کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۲۳۵
تاریخ خبر:

بازیگر محبوب نقش هرکول پوارو در ۷۸ سالگی + تصویر

بازیگر محبوب نقش هرکول پوارو در 78 سالگی + تصویر

سِـر دیوید کورتنی سوشِـی که نام‌خانوادگی‌اش در ایران به‌اشتباه ساچِت هم گفته‌شده، بازیگر بریتانیایی تئاتر، سینما و تلویزیون و دارای نشان «فرماندهٔ والامقام امپراتوری بریتانیا» است.

سِـر دیوید کورتنی سوشِـی (انگلیسی: Sir David Courtney Suchet ؛ ‌ تلفظ صحیح نام‌خانوادگی: ‎/ˈsuːʃeɪ/‎ SOO-shay) که نام‌خانوادگی‌اش در ایران به‌اشتباه ساچِت هم گفته‌شده، بازیگر بریتانیایی تئاتر، سینما و تلویزیون و دارای نشان «فرمانده والامقام امپراتوری بریتانیا» است.

او نقش ادوارد تلر را در مجموعه تلویزیونی اوپنهایمر ایفا نمود و جایزه انجمن سلطنتی تلویزیون و اتحادیه مطبوعاتی صدا و سیما را بابت هنرنمایی در سریال راه و رسم زندگی ما دریافت نمود. از جمله معروف‌ترین کارهای وی، ایفای نقش هرکول پوآرو در سریال پوآرو از ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ است که برای او شهرت بین‌المللی را به ارمغان آورد و در سال ۱۹۹۱ نامزدِ دریافت جایزه بَـفتا شد.

بازیگر مشهور بریتانیایی سر دیوید کورتنی سوچت در ۲ می ۱۹۴۶ در پدینگتون، لندن، انگلستان به دنیا آمد و علامت زودیاک خود را ثور ساخت. او ۱۱۶ عنوان بازیگری دارد، اما شاید به خاطر بازی در نقش هرکول پوآرو در بسیاری از قسمت‌های سریال معمایی جنایی «پوآرو» که هیو فریزر و فیلیپ جکسون نیز در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند، شناخته می‌شود و آثار هرکول پوآرو، کارآگاه تخیلی بلژیکی را دنبال می‌کند. توسط آگاتا کریستی این سریال از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ پخش شد و برنده شش مورد از ۲۳ نامزدی جایزه خود شد. دیوید هنوز هم امروز در صنعت سینما فعال است و در حال فیلمبرداری برای فیلم آینده “شام با ادوارد” است.

 

زندگی و همسر بازیگر هرکول پوآرو

دیوید به ندرت جزئیات زندگی عاشقانه خود را با طرفدارانش به اشتراک می گذارد، اما به طور گسترده ای شناخته شده است که او نزدیک به ۵۰ سال است که یک مرد متاهل است.

او در سال ۱۹۷۲ با شیلا فریس، زمانی که هر دو در تئاتر بلگراد در کاونتری، انگلستان کار می‌کردند، ملاقات کرد و دیوید فاش کرد که در لحظه‌ای که شیلا را دید، عاشق شیلا شد. او همچنین گفته است که بیش از یک ماه طول کشید تا او را متقاعد کرد که با او شام بخورد. آن دو در یک مراسم بزرگ اما خصوصی در ۳۰ ژوئن ۱۹۷۶، با حضور بسیاری از اعضای خانواده و نزدیکترین دوستانشان، عهد و پیمان خود را رد و بدل کردند.

شیلا در سال ۱۹۸۱ پسرشان رابرت را به دنیا آورد و او در ادامه به کاپیتان نیروی دریایی سلطنتی رسید. دختر آنها کاترین در سال ۱۹۸۳ به دنیا آمد و امروز یک فیزیوتراپیست.

p1

 

 

تحصیلات و اوایل زندگی بازیگر هرکول پوآرو

دیوید در کنار برادرانش جان و پیتر در پدینگتون، توسط پدر بریتانیایی آنها جک سوچت که متخصص زنان و مشاور زنان و زایمان بود و در سن ۹۳ سالگی در ۹ سپتامبر ۲۰۰۱ درگذشت، و مادر جوآن پاتریشیا که بازیگر بود و در سنین بالا درگذشت، بزرگ شد.

۷۶ در سال ۱۹۹۲ جک در سال ۱۹۳۲ از آفریقای جنوبی به انگلستان آمد و جوآن در انگلستان به دنیا آمد و آنگلیکان بود. دیوید بدون مذهب بزرگ شد اما بعداً در زندگی آنگلیکان شد. برادرش جان امروز نویسنده و روزنامه‌نگار خبری است.

 

علاقه به بازیگری

دیوید قبل از انتقال به مدرسه ولینگتون در مدرسه شبانه روزی گرنهام هاوس تحصیل کرد و در آنجا به بازیگری علاقه مند شد و بنابراین در سال ۱۹۶۲ در سن ۱۶ سالگی به تئاتر ملی جوانان پیوست . فارغ التحصیلی با مدرک لیسانس در سال ۱۹۶۸; دیوید امروز یکی از اعضای شورا در آکادمی است.

 

پوآروی آگاتا کریستی

پوآروی آگاتا کریستی (به انگلیسی: Agatha Christie’s Poirot) یک مجموعه تلویزیونی درام بریتانیایی است که از ۸ ژانویه ۱۹۸۹ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۱۳ به مدت ۲۵ سال از شبکه آی‌تی‌وی (ITV۱) پخش می‌شد. دیوید سوشی در نقش کارآگاه مشهور هرکول پوآرو اثرِ آگاتا کریستی بازی کرده‌است. تهیه‌کننده اولیه این سریال ال.دابلیو.تی بود و بعدها آی‌تی‌وی استودیو تهیه آن را به عهده گرفت. این مجموعه تلویزیونی از شبکه ویژن‌تی‌وی در کانادا و شبکه‌های پی‌بی‌اس و ای‌اندئی در ایالات متحده آمریکا پخش شد.

 

آخرین رمان آگاتا کریستی

این مجموعه تلویزیونی شامل ۱۳ فصل و ۷۰ قسمت بود. هر قسمت، اقتباسی از یکی از رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه آگاتا کریستی بود که شخصیت محوری و اصلی آن هرکول پوآرو است که با موفقیت به کشف معمای یک جرم (معمولا قتل) می‌پرداخت.

در آخرین قسمت سریال که «پرده: آخرین پرونده پوآرو» نام داشت و بر پایه رمان پرده (آخرین رمان آگاتا کریستی) ساخته شد، تمامی آثار ادبی کریستی که در آنها شخصیت‌های اصلی داستان‌ها وجود داشتند، به‌کار رفته بود.

منبع: فرادید
کدخبر: ۵۵۴۲۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر