کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۲۵۶۵
تاریخ خبر:

جدی‌ترین واکنش آمریکا به انهدام پهبادش توسط ایران

سازمان تنظیم مقررات حمل و نقل هوایی آمریکا به شرکت ها و خطوط هوایی این کشور دستور داده که از مسیر تنگه هرمز و دریای عمان استفاده نکنند.

این دستور العمل پس از آن صادر شده است که جمهوری اسلامی بامداد پنج شنبه یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکا را که به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران نفوذ کرده بود، سرنگون کرد.

این دستور چند ساعت پس از آن صادر شد که آمریکا پروازهای بین فرودگاه نوارک نیوجرسی و بمبئی، پایتخت مالی هند را معلق کرد. این پرواز از حریم هوایی ایران عبور می‌کند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد طبق اطلاعات ردیابهای پروازها، نزدیک ترین پرواز غیرنظامی به پهپاد گلوبال هاوک آمریکا هنگام ساقط شدن توسط ایران، ۴۵ مایل با آن فاصله داشته است.

این آژانس مدعی شد: «نگران افزایش تنش ها و عملیات های نظامی در مسیر حرکت هواپیماهای غیرنظامی است چون ایران تمایل دارد از موشک‌های دوربرد خود در حریم هوایی بین‌المللی بدون هیچ هشداری استفاده کند.»

این ممنوعیت آمریکا شامل هواپیماهای کشورهای دیگر نمی شود ولی آپسگروپ که راهنمای اپراتورهای پرواز است، اعلام کرد این مسئله را برای کل خطوط هوایی جهان مورد بررسی قرار می دهد. آمریکا اعلام کرد پروازهایش به هند را از طریق حریم هوایی ایران به خاطر ملاحظات امنیتی لغو می‌کند ولی مدت زمان این ممنوعیت را اعلام نکرد.

سخنگوی دولت آمریکا گفت مسافران پرواز از بمبئی به نیویورک باید به دنبال پروازهای جایگزین به سمت آمریکا باشند. روز پنجشنبه دو خط هوایی دیگر، امریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز اعلام کردند بر فراز ایران پرواز نمی کنند. خطوط هوایی ژاپن ایرلاینز و آنا هم در این منطقه پروازی نخواهند داشت.

کدخبر: ۲۶۲۵۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر