کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۵۷۲
تاریخ خبر:

شایعه و واقعیت؛ همه‌چیز درباره انفجارهای امروز اصفهان و تبریز

شایعه و واقعیت؛ همه‌چیز درباره انفجارهای امروز اصفهان و تبریز

رسانه‌‌های خارجی می‌گویند اسراییل با موشک به ایران حمله کرده اما روایت رسانه‌‌های داخلی متفاوت است

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان اولین خبر امروز بود. در تبریز هم ادعایی مشابه مطرح شد. ای.بی.سی نیوز خیلی زود دخالت کرد و از قول یک مقام آمریکایی نوشت: موشک‌های اسراییل به نقاطی در اصفهان برخورد کرده است. اسکای نیوز و الجزیره هم خبر را پوشش دادند.

6019776

رسانه‌های ایرانی روایت متفاوتی ارائه کردند. ایسنا نوشت: صدای شنیده شده بامداد امروز در تبریز، به‌دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است. این خبرگزرای از قول یک فرمانده ارشد نظامی ارتش در اصفهان، فعالیت پدافند هوایی در اصفهان را تایید کرد: صدای انفجار صبح جمعه در اصفهان به شلیک پدافند هوایی در پاسخ به اشیاه مشکوک بوده ولی چه در اصفهان و چه در تبریز خسارتی گزارش نشده است.

شبکه خبر از ساعاتی پیش با انتشار تصاویر و ویدئوهای زنده، تلاش می‌کند نشان دهد وضعیت اصفهان و تبریز است و خبرگزاری مهر در ویدئویی که از خبر صدا و سیما به اشتراک گذاشته تلاش کرد نشان دهد منشا صدای انفجار در اصفهان چه بوده

 

همزمان شایعاتی درباره تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای‌عالی امنیت ملی یا لغو پروازهای مسافری به‌گوش رسید. دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی خبر اول را سریع تکذیب کرد. سازمان هواپیمایی کشور درباره خبر دوم توضیح داد: ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به‌دلیل مشکلات ناشی از ابطال یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام‌شده محدودیت عملیاتی اعمال‌شده در فرودگاه‌ها برطرف و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی‌شده هستند. مسافران محترم می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

با وجود اینکه رسانه‌‌های خارجی می‌گوید امروز صبح اسراییل با موشک نقاطی در ایران را مورد هدف قرار داده، رسانه‌‌های داخلی به اتفاق نوشتند: با گذشت حدود دو ساعت از خبر ABC آمریکا درباره «حمله موشکی اسرائیل به داخل ایران»، هنوز هیچ نشانه واقعی از این خبر دیده نشده است. حتی رسانه‌های صهیونیستی هم آن را به نقل از مقام‌های رسمی تأیید نکردند. با این حال، رسانه‌های داخلی ایران به نقل از مقام‌های مطلع می‌گویند احتمالاً پدافند اصفهان و تبریز به چند ریزپرنده واکنش نشان داده‌اند.

شبکه المیادین گزارش داد: به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه‌ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.

کدخبر: ۵۵۶۵۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر