بهتر از دیگران بود. نتیجه‌ای که رقم خورد اما همه فرضیه‌ها را از بین برد. گفتار و رفتار و واکنش شرکت‌کننده‌ها اما فراتر از انتظار بود و یک دل سیر مخاطبان را خنداندند.

 مورد سوم| ذکاوت نبویان

یکی از جذابترین اتفاق‌های این فصل، سرعت عمل و توانایی امیرعلی نبویان در پاسخ دادن به سوال‌ها بود. تا جایی که همه تعجب کرده بودند. نیما از اینکه جواب عجیب‌ترین سوال‌ها را می‌داند، حرص می‌خورد و امیر کاظمی هم مدام می‌گفت حس می‌کند در مسابقه‌ای به زبان ژاپنی شرکت کرده و اصلا سر در نمی‌آورد آنها چه می‌گویند.


خود مدیری هم با اینکه مدام با او شوخی می‌کرد اما به‌خصوص زمانی که به چالش جمله‌بندی رسیدند، او را تحسین کرد. جالب اینکه وقتی نوبت به چالش انتخاب شخص برای انجام شغل‌های عجیب رسید، هرچه شغل مرتبط با بازاریابی و خرید و فروش بود به امیرعلی می‌افتاد و همه علت انتخاب‌شان را لحن و زرنگی او می‌دانستند، اما مدیری معتقد بود منظورشان قالتاق بودن اوست؛ شوخی‌ای که باعث شد باز هم پای بازی مافیا به میان بیاید.


مورد چهارم| خونسردی کاظمی

امیر کاظمی خیلی راحت و خونسرد در مسابقه حاضر شد و همین، زمینه‌ساز شوخی و خنده شد. مثلا در یکی از چالش‌ها گفت: اگر قرار باشد آپشنی به او اضافه شود ترجیح می‌دهد، یک دم باشد که بتواند احساساتش را از طریق آن نشان دهد. شوخی‌ مهران مدیری و نیما و سایرین با ماجرای دُم امیر کاظمی به یکی از جذابترین موقعیت‌ها تبدیل شد. وقتی مدیری داشت به نیما می‌گفت چه کار خیری باید انجام دهد، نیما به شوخی گفت 24ساعت دمش را بالا نگه دارد و همین مسئله باعث شد مدیری هم وارد شوخی شود و این ماجرای دم مدام ادامه پیدا کند. 


مورد پنجم| فرناز و نیکی

نیکی مظفری در چند مورد خنده زیادی از مخاطبان گرفت. یکی از آن‌ها در چالش استعدادهای بی‌خود اتفاق افتاد که مظفری بدون ایجاد هرگونه تغییر در چهره، صدای ساعت درمی‌آورد. تلاش او و فرناز رهنما برای درست کردن سالاد بدون کوچکترین صدا هم نتیجه جالبی داشت. رفتارهای آنها برای رعایت سکوت و خطاهای مداوم‌شان و نهایتا سالادهای عجیبی که درست کرده بودند هم بامزه بود. فرناز رهنما در واکنش‌های فوری و رندانه نیز موفق عمل کرد.


مورد ششم| نیما شعبان‌نژاد

نیما شعبان‌نژاد به یکی از برگ برنده‌های این فصل بدل شد. از همان ابتدای فصل شوخی بامزه‌ای را با امیر کاظمی شروع کرد. مدام شبیه او حرف می‌زد و از رفتارهای او ابراز تعجب می‌کرد. وقتی هم که نیما در چالش اضافه کردن آپشن به خود، گفت دلش می‌خواهد دُم داشته باشد دیگر دست از سرش برنداشت. جالب اینجا بود که شرکت‌کننده‌ها نیما را هم در چالش‌هایشان شرکت می‌دادند و او هم استقبال می‌کرد.  

 

کدخبر: ۵۵۴۳۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر