کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۵۶۹۴
تاریخ خبر:

رونمایی از سلاح انفرادی جدید با نام «ذوالفقار»

عصر جمعه در حاشیه گردهمایی بسیجیان دانشگاه علوم و تحقیقات که با عنوان «آتش به اختیار» در محل مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار شد از یک سلاح انفرادی جدید به نام ذوالفقار رونمایی به عمل آمد.

این سلاح با وزن ۳٫۵ کیلوگرم برای کالیبر ۷٫۶۲ طراحی شده و یکی از اهداف آن جایگزینی این سلاح به جای ژ۳ است.

به گزارش فارس، این سلاح که توسط گروه فرهنگی مصاف طراحی شده با الگوبرداری از سه سلاح انفرادی خارجی از جمله G36، ACR و FN SCAR ساخته شده است.

استفاده از قنداق تاشو برای انجام عملیات‌های ویژه، خشاب پلیمری با قابلیت اتصال خشاب‌ها به یکدیگر، استفاده از بدنه ماژولار و نیز امکان استفاده از ریل بر روی بدنه به منظور نصب لوازم جانبی از جمله مشخصات سلاح ذوالفقار است که می‌توان در این سلاح از تیرهای ساب سونیک در آن استفاده کرد.

بنابراین گزارش، تمام متریال و مواد اولیه جهت ساخت و توسعه این سلاح در داخل کشور وجود داشته و هزینه تمام شده برای ساخت آن نیز به نسبت پایین است.

برد عملیاتی این سلاح نیز بدون اپتیک تا ۴۰۰ و با اپتیک تا ۸۰۰ متر است. این سلاح از سوی گروه سازنده به صنایع دفاع ارائه شده و در آینده تست گرم این سلاح نیز با همکاری صنایع دفاع انجام خواهد گرفت.

کدخبر: ۱۶۵۶۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • pioneer26

    گروه فرهنگی چه به ساخت سلاح

  • alireza730

    مگه چون اسمش گروه فرهنگی هه نباید اجازه ی ساخت سلاح رو داد؟ هر کسی و هر نهادی که بتونه ب قوی تر شدن نیروهای مسلح کمک و خ ود اتکایی رو ب وجود بیاره قابل تقدیرهه و قابل احترام .بهتر از اینه که مث کشورها ی دیگه متکی ب بقیه باشیم .! واقعااا خدا قوت و خسته نباشین ..ایول

  • mamadariay

    همینه دیگه وقتی گروه فرهنگی طراح تفنگ بش ه دیگه چه انتظاری داریم که کشورمون پیشرف ت کنه اونایی که باید طراحی کنن الان دار ن چکار میکنن؟ هرکسی چرا کار خوشو نمیکنه؟

  • alireza730

    اونایی هم که کارشونه دارن کارشون رو انجا م میدن ..پس این همه موشک های پیشرفته و س لاح های دیگه کار کیه ؟ در ضمن این نهاد ش اید اسمش برهنگی باشه ولی شاخه ی نظامی دا ره که کار ساخت و طراحی سلاح رو انجام مید ه .شما زیاد خودتون رو ناراحت نکنید سلاح ش کار میکنه ! مهم پیشرفت کشوره نه نهاد و سازمانی که باعث پیشرفت میشه ؟

  • arashk.ya

    افرین به موسسه مصاف.کور شود هر انکه نتوا ند دید.

  • ناشناس

    مصداق آتش به اختیارهمینه هر نهادی دید می تونه به پیشرفت کمک کنه باید دست به کار ب شه

  • rex

    افرین به مصاف.

  • mehdi313

    پراید رو بدین همین بچها بسازن….خداخیرتون بده