کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۰۲۱۱
تاریخ خبر:

پرواز «مرغ سحر» در روز نخست جشنواره موسیقی فجر

نخستین اجرای سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر با اجرای «هنگامه اخوان» به میزبانی بانوان ایرانی برگزار شد. اخوان که از پیشکسوتان عرصه آواز در ایران است، برای این اجرا با گروه موسیقی «بهار» روی صحنه رفت که از سال ۱۳۷۶ تا کنون کنسرت‌های متعددی را برای بانوان اجرا کرده است. این هنرمند که در اجرایش بر ساز و آواز تمرکز کرده بود، قطعاتی را از علی‌اکبر شهنازی، امیر جاهد، مرتضی نی‌داود، ادیب خوانساری، رضا محجوبی، عارف قزوینی و موسی معروفی اجرا و مخاطبانش را ساعتی میزبان موسیقی ایرانی کرد.

تصنیف‌های «نوع بشر»، «ماه من، شاه من»، «در بهار امید»، «صاحبدلی جو که حال دل بداند» و «از کفم رها شد قرار دل» از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند.

بخش پایانی این اجرا با تشویق پیاپی مخاطبان همراه شد و آن‌ها هنگامه اخوان را «قمرالملوک زمان» و «قمرالملوک اخوان» نامیدند. پس از استقبال مخاطبان، این هنرمند قطعه «مرغ سحر» را به‌عنوان قطعه «بیز» انتخاب کرد و برخی حاضران نیز هنگام اجرا با او همراهی کردند.

آزاده امیری (تار)، شیما بلوکی‌فر (کمانچه)، نازنین پدرثانی (تنبک)، مرجان راوند (بربت) و شیدا قاضی (نی) نوازندگانی بودند که عصر ۲۱ بهمن‌ماه در این اجرا هنرنمایی کردند.

کدخبر: ۸۰۲۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر