کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۹۹
تاریخ خبر:

پرونده جنجالی سقوط باشگاه راه آهن مدیران فدراسیون فوتبال را به دادستانی کشاند

رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ و رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال پیرامون برخی توضیحات مبنی بر رأی صادره در ارتباط با سقوط باشگاه راه‌آهن در جلسه‌ای با نماینده دادستانی شرکت کردند.
گفته می‌شود دادستانی تهران متولی تعیین تکلیف اموال یک بدهکار بزرگ که باشگاه راه‌آهن نیز از اموال او محسوب می‌شود، نسبت به رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال که منجر به سقوط این تیم به لیگ دسته یک شد، شدیدا معترض است و به همین منظور ‌علی کفاشیان، مهدی تاج و علیرضا صالحی برای ‌ پاره‌ای توضیحات به جلسه رفتند. کمیته استیناف رأی خود را درخصوص رسیدگی به پرونده باشگاه راه‌آهن در استفاده از بازیکنش به نام مارتین کایونگو موتومبا صادر کرد که براساس آن موتومبا به ۶جلسه محرومیت از فعالیت فوتبالی و پرداخت ۱۵۰میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

در ادامه این رأی که با جنجال‌های فراوانی همراه شده است، نتیجه هر یک از مسابقات باشگاه راه‌آهن که از بازیکن مذکور در مقابل تیم‌های پرسپولیس تهران، نفت مسجد سلیمان، پیکان تهران، استقلال خوزستان و سایپا البرز استفاده کرده است، ۳بر صفر به نفع باشگاه‌های فوق‌الذکر اعلام شد تا در نهایت راه‌آهن به لیگ یک سقوط کرده و پیکان مجددا در لیگ برتر ابقا شود.
برآیند حاصل از این جلسه پذیرش اعتراض و اقدام در این خصوص بوده است. این اعتراض همچنین با لحاظ مراتب حکم صادره از مرجع، استیناف را کاملاً غیرقانونی‌ و آن را برخلاف حق می‌داند‌ و براساس ماده ۵۱ آیین‌نامه کمیته انضباطی درخواست تجدیدنظرخواهی ویژه نسبت به آن را دارد. یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال با تأیید این خبر‌گفت: « این جلسه مابین رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ و رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با نماینده دادستانی تهران برگزار شده است. »
در موج مخالف‌خوانی‌های باشگاه راه‌آهن اما علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پیکان می‌گوید آیا با تیمی که این همه زحمت کشید تا در لیگ بماند، باید به این شکل برخورد شود و دست‌های پشت پرده برای راه‌آهن نقشه بکشند؟ وی با تأکید بر اینکه رأی اعلام شده به آنها ابلاغ نشده است، تأکید کرد: «رأی به‌دست ما نرسیده که بخواهم در مورد آن جوابی بدهم و حرف‌های صالحی باعث شد که جواب او را بدهم. تا الان من رأیی را ندیده‌ام و هر وقت رأی صادره به ما ابلاغ شد، آن وقت درخصوص آن حرف‌های خود را خواهم زد.»
در کنار این مسائل اما صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در مورد اینکه وکلای باشگاه راه‌آهن قرار است دادخواستی به دیوان عدالت اداری و دادسرای انتظامی قضات ارسال و مراتب اعتراض آن باشگاه را اعلام کنند، تأکید کرد: دیوان عدالت اداری به تصمیماتی رسیدگی می‌کند که از کانال مجاری قانونی و نهادهای دولتی اتخاذ می‌شود درحالی‌که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است.
از نظر قانونی هر شکایتی را می‌توان در دیوان عدالت اداری مطرح کرد و آن فردی که در مرجع رسیدگی در دیوان عدالت اداری است باید تشخیص دهد که صلاحیت رسیدگی و ورود به این پرونده را دارد یا نه. صالحی گفت: «در مورد دادسرای انتظامی قضات هم باید بگویم که منظور آنها شکایت از من و یکی از اعضای کمیته استیناف است.»حالا باید منتظر نشست که حکمی که فدراسیون فوتبال آن را شجاعانه و عادلانه می‌خواند، با این فشارها تعدیل می‌شود و یا اینکه راه سومی برای آن یافته خواهد شد.

کدخبر: ۳۸۱۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر