کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۱۰۴۳
تاریخ خبر:

نگاهی به ده ورزشکار برتر ایرانی که برای سایر کشورها رقابت می کنند

ورزشکاران زیادی در خارج از ایران، به فعالیت می پردازند. ورزشکارانی که زیر پرچم سرزمین مادریشان، فعالیت نمی کنند.

به گزارش BoxNewsBox، قصد داریم نگاهی بیاندازیم به ده ورزشکار معروف ایرانی، که زیر پرچم سه رنگ کشورمان، در رقابت های ورزشی حاضر نشده اند.
۱۰- تی.جی (تورج) هوشمندزاده

تورج هوشمند زاده متولد ۲۶ سپتامبر سال ۱۹۷۷، بازیکن بازنشسته فوتبال آمریکایی است. او فوتبال خود را از کاج ایالت اورگان آغاز کرد.

تی.جی، سابقه بازی در تیم های سینسیناتی بنگالز، سیاتل سیهاوکز، بالتیمور ریونز و اوکلند رایدرز را نیز دارد. او با پانت ۱۲۶ یاردی در بازی برابر کلیولند براونز، رکورد میزان پانت تاریخ باشگاه سینسیناتی بنگالز را شکست.

۹- ارغوان رضایی

ارغوان رضایی، متولد ۱۴ مارس سال ۱۹۸۶ است. او به طور حرفه ای، به ورزش تنیس می پردازد و ملیت او ایرانی-فرانسوی است. او سابقه شکست دادن تنیسورهای بزرگی مثل؛ جاستین هنین، ماریا شاراپووا، دینارا سفینا، فرانچسکا شیاوونه، کارولین ووژنیاکی، ماریون بارتولی، فلاویا پنتا، یلنا یانکوویج و آیی سوگی‌یاما را دارد. وی در ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۰، به عنوان تنیسور زن شماره ۱۵ جهان شناخته شد و این بهترین رده او در رنکینگ جهانی بوده است.

ارغوان رضایی، در سال ۲۰۱۵ و بعد از یک سال غیبت به رقابت های تنیس بازگشت اما در مسابقات فرنچ اوپن، قرعه سختی به او افتاد و در دور اول برابر جولی کوین فرانسوی شکست خورد. چندی پیش دبیر فدراسیون تنیس ایران، کامیار کیمیایی، تائید کرد که رضایی علاقه ای به حضور در تیم ملی تنیس ندارد. جالب است بدانید، این تنیسور بااستعداد ایرانی، چندی پیش راکت خود را به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت ایران، تقدیم کرد.

وی درباره امکان حضور در تیم ملی تنیس ایران می گوید:

چند سال پیش که سنم کمتر بود برای تیم ملی ایران بازی کردم، اما در حال حاضر به خاطر رعایت کردن قوانین چنین امکانی فراهم نیست، در حال حاضر فدراسیون جهانی اجازه نمی‌دهد دخترها با شلوار بلند تنیس بازی کنند و مقرراتی دارند که با قوانین بازی برای جمهوری اسلامی در تضاد است که البته باید آنها را هم رعایت کرد. بنابراین اگر به عنوان یک ایرانی بخواهم قوانین را زیر پا بگذارم اجازه بازی به من نمی‌دهند. از سوی دیگر اگر هم قانون به من اجازه دهد با لباس و شلوار بازی کنم، مطمئناً با بازی‌های در سطح حرفه‌ای بالا نمی‌توانم تمام تمرکزم را روی بازی بگذارم. البته می‌توان یک مقدار در شکل و نوع لباس تغییراتی را ایجاد کرد تا بتوان به وسیله آنها این چنین مشکلاتی را برطرف کرد، در این بین مشکل از ما نیست و قانون بین‌المللی چنین اجازه‌ای را به ما نمی‌دهد.

۸- یو درویش

یو درویش، متولد ۱۶ آگوست ۱۹۸۶، پچر ایرانی-ژاپنی تیم بیسبال تگزاس رنجرز است. درویش در المپیک بیژینگ و جام جهانی بیسبال، به عنوان پیچر تیم ملی ژاپن به رقابت پرداخت. خیلی ها او را بهترین پیچر حال حاضر ژاپن محسوب می کنند.

در اولین سال حضور در لیگ بیسبال، درویش توانست سومین تازه وارد برتر سال شود.

۷- اریک بختیاری

اریک اسد بختیاری، در دومین روز از ماه دسامبر سال ۱۹۸۴ به دنیا آمد. او بازیکن بازنشسته فوتبال آمریکایی است. وی فوتبال خود را از کالج سن دیگو آغاز کرد و در تیم های تامپا بای بوکانیرز، تنسی تایتانز، میامی دلفینز، کانزاس سیتی چیفز، سان فرانسیسکو فورتی ناینرز و سن دیگو چارجرز بازی کرده است.

اریک، برادر بزرگتر دیوید بختیاری،بازیکن تیم گرین بای پکرز است.

۶-امیر اسدالله

امیر علی اسدالله، در تاریخ ۲۷ آگوست ۱۹۸۰ متولد شد. او هنرمند رزمی و بازیکن حرفه ای MMA محسوب می شود. امیر پیروز مسابقات مبارز نهایی ۷ است.

اسدالله، در مسابقات UFC اوکتاگون، به رقابت می پردازد. او در نیویورک به دنیا آمده اما در ویرجینیا بزرگ شده؛ پدر او ایرانی و مادرش اهل ایالات متحده آمریکا است.

۵- لیلا وزیری

لیلا وزیری، متولد ۶ ژوئن ۱۹۸۵، شناگر حرفه ای و قهرمان جهان در سال ۲۰۰۷ است . او رکورددار سابق شنای کرال پشت ۵۰ متر جهان بود. در مسابقات رشته های آبی سال ۲۰۰۷، وزیری مدال طلای کرال پشت ۵۰ متر را از آن خود کرد و در مسابقات چهار در صد متر هم مدالی نقره ای به دست آورد؛ شناگر ایرانی الاصل، در تمامی این مسابقات، زیر پرچم ایالات متحده آمریکا به رقابت پرداخت.

وزیری در المپیک ۲۰۰۸ هم موفق به کسب رده هفتم، در ۱۰۰ متر کرال پشت شد.

۴- آندره حیدری

آندره حیدری، بازیکن حرفه ای فوتبال آمریکایی و پِلِیس کیکر تیم لس آنجلس کیس است. او فوتبال خود را از کالج USC تروژانز آغاز کرد. در سال ۲۰۱۱، رکورد فیلد گل های او به ۸۸٫۲ درصد رسید که جزو برترین رکوردهای آن سال در مسابقات فوتبال آمریکایی به حساب می آمد.

او در تیم منتخب آل پک ۱۲ و تیم منتخب بهترین تازه واردهای لیگ ملی فوتبال آمریکایی قرار گرفت. از وی به عنوان یک تمام آمریکایی هم تقدیر شده است.

۳-آدام جمیلی

آدام جمیلی ۲۳ ساله، دونده سرعت تیم بریتانیا است. ملیت او ایرانی-مراکشی است و این پیشینه ای عجیب، برای یک دونده سرعت محسوب می شود. وی در مسابقات اروپایی سال ۲۰۱۴ قهرمان دوی ۲۰۰ متر و چهار در صد متر شد. مرد ۲۳ ساله، همچنین مدال نقره مسابقات کشورهای مشترک المنافع را در رشته چهار در صد متر در اختیار دارد.

جمیلی قبل از ورود به رقابت های بزرگسالان، توانسته بود قهرمان جهان در دوی ۱۰۰ متر جوانان شود. جمیلی صدمین مردی است که در دوی ۱۰۰ متر رکوردی زیر ۱۰ ثانیه ثبت می کند.

۲- بهرنگ صفری

بهرنگ صفری، مدافع تیم بازل در سوپر لیگ سوئیس است. او در سال ۲۰۰۸، به اردوی تیم ملی سوئد دعوت شد.

مرد ۳۱ ساله، در تمام بازی های آن اردو به میدان رفت؛ برد یک بر صفر برابر کاستاریکا، شکست دو بر صفر برابر ایالات متحده و تساوی بدون گل با ترکیه. در اولین بازی با پیراهن تیم ملی سوئد، صفری موفق به زدن تنها گل دوران بازیش شد.

وقتی بهرنگ، دوسال داشت؛ پدر و مادر او از تهران به شهر کوچکی در سوئد به نام هوگاناس مهاجرت کردند. بعدها خانواده صفری به شهر دیگری به نام لوند رفتند.

۱- آریا جسور هاسه گاوا

آریا جسور، فوتبالیست ۲۸ ساله ژاپنی-ایرانی، در حال حاضر برای تیم اسپانیایی رئال ساراگوسا توپ می زند. آریا پدری ایرانی و مادری اهل ژاپن دارد.

در سال ۲۰۱۵، او از سرزو اوزاکا به تیم ساراگوسا پیوست.

منبع: طرفداری

کدخبر: ۱۴۱۰۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر