کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۸۳۰
تاریخ خبر:

مشکلات احتمالی درمان ریشه دندان

مشکلات احتمالی درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان که به عصب کشی هم معروفه، روشی برای نجات دندانی است که پوسیدگی یا عفونت به عصب آن رسیده است.

رپورتاژ آگهی| درمان ریشه دندان که به عصب کشی هم معروفه، روشی برای نجات دندانی است که پوسیدگی یا عفونت به عصب آن رسیده است. با اینکه این روش درمانی یه راه نجات دندانه و از کشیدن اون جلوگیری می‌کنه، اما ممکنه گاهی با مشکلاتی همراه باشه.

در اینجا به برخی از مشکلات احتمالی درمان ریشه دندان اشاره می‌کنم:

عدم موفقیت درمان:

درمان ریشه دندان عملی حساس است که نیاز است حتما توسط متخصص انجام شود. از همین رو به شما توصیه میکنم اگر ساکن کرج هستند، حتما متخصص ریشه دندان در کرج را بررسی کنید، سپس به پزشک معالجه کنید

عفونت باقی‌مانده: گاهی اوقات ممکنه علیرغم درمان ریشه، عفونت به طور کامل از بین نره و در کانال‌های ریشه باقی بمونه. این امر می‌تونه منجر به درد، تورم و آبسه در ناحیه دندان بشه.

شکست کانال ریشه: در این حالت، دیواره کانال ریشه در حین درمان ترک می‌خوره یا می‌شکافه. این اتفاق می‌تونه باعث نفوذ باکتری به داخل کانال و عفونت مجدد بشه.

انسداد کانال ریشه: گاهی اوقات، مواد پرکننده یا ابزارهای مورد استفاده در حین درمان ریشه، کانال ریشه رو مسدود می‌کنن. این امر می‌تونه مانع از پاکسازی کامل کانال و افزایش خطر عفونت بشه.

درد و ناراحتی:

درد بعد از درمان: احساس درد خفیف تا متوسط بعد از درمان ریشه طبیعی است و معمولاً طی چند روز از بین می‌ره. با این حال، اگر درد شدید باشه یا بیش از چند روز طول بکشه، ممکنه نشانه‌ای از مشکل باشه.

حساسیت: دندان‌های درمان شده ممکنه به سرما، گرما و غذاهای شیرین یا ترش حساسیت بیشتری داشته باشن. این حساسیت معمولاً موقتیه و با گذشت زمان از بین می‌ره.

مشکلات مربوط به روکش یا پرکردن:

شکستگی یا ریزش روکش یا پرکردگی: روکش یا پرکردگی که بعد از درمان ریشه روی دندان قرار داده می‌شه، ممکنه بشکنه یا بریزه. این امر می‌تونه به دلیل جویدن غذاهای سخت، ضربه به دندان یا عدم تناسب روکش یا پرکردگی با دندان باشه.

تغییر رنگ: با گذشت زمان، روکش یا پرکردگی ممکنه رنگش تغییر کنه و با رنگ دندان‌های مجاور مطابقت نداشته باشه.

مشکلات مربوط به لثه:

التهاب لثه: اگر بهداشت دهان بعد از درمان ریشه به طور کامل رعایت نشه، ممکنه لثه‌ها ملتهب و عفونی بشن. این امر می‌تونه به از بین رفتن بافت لثه و استخوان اطراف دندان و در نهایت لق شدن یا از دست رفتن دندان منجر بشه.

سایر مشکلات:

تشکیل کیست: گاهی اوقات، کیست‌هایی پر از مایع در نوک ریشه دندان‌های درمان شده ایجاد می‌شن. این کیست‌ها باید با جراحی برداشته بشن.

ایجاد بوی بد دهان: اگر عفونت در کانال ریشه باقی بمونه، می‌تونه باعث ایجاد بوی بد دهان بشه.

علاوه بر موارد ذکر شده، برخی از افراد ممکنه به مواد یا روش‌های مورد استفاده در حین درمان ریشه، واکنش آلرژیک داشته باشن.

اگر بعد از درمان ریشه دندان، هر گونه درد، تورم، قرمزی، یا مشکل دیگری رو تجربه کردین، حتماً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

مراقبت‌های بعد از درمان ریشه می‌تونه به کاهش خطر بروز مشکلات احتمالی کمک کنه. این مراقبت‌ها شامل:

  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور مرتب
  • استفاده از دهانشویه
  • معاینات و تمیز کردن منظم دندان‌ها توسط دندانپزشک
  • خودداری از جویدن غذاهای سخت
  • اجتناب از سیگار کشیدن

با رعایت این نکات می‌تونید به حفظ سلامت دندان‌های درمان شده خود و افزایش طول عمر آنها کمک کنید. مطلبی که خواندید از کلینیک تخصصی دندان دکتر ثنا جباری بود.

 

کدخبر: ۵۵۶۸۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر