کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۸۳۴
تاریخ خبر:

تحرک حسنعلی و اشرف

تحرک حسنعلی و اشرف

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش - ۱۵

هفت صبح| بعد از تعطیلات عید قربان شماره جدید روزنامه در پنجم اردیبهشت منتشر شده است‌.

 

صفحه اول همان ترکیب همیشگی است‌. خبرهای سیاسی جهان و خبر بلایای طبیعی و حوادث. آمریکا خودش را آماده حمله به کوبا کرده است به همراه عکسی از کاسترو و خبر مرگ یازده مسافر در سقوط اتومبیل به رودخانه چالوس با یک عکس خبری خوب و زیرتیتر‌ها و سوتیترهای حرفه‌ای. کمی جلوتر به این ماجرا می‌پردازیم.

 

اما از قرار پنجشنبه اشرف پهلوی رفته سینما اونیورسال برای اکران فیلم ضربت و از آن طرف تهیه‌کننده فیلم  انسانها یعنی مهدی میثاقیه هم نخست‌وزیر  حسنعلی منصور را کشانده به سینما نیاگارا برای اکران فیلم خودش. از هردو مراسم عکس‌هایی در صفحات مختلف منتشر شده است.  تبلیغ قشنگی هم کار شده  برای  فروش وانت‌های جیپ. پودر برف همچنان با تبلیغات گسترده در صفحات روزنامه ابراز وجود می‌کند.

 

صفحه هفت گزارشی همراه با عکس  بزرگ صورت یک مرد پیر کار شده. مردی به نام استاد باقر  که اهل نیشابور است و فعلا در گرگان ساکن است و وقتی برای دل دردهای متناوبش به مطب رفته است،  پزشکان فهمیده‌اند که تمام اعضا و جوارحش جابه‌جا هستند. یعنی قلب در سمت راست است و کبد و آپاندیس در سمت چپ. و طحال در سمت راست و همین طور تا به آخر‌!

 

آمار گرفته‌اند که در عیدقربان حداقل سیزده هزار گوسفند در تهران قربانی شده‌اند‌.کاشی ایرانا یک آگهی تمام صفحه خیلی با سلیقه کار کرده است از عمارت‌های شیک و مدرنی که از کاشی ایرانا در ساخت خود استفاده کرده‌اند. خرید و فروش اراضی پپسی کولا و عباس آباد و نیروی هوایی رونق داشته است و کلی آگهی درباره اراضی این محلات  نوساز و تازه تهران درج شده است.

 

مسابقات فوتبال باشگاهی تهران روز جمعه شروع شده و در مهم‌ترین بازی‌ها تاج چهار بر صفر جعفری را شکست داده و شاهین و شعاع در یک بازی پرهیجان بدون گل مساوی شده‌اند. در شاهین برزمهری‌، همایون بهزادی‌،‌ کاشانی‌، ‌مهراب شاهرخی‌، نایب‌،‌‌ دبیر سیاقی‌،‌ حبیبی‌،‌ جاسمیان و نوروزی و ابراهیمی و ....بازی کرده‌اند و در شعاع هم لطیفی و نادرافشار و یاورزاده و شاطریان و.... در یک بازی دوستانه هم دارایی تهران با راپید از رومانی بدون گل مساوی شده که در ترکیب دارایی هم نام‌هایی مثل جلال طالبی‌،‌ ناظم گنجاپور‌، عزیز اصلی،‌ ساعدی‌،‌ نوریان و امینی‌خواه حضور دارند‌.

 

پلیس شهر مراغه دوتا سارق خرده پا را دستگیر کرده که یکی ازآنها دختری 19 ساله به اسم معصومه از آب درآمده که لباس مردانه می‌پوشیده و به همراه نامزدش یعنی علی به دزدی می‌رفته است. معصومه گفته که می‌خواستیم پول برای عروسی‌مان جور کنیم! در همین صفحه 9 آگهی فروش موتور‌سیکلت‌های روسی منتشر شده است‌. موتورهای ایژ ،‌کورولتی و ویاتکا. چشممان به آگهی مایع ظرفشویی ریکا هم روشن می‌شود. 

 

اما ماجرای دردناک آخر هفته‌:‌ یک دوج سواری، ‌14 نفر از اعضای یک خانواده را از مرزن آباد به سمت چالوس می‌برد که در ده کیلومتری چالوس نزدیک پل برات به داخل رودخانه سقوط می‌کند و همه 14 عضو این خانواده  بر اثر این حادثه می‌میرند. با این حال فقط یازده جنازه  از آب گرفته شده و جست‌و‌جو برای یافتن بقیه اجساد ادامه دارد. صحنه عجیب آنجا بوده که مردم با استفاده از یک تراکتور‌،‌ دوج را از بستر رودخانه بیرون می‌کشند اما وقتی اتومبیل را بالا می‌آورند تازه درهای ماشین بازشده و اجساد به داخل رودخانه می‌ریزند‌! اجسادی که هنوز از آب بیرون کشیده نشده‌اند مربوط به سه کودک دو تا دوازده ساله هستند‌.

 

یک گروه از زندانی‌ها و محکومین اهل تبریز(28 نفر)‌ که در بندرعباس دوران محکومیت خود را می‌گذراندند‌، برای  فرار گروهی از زندان نقشه عجیبی کشیده بودند و یک تونل 8متری حفر کرده بودند‌. وسایل حفاری‌شان هم یک قندشکن و یک قابلمه بوده است‌.با قندشکن حفاری می‌کردند و خاک‌ها را با قابلمه و پیچیده شده در میان پتو‌، به  حیاط زندان منتقل می‌کردند.  آنها قرار بود هشت متر دیگر هم حفر کنند و از محوطه زندان خارج شوند که یکی از زندانی‌ها بقیه را لو می‌دهد. داستان بسیار شبیه فیلم مشهور حفره است که در سال‌های اخیر از تلویزیون ایران پخش شده است.    

 

 

کدخبر: ۵۵۶۸۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر