کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۹۲۷
تاریخ خبر:

این کره‌ای از ترکیه می‌آید!

این کره‌ای از ترکیه می‌آید!

معرفی نسل نو هیوندای i20 که در ترکیه مونتاژ شده و یکی از گزینه‌های جدی جهت عرضه در بازار ایران به‌شمار می‌آید

هفت صبح| فرایند واردات خودرو به کشور روزهای سرد و کم رونقی را سپری می‌کند. محدودیت‌های ارزی در کنار سیاستگذاری غلط و چندپارچه و البته نوسانات ارزی سبب شده تا پروسه واردات خودرو، آنطور که همه انتظارش را داشتند پیش نرود.

در این میان هرازچندگاهی فهرست خودروهای مجاز وارداتی به کشور به روز می‌شود و اسامی جدیدی به چشم می‌خورد. اما همین محصولات هم تا از هفت‌خوان رستم عبور کنند و به خیابان‌های ایران برسند، همه ما را پیر می‌کنند! در این بین شنیده شده که واردکننده وطنی محصولات هیوندای، پس از عرضه الانترا و توسان، قصد واردات مدل i20 را دارد. همان هاچ‌بک نام‌آشنا که پیش از این در داخل ایران ‌روی خط مونتاژ می‌رفت‌ اما نسل نو آن حالا در ترکیه تولید می‌شود.

  

طراحی عامه‌پسند

 

اگر بخواهیم در مورد جثه i20 اطلاعاتی کسب کنیم، باید یادآور شویم که i20 به لحاظ پیکربندی بین دو برادر دیگر خود یعنی i10 و i30 قرار می‌گیرد. نسل جدید i20 با زبان طراحی جدید هیوندای متولد شده. همان زبان طراحی پویا و فراتر از زمان که پیشتر در محصولاتی مثل «الانترا» و «گرنجور» دیده بودیم. از هر زاویه‌ای که به نسل نو i20 نگاه کنید، مجموعه‌ای از خطوط شارپ و شکسته را خواهید دید که این هاچ‌بک جمع و جور را به محصولی جذاب و جوان‌پسند مبدل ساخته است. شاید پربیراه نباشد اگر بگوییم i20 جدید، زیباترین محصول در کلاس هاچ‌بک‌های جمع‌وجور است که طی سال جاری معرفی شده‌اند. رینگ‌های 17 اینچی به همراه سقف کوتاه و چراغ‌های Zشکل در عقب، از i20 خودرویی بسیار جذاب ساخته که یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبای خود قرار می‌گیرد. ضمن آنکه صندوق بار آن با حجم 355 لیتر، یکی از جادارترین صندوق‌ها در این کلاس به شمار می‌آید. مشتریان i20 می‌توانند خودروی خود را از بین 8 رنگ بدنه مختلف انتخاب کنند.

  

چابک و پُرآپشن

 

شرکت هیوندای فهرست بلندبالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی را برای i20 مدل 2024 در نظر گرفته است که از مهمترین آنها می‌توان به سیستم مولتی مدیای قابل انطباق با اندروید و IOS و نمایشگر ۱۰/۵ اینچی، سامانه هوشمند جلوگیری از تصادف (FCA)،  سامانه هشدار نقطه کور، سامانه حرکت در مسیر مستقیم، سامانه ناوبری و تشخیص تابلوهای راهنمایی، صندلی‌های برقی در 6 جهت به همراه گرمکن و سقف پانورامیک اشاره کرد. گفتنی آنکه سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت BOSE به همراه نورپردازی داخلی می‌تواند مشتریان جوان این خودرو را به وجد آورد.

 

زیر کاپوت i20 مدل 2024 یک پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری از نوع T-GDI با حداکثر قدرت 120 اسب بخار قرار گرفته که نسخه وارداتی به کشورمان احتمالا مجهز به همین پیشرانه خواهد بود. این پیشرانه به کمک جعبه‌دنده هفت سرعته دو‌کلاچه، هاچ‌بک جدید هیوندای را ظرف مدت 11 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. لازم به ذکر است که مشتریان هیوندای می‌توانند i20 را با یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی نیز سفارش دهند.

 

بنابر اعلام شرکت سازنده، میزان مصرف سوخت i20 جدید به میزان 15 درصد نسبت به نسل پیشین این خودرو کاهش یافته است. نسل نو i20 در شهر ازمیت ترکیه مونتاژ شده و از آنجا به بازارهای آسیایی، حوزه خلیج فارس، آفریقا و اروپا صادر می‌شود. قیمت پایه I20 از حدود 17 هزار دلار آغاز شده که در نسخه‌های فول آپشن به 25 هزار دلار می‌رسد. باید منتظر ماند و دید هاچ‌بک جذاب هیوندای با چه قیمتی به دست مشتری ایرانی خواهد رسید.

 

کدخبر: ۵۵۶۹۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر