کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۷۵۸۶۰
تاریخ خبر:

سالگرد یک اتفاق عجیب/ قهرمانی استقلال در دسته سوم و بازگشت به لیگ دسته اول!

امروز سالگرد قهرمانی استقلال در رقابتهای دسته سوم است.
به گزارش وب سایت برنامه نود، استقلال تهران که ۲۳ سال پیش با یکی از عجیب ترین قوانین تاریخ فدراسیون فوتبال از لیگ دسته اول به لیگ دسته سوم سقوط کرده بود، ۲۲ سال پیش و در چنین روزی توانست در رقابتهای لیگ دسته سوم قهرمان شود و در یک قانون بسیار عجیب تر به لیگ دسته یک برگردد تا نشان داده شود که تصمیمات آن زمان فدراسیون فوتبال چقدر نپخته و خنده دار بوده است. استقلال در سوپر لیگ تهران ششم شد و چون تیم های اول و دوم سوپر جام به لیگ دسته اول، تیم های سوم و چهارم به لیگ دست دو و تیم های پنجم و ششم به لیگ دسته سه می رفتند.

استقلال در لیگ دسته سوم ۲۲ بازی انجام داد و ۱۴ برد، ۶ مساوی و ۲ باخت بدست آورد. کاپیتان در آن زمان استقلال امیرقلعه نویی و سرمربی استقلال سوکوموروخوف بود. در هرحال بریده روزنامه ای که می بینید امروز در شبکه های اجتماعی و به نوعی به خاطر کری خوانی برای استقلالی ها منتشر شد اما شاید خیلی ها ندادند در آن سال، تیم های بسیار خوبی هم در دسته سوم بودند. در واقع فدراسیون فوتبال وقت، تیم های حاضر در مسابقات کشوری را به سه دسته تقسیم کرده بود و تازه مسابقات در هر دسته درچند گروه برگزار می شود.

اگر یاد اهالی فوتبال باشد، مسابقات لیگ فوتبال دسته سوم ایران با حضور ۳۲ تیم و در چهار گروه به شکل رفت و برگشت برگزار شد. استقلال تهران در گروه دوم با تیم های ابومسلم مشهد، شموشک نوشهر، آلومینیوم‌سازی اراک، راه‌آهن شاهرود، جاوید کرج، استانداری ارومیه و بسیج زنجان به رقابت پرداخت که در پایان با به دست آوردن بیشترین امتیاز به مرحله دوم صعود کرد.

سپس در مرحله دوم با تیم‌های تولی‌پرس قزوین، پورا تهران و ایرانجوان بوشهر همگروه بود. استقلال در این مرحله هم توانست به مقام اول این گروه برسد و در نیمه‌نهایی تیم فوتبال پارس خودرو را شکست داد. حریف آبی‌ها در فینال تیم پلی‌اکریل اصفهان بود که با تک‌گل عباس سرخاب بر این تیم هم غلبه کردند و به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسیدند.

اما بازیکنان استقلال در آن زمان حمید بابازاده، بهزاد غلامپور، حسین ترابپور، پیروز جغتاپور، صادق ورمزیار، جواد زرینچه، محمد نوری، امیر قلعه‌نویی، ایمان عالمی، عباس سرخاب، ژورس غازاریان، رضا حسن‌زاده، محمود فکری، شاهین بیانی، محمدرضا مهران‌پور، کوروش تشت‌زر، جمشید امیرخانلو، مسعود غفوری‌های اصل، قاسم سیانکی، مهدی پاشازاده بودند.البته امیر هاشمی مقدم اوایل حضور استقلال در لیگ دسته سه کنار استقلال بود اما اردوی این تیم را در میانه راه ترک کرد.

کدخبر: ۷۵۸۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • seyedmohsen

    خب مثلا ک چییی؟؟؟؟ واسه دلخوشی خودتون زد ین این تیتر یا چزوندن استقلالیا؟؟؟؟