کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۵۵۷
تاریخ خبر:

مهدی شیاس به ضرب گلوله در دولت‌آباد کشته شد

مهدی شیاس به ضرب گلوله  در دولت‌آباد کشته شد

شرور سطح یک شهرری که به دلیل شرارت سابقه گرداندن در ملأ عام داشت پنجشنبه

هفت صبح|  خبر قتل مهدی شیاس معروف به مهدی شاسکول شب پنجشنبه در صدر اخبار جنایی قرار گرفت. مهدی شیاس کسی است که در برنامه گرداندن اوباش در شهرری توسط پلیس در ملأ عام گردانده شده بود تا عبرت سایرین شود. 

شامگاه پنجشنبه 16 فروردین ماه امسال صدای تیراندازی در یکی از کوچه‌های محله دولت‌آباد تهران بلند شد. همسایه‌ها خیلی سریع وارد کوچه شده و با پیکر غرق در خون جوانی به نام مهدی شیاس 30 ساله، مواجه شدند که غرق در خون پشت فرمان خودرو خود افتاده بود و سر و صورتش در اثر اصابت گلوله غرق در خون بود.

بلافاصله مراتب موضوع به اطلاع مرکز فوریت‌های پلیس 110 رسید و با اعلام این خبر رسیدگی به موضوع در دستور کار موسی رضازاده بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت و تیم جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند.همچنین تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه ماموران تشخیص هویت پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که مقتول هنگام عزیمت به خانه پدری خود زمانی که با خودروی شخصی‌اش به داخل کوچه پیچید ناگهان هدف حمله افراد ناشناس موتورسوار قرار گرفت.

  

نحوه قتل

با دستور بازپرس جنایی اقدامات لازم برای بازبینی دوربین‌های مداربسته موجود در محل انجام شد.بررسی اولیه تیم تشخیص هویت نشان می‌داد که مقتول به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر جان خود را از دست داده است. عده‌ای از همسایه‌ها اظهار داشتند در هنگام شنیدن صدای تیراندازی در کوچه خلوت، همزمان صدای دور شدن یک موتورسیکلت را هم شنیده‌اند؛ فرضیه کمین کردن جنایتکاران برای عملی کردن نقشه قتل پررنگ شد اما اظهار نظر قطعی در این مورد تا بازبینی دوربین‌های مدار بسته امکان پذیر نیست.

 

یکی از همسایه‌ها در این مورد به بازپرس جنایی گفته بود: «وقتی صدای تیراندازی را شنیدیم خیلی وحشت کردیم چون صدا خیلی نزدیک بود و مشخص بود تیراندازی در داخل کوچه خودمان اتفاق افتاده است. وقتی داشتم پله‌های خانه‌مان را پایین می‌آمدم تا به کوچه برسم صدای گاز دادن یک موتور سیکلت را شنیدم که به سرعت از کوچه دور شد. وقتی در خانه را باز کردم دیگر خبری از موتورسیکلت نبود.

من اولین نفری بودم که وارد کوچه شدم و چند ثانیه بعد سر و کله بقیه همسایه‌ها یکی یکی پیدا شد.برای همین مطمئنم که دیگران هم مثل من موفق به دیدن موتورسواران نشده‌اند. شاید هم آن موتور سوار که هم زمان با شلیک گلوله از محل دور شد ربطی به قتل نداشته باشد اما به هر حال در عرض چند ثانیه از وقوع تیراندازی وقتی به کوچه رسیدم دیگر خبری از عاملان تیراندازی مرگبار نبود و هیچ کسی را در کوچه ندیدم.»

 

همچنین با توجه به اینکه از اشرار سطح یک منطقه بوده و سابقه درگیری و شرارت دارد، فرضیه طراحی و اجرای نقشه قتل با انگیزه انتقامجویی مطرح است و باید مشخص شود که اخیرا مهدی شیاس با چه فرد یا افرادی درگیری و خصومت داشته است.تحقیقات لازم در این پرونده جنایی کلید خورده و در ادامه جسد با دستور بازپرس پرونده برای انجام معاینات و آزمایش‌های لازم به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد.

  

گرداندن مهدی شیاس در شهر

 

نام مهدی شیاس و دار و دسته‌اش از جمله حسین جمیله برای اهالی محله دولت‌آباد نامی آشنا بود و آوازه خلاف‌های آنها قبلا به گوش اهالی دولت‌آباد رسیده بود. اهالی محل مهدی شیاس را به نام مهدی شاسکول می‌شناختند که وقتی جوان‌تر بود و سری پر شورتر داشت؛ بارها توسط ماموران پلیس دستگیر شده و در نهایت اواسط پاییز سال 93 وقتی مهدی شیاس بار دیگر توسط پلیس امنیت شهرری دستگیر شد، تصمیم به گرداندن او در محله گرفته شد. این متهم سابقه‌دار سابقه مشارکت در تخریب اموال عمومی و وسائل نقلیه متعدد، ایجاد درگیری و ایراد صدمه عمدی با چاقو به شکات متعدد و اختلال در نظم عمومی با ایجاد هیاهو و جنجال و حرکات غیر متعارف و شرکت در سرقت و آزار متعدد و زورگیری را در پرونده خود داشت.به همین دلایل هم بارها به زندان افتاده و چندین فقره حبس نیز تحمل کرده بود. او مدتی بود که سر به راه‌تر از قبل شده و برای خود زندگی مستقلی تشکیل داده بود. شب حادثه نیز می‌خواست با مراجعه به خانه پدری خود به مادرش سر بزند که جنایتکاران از راه رسیدند و نقشه قتل او را عملی کردند.

 

کدخبر: ۵۵۵۵۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر