کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۵۴۲۳
تاریخ خبر:

حواشی خارج از مستطیل سبز، آفت فوتبال است آقای عزت اللهی!

مسابقات جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۳ یک ستاره جدید به فوتبال ایران معرفی کرد. پسرک خوش قد و بالای شمالی که با پختگی قابل توجه در سن ۱۷ سالگی در میانه میدان رهبری تیم ملی نوجوانان ایران را بر عهده داشت. سعید عزت اللهی، در یک فضای کاملا فوتبالی رشد کرده بود. پدرش، نادر عزت اللهی از بازیکنان سابق ملوان و مربی این تیم بود. سعید، خیلی زود در تیم ملوان و در لیگ برتر ایران به میدان رفت. درخشش در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۳، آن را به یکی از جوان ترین لژیونر های تاریخ ایران تبدیل کرد. او به اتلتیکو مادرید B رفت و بازی در سطح سوم فوتبال اسپانیا را تجربه کرد. روستوف روسیه و سپس آنژی روسیه مقصد بعدی او بود.

کارلوس کی روش که علاقه زیادی به بازیکنان لژیونر دارد، او را به تیم ملی ایران دعوت کرد. عزت اللهی خیلی زود خودش را در تیم ملی جا انداخت. مصدومیت و دوری آندرانیک تیموریان در تیم ملی، بهترین فرصت برای سعید بود تا در مسابقات انتخابی جام جهانی فیکس شود و در تیم کی روش به یک مهره تاثیرگذار در میانه میدان بدل شود . سعید عزت اللهی خیلی زود تر از آنچه تصورش را می کرد پله های ترقی را طی کرد و در آستانه جام جهانی به یکی از ستاره های جوان فوتبال ایران تبدیل شد. اما این همه ماجرا درباره جوان اول این روزهای فوتبال ملی ایران نیست.

حضور عزت اللهی در روسیه، در سال های ابتدای جوانی برای این بازیکن بی حاشیه نبوده است. حاشیه هایی که نمی توانند در کنار سطح فنی بازی بالای سعید، نادیده گرفته شوند. فوتبال ایران بازیکنان بزرگ زیادی را به یاد می آورد که عدم توانایی کنترل حواشی پیرامونشان باعث سقوطی حتی در اوج دوران فوتبالی شان شده است. از بارزترین نمونه، می توان به مجاهد خذیراوی اشاره کرد. بازیکنی که دردانه تیم ملی زمان بلاژویچ شده بود. حتی گفته می شد مربی کروات آن روزهای تیم ملی، مجاهد را به مهدوی کیا برای جناح راست تیم ملی ترجیح می داد. اما حواشی ایجاد شده پیرامون این بازیکن، به نابودی فوتبالش منجر شد. حالا از مجاهد فقط یک نام باقی مانده است و شاید گل زیبایش در پیراهن استقلال به پاس تهران.

شروع حاشیه های عزت اللهی در خارج از مستطیل سبز، از ماجرای دختر عکاس روسی، یانا آغاز شد. انتشار عکس هایی از عزت اللهی و سردار آزمون در فضای مجازی با واکنش های مختلفی همراه شد. کار به جایی رسید که عزت اللهی با انتشار پستی اعلام کرد که یانا را نمی شناسد!یانا هم در مصاحبه ای با سایت طرفداری، در رابطه با غضب سعید عزت اللهی نسبت به او گفت:

یک نفر دلیل این کار بود و باعث شد چنین وضعیتی به وجود بیاید. بیشتر از این نمی توانم چیزی بگویم.

اما این پایان ماجرا نبود. پست های اینستاگرامی عجیب و گاه بی گاه او و استوری هایی با ادبیات سخیف و دور از شان یک بازیکن ملی از او به تعداد دیده شد.عزت اللهی در اوج جوانی یک بازیکن ملی پوش است. الگوی بسیاری از نوجوانان ایران همیشه فوتبالیست ها بوده اند. آیا سعید که کیفیت فنی قابل ستایشی دارد، با این حجم حواشی که از قضا از سمت خود برای خودش ایجاد می شود، می تواند الگوی مناسبی باشد؟ سوال اصلی این است که مگر عزت اللهی از یک خانواده فوتبالی نیست؟ مگر او که به شکل آکادمیک وارد فضای فوتبال اروپا شده است، خود نمی داند که ادامه دادن این روند می تواند به ضرر او و ضربه خوردن کیفیت فنی بازی فوتبالش تمام شود؟ کارلوس کی روش، که نظم و انضباطش در میان بازیکنان سر زبان است، تاکنون واکنشی به رفتارهای سعید نداشته است؟ آیا با ادامه این روند، او همچنان پسر محبوب کی روش باقی خواهد ماند؟

در نهایت باید گفت، سعید در اوج دوران فوتبال خود قرار دارد. ادامه این روند قطعا به ضرر او و فوتبال ملی ایران خواهد بود. کاش بزرگی پیدا شود و راه درست از بی راهه را به سعید عزت اللهی نشان دهد.

منبع: طرفداری

کدخبر: ۱۶۵۴۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر