کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۶۴۷
تاریخ خبر:

وزیر ورزش: من اسمی از «کی‌ روش» نبردم!

بی تردید پدیده دولت یازدهم گودرزی وزیر ورزش است . بعد از سخنان عجیبش در جمع پیشکسوتان حالا او فکر می کند هیچ اتفاقی نیفتاده است.
گودرزی در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که چرا که شما در جلسه هم‌اندیشی با اهالی فوتبال که چهارشنبه برگزار شد انتقادات تندی را نسبت به سرمربی پرتغالی تیم ملی داشتید.گفت: صد بار گفته‌ام و هزار بار دیگر هم می‌گویم که من اسمی از کسی نبردم و از کسی که اسم نبرده‌ام چطور انتظار دارید که آن را به گردن من بیندازید!
متن این مصاحبه را بخوانید :
*** در مورد حضور برخی از روسای فدراسیون‌ها و روسای هیأت‌های استانی در انتخابات مجلس توضیح می‌دهید؟ گویا برخی از مدیران ورزشی برای حضور در مجلس دورخیز کرده‌اند آیا وزارت ورزش برای این موضوع دستورالعمل خاصی را تعریف کرده است یا خیر؟
- ما طبق دستور مستقیم و صریح ریاست جمهوری عمل می‌کنیم و هیچ بخشی از بدنه دولت و نیروهای دولت به نحوی که دارای مسئولیت باشند به هیچ وجه اجازه فعالیت سیاسی و انتخاباتی ندارند. این دستور صریح رئیس‌جمهور است و مسئله دیگر اینکه باید ببینیم قانون از چه مدت قبل اجازه می‌دهد که نامزدها باید در سر کار خود حضور داشته باشند و چه زمانی باید استعفا دهند.
این موضوع را حتما بخشنامه می‌کنیم و همین الان هم توصیه می‌کنیم که کسانی که از روسای فدراسیون ها یا روسای هیأت‌های ورزشی در استان‌ها قرار است در انتخابات مجلس شرکت کنند از مشاغلی که دارند باید استعفا دهند و بروند و به کار سیاسی خود بپردازند. قانون اگر زمان تعیین کرده باشد که ما هم آن را ابلاغ خواهیم کرد در غیر اینصورت ما حتما این مسئله را مکتوب خواهیم کرد و به همه فدراسیون‌ها و هیأت‌های زیرمجموعه آنها ابلاغ خواهیم کرد.
.
*** چرا پس از اینکه دولت از کی‌روش حمایت کرد و با ورود مستقیم این وزارت، سرمربی تیم ملی در کار خود در این تیم ابقا شد؛ اما شما به عنوان متولی ورزش دوباره پس از تمدید قرارداد کی‌روش با او مخالفت کردید؟ چرا که شما در جلسه هم‌اندیشی با اهالی فوتبال که چهارشنبه برگزار شد انتقادات تندی را نسبت به سرمربی پرتغالی تیم ملی داشتید.

- صد بار گفته‌ام و هزار بار دیگر هم می‌گویم که من اسمی از کسی نبردم و از کسی که اسم نبرده‌ام چطور انتظار دارید که آن را به گردن من بیندازید.
.
*** اما شما به برخی از مربیان فوتبال از جمله حاج‌رضایی گفتید که از این مربی حمایت می‌کنید.
- مگر کسی باید از وضعیت فعلی فوتبال دفاع کند؟ واقعا آیا وضعیت فوتبال ما خوب است؟ چه کسی را می‌توانید پیدا کنید که بگوید وضعیت امروز فوتبال ما وضعیت مناسبی دارد؟ من صراحتا می‌گویم هیچ کسی از وضعیت فعلی فوتبال رضایت کامل ندارد و من هم ناراضی هستم.
.
*** گفته می‌شود کفاشیان به خاطر بازنشسته بودن نمی‌تواند در انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال شرکت کند. آیا وزارت ورزش مانند موضوع انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، به انتخابات فدراسیون فوتبال هم ورود خواهد کرد و جلوی کفاشیان به خاطر بازنشسته بودن گرفته خواهد شد؟
- من مجری قانون هستم در هر شرایطی و برای هر کسی. هر کسی که خلاف قانون عمل کند جلوی او را می‌گیرم. نباید کاری انجام دهیم که مغایر قانون باشد حالا این هر کسی می‌خواهد باشد و برای ما فرقی ندارد.
.
*** در صحبت‌هایی که داشتید به نظام سکه‌پرانی در ورزش اشاره کردید. در این مورد بیشتر توضیح می‌دهید؟

- متأسفانه در ورزش ما یک نظامی ایجاد شده بود آن هم به سبک قاجار. در زمان قاجار از ورزشکارانی که خوششان می‌آمد به آنها سکه می‌دادند و این نظام متأسفانه دردسرهای زیادی را برای ما ایجاد کرد.من آدم سراغ دارم که مسئول بوده و کنار زمین فوتبال می‌رفته و از شوت زدن یک بازیکن خوشش می‌آمده و در جیب‌هایش پر از سکه بوده. طرف به یکباره عنوان می‌کرده که این بازیکن چون شوت خوبی زده است من برایش ۵ سکه می‌دهم این موضوع آنقدر ادامه پیدا کرد که مثلا آقایان می رفتند برای ورزشکاران مدال‌آور ما سکه تعیین می‌کردند.

چه کسی می‌تواند برای ورزشکاری که افتخارآفرینی کرده است تعدادی سکه تعیین کند. هیچ کسی نمی‌تواند این کار را بکند. ورزشکاران ما شأن بالایی دارند. چرا به یک ورزشکار ۳۵ سکه و به ورزشکار دیگر صد سکه می‌دهند. این نظام سکه‌پرانی را ما حتما جلویش را می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم این روال در ورزش ما ادامه پیدا کند.

*** در مورد جدایی ورزش از جوانان نیز گویا نظراتی داشتید؟
- طرحی را به دولت ارائه کرده ایم ورزش از جوانان جدا شود. همه راه‌هایش را رفته‌ایم و فقط منتظر رأی هیأت دولت هستیم تا بتوانیم موافقت آن را هم از هیأت دولت بگیریم که ان‌شاءالله این کار انجام شود و به مجلس ارائه دهیم.

کدخبر: ۲۹۶۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farshid46

    ایشون احتمالا ملت را جیگر فرض نموده اند

  • nader.hshmzdh

    ایشون به حاشیه خیلی علاقه داره.

  • sahar.mansury

    ببند بابا ببند آقای وزیر

  • hamedd

    آقای وزیر محترم….یه مقدار خویشتن داری بد نیست ؟!!!!