کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۰۳۵
تاریخ خبر:

بهترین زمان برای خرید خودرو (جامع ترین راهنما)

بهترین زمان برای خرید خودرو (جامع ترین راهنما)

عوامل مختلفی بر تعیین قیمت خودرو تاثیرگذار هستند، از قیمت دلار گرفته تا اخبار اقتصادی و سیاسی می توانند تغییراتی در قیمت این محصول به وجود آورند.

 رپورتاژ آگهی| عوامل مختلفی بر تعیین قیمت خودرو تاثیرگذار هستند، از قیمت دلار گرفته تا اخبار اقتصادی و سیاسی می توانند تغییراتی در قیمت این محصول به وجود آورند. حباب قیمتی بازار خودرو نسبت به بسیاری از بازارها نیز بالاتر است، به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند که ماشین موردنظرتان را با تامین لوازم یدکی خودرو و رفع نواقص آن فقط در زمان های خاصی بخرید یا بفروشید.

 

معمولا اول فصل بهار به خصوص نوروز برای خرید خودرو مناسب نبوده اما برای فروش عالی است، چون اکثر افراد مایل هستند با خرید ماشین به سفر یا دید و بازدید های عید بروند. با این حال در این زمینه می توانید از کارشناسان ماشین کمک بگیرید، اما قبل از آن باید بهترین زمان برای خرید خودرو را بشناسید.

 

بهترین زمان برای خرید خودرو (جامع ترین راهنما) - تصویر 1

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت خودرو چه هستند؟

بازار خودرو ایرانی تحت تاثیر چالش های مختلفی قرار دارد، همین چالش ها باعث تغییرات قیمتی خودروها می شوند. به طور مثال قیمت سپر جلو پراید، سپر عقب، آینه ها، موتور و ... در بازه های زمانی مختلف متفاوت است. شما باید در روزهایی اقدام به خریدکنید که قیمت آنها در پایین ترین حد ممکن بوده و جلوی ضررتان را می گیرد. همچنین باید ماشین را زمانی بفروشید که بیشترین سود را از آن به دست می آورید.

 

پیشنهاد می شود به چالش های قیمتی موجود در بازار دقت کرده و سپس اقدام به خرید یا فروش اتومبیلتان کنید:

 

تحریم ها

وجود برخی تحریم ها در واردات قطعات مشکلاتی به وجود می آورد؛ همچنین این موضوع در واردات خودروهای خارجی نیز تاثیر می گذارد.

 

نوسان های ارزی

نوسان های ارزی برروی قیمت قطعات و خودروهای وارداتی تاثیر می گذارند. این موضوع به صورت مستقیم برروی قیمت ماشین ها موثر است.

 

افزایش قیمت قطعات

بروز برخی مشکلات در زمینه تولید قطعات داخلی یا حتی واردکردن آنها از کشورهای خارجی باعث بالارفتن قیمت قطعات می شود. این موضوع روی افزایش قیمت ماشین نیز تاثیر می گذارد.

 

بررسی عوامل موثر در تشخیص بهترین زمان خرید خودرو

به منظور تشخیص بهترین زمان برای خرید خودرو یا فروش آن، باید به برخی عوامل موثر توجه داشته باشید. در کنار این عوامل باید قیمت قطعات مختلف از جمله سپر جلو، شاسی ها، رنگ و حتی تاریخ بیمه ماشینی را که قصد خرید آن را دارید، در نظر بگیرید. برخی عوامل به شدت اثرگذار عبارتست از:

 

فصل مناسب خرید و فروش

بهترین زمان برای خرید و فروش ماشین فصل بهار و تابستان است. در این فصل ها به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب خریدار و فروشنده به راحتی می توانند با یکدیگر قرار بگذارند و قرارداد را تنظیم کنند. متاسفانه در فصل های سرد امکان انجام این کار به راحتی وجود ندارد.

 

بررسی نقص های فنی ماشین ها در روزهای سرد سال نیز کمی مشکل است، همین موضوع باعث می شود به خوبی شرایط فنی ماشین موردنظرتان را بررسی نکنید. آغاز مدارس در روزهای سرد سال را نمی توان از قلم انداخت که خانواده ها را سرگرم تامین هزینه های تحصیل فرزندان می کند، بنابراین شاید بودجه تان به راحتی خرج شود و دیگر امکان خرید خودرو نداشته باشید.

 

فصل بهار و تابستان فرصتی برای سفرهای خانوادگی یا حتی تنهایی را به وجود می آورد. در این زمان اغلب مردم به فکر خرید ماشین برای سفرهایشان هستند. این فرصتی عالی برای فروشندگان است تا به راحتی خودروی خود را در بازار بفروشند.

 

بهترین زمان برای خرید خودرو (جامع ترین راهنما) - تصویر 2

 

وضعیت تقاضا در بازار

به منظور خرید یا فروش ماشین ابتدا باید وضعیت تقاضا در بازار را بررسی کنید. در صورت عرضه زیاد بازار بر وفق مراد فروشنده ها نیست، چون قیمت ماشین ها پایین می آید و خریداران تمایل کمتری برای پرداخت هزینه های بالا دارند.

 

در صورت تقاضای زیاد، شرایط برای خریداران مساعد نخواهد بود، چون خریداران زیادی هستند که حاضرند خودرو را با مبالغی بیشتر تهیه کنند.

 

در صورتی که نیاز به خرید یا فروش خودرویی دارید، در ابتدا شرایط عرضه و تقاضای بازار را بررسی کنید. در صورتی که فروشنده هستید، اجازه دهید تقاضا در بازار زیاد شود و در صورتی که نقش خریدار را دارید، منتظر بمانید تا میزان عرضه زیاد شده و قیمت خودورها پایین‌تر بیاید.

 

تاثیر کارکرد خودرو در زمان خرید و فروش آن

بهترین زمان برای خرید یا فروش خودرو را کارکرد آن مشخص می کند. چنانچه از کارکرد خودرو زمان زیادی بگذرد، یعنی خیلی زود ماشین به خرج می افتد و باید برای رفع نواقص آن هزینه های زیادی بپردازید. کارشناسان توصیه می کنند که فقط خودروهایی بخرید که زیر 100000 کیلومتر کار کرده اند، چون این خودروها کمتر در معرض آسیب قرار دارند.

 

اگر کارکرد خودروتان به محدوده 100000 کیلومتر رسید، یعنی زمان مناسب فروش آن فرا رسیده است.

 

شرایط شخصی

برخی شرایط شخصی افراد را مجاب می کند تا هر چه سریعتر برای خرید خودرو اقدام کنند. مثلاً افزایش اعضای خانواده، ایجاد فاصله تا محل کار، ازدواج و ... جزء این شرایط هستند. شما باید ابتدا وضعیتتان را بررسی کنید. چنانچه نیاز مبرمی برای خرید ماشین دارید، بهترین زمان قطعا همین حالاست؛ اما اگر شرایطتان خیلی خاص نیست، اجازه دهید تا بازار خودرو مساعد شود، سپس خریدتان را انجام دهید.

 

بررسی وضعیت ماشین

هرچه خودرو آسیب های کمتری دیده باشد، وضعیت بهتری دارد. شما باید وضعیت خودرو را علاوه بر کارکرد آن بررسی کنید. چنانچه شاسی ها سالم باشند، رنگ خودرو آسیب ندیده باشد و ...، یعنی زمان مناسبی برای خرید ماشین است. شما می توانید همراه خود یک کارشناس حرفه ای ببرید تا وضعیت ماشین را بررسی کند. چنانچه کارشناس تایید داد، یعنی بهترین زمان برای خرید فرا رسیده و شما می توانید با پرداخت هزینه ای مشخص ماشین موردنظرتان را بخرید.

 

رویدادهای خرید و فروش

برخی از وب سایت های فروشگاهی یا نمایشگاه ها رویدادهایی را برگزار می کنند که طی آنها تخفیفاتی به مشتریان می دهند. بهترین زمان برای خرید خودرو در مواقع اعلام تخفیف از سوی فروشندگان است.

 

پیدا کردن فرصت خرید مناسب

گاهی فروشنده ها به دلایل مختلفی مثل مشکلات مالی اقدام به فروش ماشین شخصی شان می کنند. در چنین مواقعی باید هرچه سریعتر برای خرید خودرو اقدام کنید. البته درباره ویژگی های فنی ماشین موردنظرتان به خوبی تحقیقات لازم را انجام دهید تا مبادا خودرویی فرسوده یا از کارافتاده بخرید.

 

با بررسی کردن وب سایت های خرید و فروش خودرو به صورت مداوم فرصت های مناسبی برای خرید پیدا خواهید کرد. در این وب سایت ها فروشنده ها ماشین های خود را با قیمت های متنوعی درج می کنند که شما می توانید ارزانترین و بهترین فروشنده ها را بیابید و خریدتان را از آنها انجام دهید.

 

بهترین زمان برای خرید خودرو (جامع ترین راهنما) - تصویر 3

 

بهترین زمان خرید خودرو که باید حتما آن را در نظر بگیرید

با در نظر گرفتن بهترین زمان خرید خودرو می توانید جلوی بسیاری از هزینه های بی مورد را بگیرید و در خریدتان سود کنید. در این زمینه می توانید از کارشناسان حرفه ای در زمینه معاملات خودرو کمک بگیرید.

 

این افراد با تکیه بر دانش و مهارت خود کمکتان می کنند تا فرصت های مناسب برای خرید را بیابید و ماشین موردنظرتان را بخرید. در بازار پر از تلاطم خودروی ایرن باید با دقت کافی خریدتان را انجام دهید تا مبادا در دام سودجویان بیفتید. بهترین زمان برای خرید و فروش خودرو در بهار و تابستان است.

 

 

کدخبر: ۵۵۷۰۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر