کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۱۴۴۲
تاریخ خبر:

روایت شمخانی از پیغام جدید آمریکا به ایران؛ می‌خواهند مذاکره کنند

امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، روایت جدیدی از تلاش آمریکایی‌ها برای انجام مذاکره با ایران ارائه کرد

به گفته شمخانی آمریکایی ها به دلیل شکست های مختلف موج چهارم تحریم را علیه ایران به کار گرفتند اما آنها در گذشته نیز این راهبرد را آزموده بودند و البته شکست خوردند، در زمان دموکرات ها آنها تمام تلاش خود را انجام دادند تا دانش هسته ای و پیچ و مهره هسته ای ایران را جمع کنند ولی نتوانستند، پس پیشنهاد مذاکره دادند و گفتند ما حق غنی سازی را به شما می‌دهیم و برجام شکل گرفت، اما ترامپ همه توافق ها را زیر پا گذاشت.

وی افزود: امروز نیز آنها حرف از مذاکره می زنند، در افغانستان دو نماینده آمریکا به بنده مراجعه کردند و گفتند آمریکا می خواهد با شما مذاکره کند اما ایران با آنها مذاکره نخواهد کرد.

شمخانی با بیان اینکه مشخص است ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم افزود: آمریکا عهدشکن و غیر قابل اعتماد است پس مذاکره با آنها معنایی ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: جان بولتون تحلیل‌های خود را از بولتن‌های منافقین می‌گیرد و به کنگره می‌برد و مبنای سیاست های خود قرار داده است؛ این برای یک کشور که ادعای ابرقدرتی دارد زشت است که بولتن های یک گروه تروریستی را بدون تغییر، مبنای رفتار خود قرار دهد.

شمخانی با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران در راستای سیاست با ثبات سازی که رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده‌اند، ثبات و زنجیره امنیت را شکل داده است. منطقه محل مانور ملت های منطقه و خروج برای بی ثبات سازان است و سال ۲۰۱۸ این روند تثبیت می‌شود و سال آینده آمریکا و همپیمانان او چاره‌ای جز خروج از خلیج فارس ندارند.

کدخبر: ۲۴۱۴۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alireza.d

    خدا از زبونتون بشنوه زودتر مذاکره کنند پ روتز میخوام برا بچم میگن تحریم نیست فعلا

  • ely

    شما یه وقت گول نخورینا باهاشون مذاکره کن ی. همین دست فرمون رو مستقیم برید خوبه!

  • hamedali

    این امریکاییها هم چقدر پررو هستند از اون طرف قرارداده بسته شده روازش خارج میشن از طرف میگن بیاد مذاکره کنیم !!!!