کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۸۰۰۷
تاریخ خبر:

حذف به ارزش ۲۰۰ میلیون پوند

وولفسبورگ ۳-۲ منچستریونایتد
این بازی با توجه به حساسیت بالایی که داشت آرام آغاز شد ولی با این وجود میزبان خیلی زود صاحب موقعیت شد اما شورله در شرایط تک به تک نتوانست دروازه را باز کند تا میزبان سریع به گل نرسید. پس از این حمله شیاطین سرخ بازی را در دست گرفتند و توانستند توسط مارسیال به گل برسند. در دقیقه ۱۰ پاس عمقی خوان ماتا آنتونی مارسیال را با بنالیو تک به تک کرد و این بازیکن فرانسوی نیز با ضربه ای زمینی و دقیق یونایتد را پیش انداخت. برتری منچستری ها زیاد دوام نداشت و خیلی زود گرگ ها به بازی برگشتند. در دقیقه ۱۳ ارسال دقیق رودریگز از روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه استادانه نالدو همراه شد تا بازی ۱-۱ مساوی شود. با به ثمر رسیدن این گل، وولفسبورگ نبض بازی را در دست گرفت و با استفاده از ضد حمله بارها دروازه منچستر را تهدید کرد که سرانجام از همین راه نیز توانست پیش بیافتد. در دقیقه ۲۹ دراکسلر روی یک حرکت تیمی و چشم نواز با دخیا تک به تک شد و او نیز با پاسی مطمئن ویرینیا را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد تا این بازیکن دروازه خالی را باز کند و شیاطین را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار دهد. در ادامه نیمه دوم نیز شاگردان هیکینگ بازی را کنترل کردند و حتی می توانستند گل سوم را به ثمر برسانند ولی این فرصت ها با بی دقتی بازیکنان وولفسبورگ از دست می رفتند. البته منچستری ها در دقیقه ۴۵ یکبار دیگر به گل رسیدند ولی داور این گل را مردود اعلام کرد تا شاگردان فن خال با شکست به رختکن روند. در نیمه اول ریکاردو رودریگز از وولفسبورگ و متئو دارمیان از منچستر به دلیل مصدومیت تعویض شدند و جای خود را به ترتیب به مارسل شفر و کامرون جکسون دادند. در حالیکه که انتظار می رفت منچستری ها بازی رو هجومی تر آغاز کنند ولی این وولف بود که با کنترل توپ و میدان بازی را در دست گرفته بود. بازی در نیمه دوم بسیار کند دنبال می شد و شیاطین که در آستانه حذف بودن هیچ فشاری برای گلزنی وارد نمی کردند و برعکس این وولفسبورگ بود که با استفاده از ضد حملات چندین بار دروازه یونایتد را تهدید کرد و اگر واکنش های خوب دخیا نبود بازی برای یونایتد خیلی زود به پایان می رسید. بعد از حملات وولفسبورگ شیاطین کم کم جلو آمدند و توانستند آن ها نیز فرصت هایی خلق کنند ولی فرصت های آن ها را نیز بنالیو و مدافعین وولفسبورگ از دست می دادند تا بازی همچنان مساوی دنبال شود. سرانجام در دقیقه ۸۲ ضربه سر فلینی با دخالت جاشوا وارد دروازه شد تا یونایتدی ها به صعود امیدوار شوند. با این وجود این امیدواری زیاد دوام نیاورد و یک دقیقه بعد وولفسبورگ روی ارسال کرنر و ضربه سر نالدو به گل رسید تا امیدهای شیاطین رنگ ببازد. ادامه بازی نیز از سوی دو تیم آرام دنبال شد تا منچستریونایتد با قبول شکست از مرجله گروهی لیگ قهرمانان حذف شود و راهی لیگ اروپا شود. شاگردان فن خال در حالی از دور رقابت ها کنار رفتند که این مربی هلندی تا به اینجا کار بیش از ۲۰۰ میلیون پوند برای بازسازی این تیم هزینه کرده است.

سویا ۱-۰ یوونتوس
ضربه سر خطرناک موراتا در دقیقه پنج با فاصله کمی به بیرون رفت. یک دقیقه بعد موراتا تله آفساید را ناکام گذاشت و با توپ به سمت دروازه حرکت کرد و ضربه ای زمینی شلیک کرد که با فاصله کمی به بیرون رفت. نخستین موقعیت میزبان در دقیقه ۱۴ بود که کونوپلیانکا فضا پیدا کرد، پیش رفت و شوت زد که ضربه اش با چند سانتی متر فاصله به بیرون رفت. دقیقه ۱۷ بود که دیبالا توپ را از بیرون محوطه گرفت، پیش رفت و ضربه اش را زمینی به گوشه دروازه فرستاد اما توپ با کمترین فاصله به بیرون رفت. یک دقیقه بعد باز هم یوونتوس فرصت داشت و با پیشروی استورارو و سانتر ساندرو ایجاد فرصت دیگری کرد که باز هم ناکام ماند. در دقیقه ۱۹ یورنته توپ را در محوطه جریمه صاحب شد و فرصت خوبی داشت که بوفون با کف دست توپ را برگشت داد و ضربه کونوپلیانکا در برگشت بلاک شد. فرصت دیگری نصیب بانوی پیر در دقیقه ۲۵ شد؛ جایی که دیبالا پیش رفت و موقعیتی صد در صد برای موراتا خلق کرد اما ضربه این مهاجم اسپانیایی از فاصله نزدیک تعریفی نداشت و فرصت از دست رفت. در دقیقه ۳۱ یورنته فرصتی دیگر روی سانتر کونوپلیانکا روی یک ضربه ایستگاهی داشت اما ضربه سرش با واکنش بوفون همراه شد. آخرین فرصت نیمه نخست جایی بود که ضربه آزادی به نفع یوونتوس اعلام شد و ضربه دیبالا توسط ریکو دروازه بان سویا دور شد. دقیقه ۶۵ بود که یورنته توانست روی کرنر ارسالی از سوی کونوپلیانکا، بارتزالی را روی هوا شکست دهد و با ضربه سری دیدنی دروازه تیم سابقش را باز کند. در دقیقه ۸۱ ضربه قدرتمندانه دیبالا تیر دروازه را لرزاند. کرون دلی در دقیقه ۸۴ دروازه یوونتوس را باز کرد اما داور آفساید اعلام کرد. در دقیقه ۸۶ طی یک دقیقه شوت پوگبا توسط ریکو مهار شد و در ادامه در آن سوی میدان، گامیرو فرصت تک به تکی داشت که ضربه اش با اختلاف کمی به بیرون رفت. در دقیقه ۸۷ ضربه دیبالا از گوشه محوطه جریمه به بیرون رفت. در دقیقه ۹۱ موراتا فرصت طلایی دیگری روی پاس کوادرادو داشت اما باز هم ریکو مانع ورود توپ به دروازه شد.

سیتی ۴-۲ گلادباخ
بازی با برتری تیم میهمان آغاز شد. گلادباخ بازی را تهاجمی آغاز کرد و در ۵ دقیقه ابتدایی موقعیت های خطرناکی توسط فابین جانسون و کورب روی دروازه جو هارت ایجاد شد. اما پس از آن تیم میزبان توپ و میدان را در اختیار گرفت و توسط سیلوا و دی بروین صاحب موقعیت شد. بر خلاف جریان ابتدایی بازی، در دقیقه ۱۶ منچستر سیتی به گل رسید. همکاری زیبای استرلینگ با داوید سیلوا، این وینگر اسپانیایی را در موقعیتی عالی قرار داد و او با ضربه ای دقیق دروازه زومر را باز کرد.اما خوشحالی منچستر سیتی دوام نداشت، چرا که گلادباخ مزد جسارت خود را گرفت و در دقیقه ۱۹ کار را به تساوی کشاند. جانسون با حرکتی سریع از سد مدافع سیتی گذشت و کورب را صاحب توپ کرد، که این بازیکن به راحتی دروازه هارت را باز نمود. پس از این دو گل بازی متعادل و کمی فیزیکی دنبال شد. بازی تا دقایق انتهایی نیمه اول به همین شکل ادامه یافت تا اینکه در دقیقه ۴۲ گلادباخ به گل دوم رسید. رافائل حساب کار را ۲-۱ کرد تا گلادباخ برنده به رختکن برود. نیمه دوم با برتری تیم میزبان همراه بود. گلادباخ پر اشتباه ظاهر می شد و منچستر سیتی چند موقعیت جدی ایجاد کرد که از جمله آنها دو شوت کلاروف بود که ثمری به همراه نداشتند. در ادامه منچستر سیتی همچنان توپ و میدان را در اختیار داشت، و حتی در دقیقه ۵۸ می توانست توسط استرلینگ به گل مساوی برسد، که واکنش سریع زومر مانع این اتفاق شد. در ادامهنیز استرلینگ بار دیگر می توانست دروازه زومر را باز کند. فشار های منچستر سیتی روی دروازه گلادباخ بیشتر شد تا اینکه گل تساوی به ثمر رسید. ارسال کوتاه کلیشی در دقیقه ۸۰ در فاصله کمی از دروازه زومر به استرلینگ رسید، تا این وینگر جوان مزد تلاش خود را با گل تساوی بگیرد. دقیقه ای بعد کافی بود تا منچستر سیتی یک گل دیگر به ثمر برساند. بار دیگر استرلینگ بود که در دقیقه ۸۳ به گل رسید. پس از این گل گلادباخ کاملا به هم ریخته نشان دادو روی اشتباهی مرگبار از مدافعان این تیم، بونی به طور اتفاقی صاحب موقعیت شد و از فاصله کم به راحتی دروازه گلادباخ را برای بار چهارم باز کرد. گلادباخی ها که دیگر امیدی برای ادامه بازی نداشتند، جز شوتی که توسط هارت دفع شد موقعیتی پیدا نکردند، و در مقابل منچستر سیتی همچنان به حملات خود ادامه داد، اما نتیجه بازی همان ۴-۲ باقی ماند. به این ترتیب گلادباخ از سهمیه لیگ اروپا نیز باز ماند، و منچستر سیتی به عنوان تیم نخست صعود کرد.

رئال مادرید ۸-۰ مالمو
دو تیمی که سرنوشت بازی های خود را مشخص شده می دیدند، از گروه A به مصاف هم رفتند و طبق انتظار رئال مادرید علیرغم غیبت تعدادی از ستاره های خود با فشار بالا بازی را آغاز کرد و در دقیقه '۱۲ در اولین موقعیت جدی خود، توسط بنزما و روی بازیسازی خوب رونالدو به گل رسید. بازی همچنان در اختیار مادریدی ها بود و در دقیقه '۲۴ باز هم ارسالی دیگر توسط رونالدو، توسط مهاجم آماده و پرحاشیه این روز های مادرید، به گل دوم دست یافت تا خیال خود از پیروزی را تا حدودی راحت کند.در دقیقه '۳۶ روی پاس در عمق هامس، رونالدو داخل محوطه صاحب موقعیت خوبی شد که شوت محکم پای چپ این بازیکن با واکنش عالی ویلاند برگشت داده شد که در ادامه هم ضربه سر کاسمیرو از روی خط توسط مدافع مالمو برگشت داده شد. در دقیقه '۳۹ رونالدو موفق شد بعد از ۲۳ ضربه، بالاخره یکی از ضربات ایستگاهی خود را به گل تبدیل کرده و تنها دو گل تا شکستن رکورد بهترین آمار گلزنی در مرحله گروهی چمپیونزلیگ فاصله داشته باشد. در دقیقه '۴۲ ایسکو با دریبل دو بازیکن درون محوطه فرصتی عالی داشت اما موفق به زدن ضربه نشد و توپی که به رونالدو رسید و او از چند قدمی به شکلی ناباورانه توپ را به بالای دروازه زد.با آغاز نیمه دوم، رئال مادرید خیلی زود و در دقیقه '۴۷ بار دیگر توسط رونالدو به گل رسید تا این بازیکن تنها یک قدم با رکورد شکنی فاصله داشته باشد. لحظه ای بعد روی شوت محکم رادیچ از پشت محوطه، کاسیا وادار به واکنش شد و توپ را برگشت داد اما بالافاصله در سمت دیگر زمین، رونالدو موفق شد هت‌تریک کرده و به عنوان بهترین گلزن تاریخ مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با ۱۰ گل تبدیل شود.در دقیقه '۵۴ مارسلو به جای په په وارد میدان شد و به جای او هم بازوبند کاپیتانی را به بازو بست. در دقیقه '۵۶ روی پرتاب اوت بلند مارسلو از سمت چپ و دفاع افتضاح مالمو، بنزما در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما شوت سرضرب این بازیکن به کنار دروازه رفت. رئال مادرید و رونالدو دست بردار نبودند و در دقیقه '۵۸ رونالدو چهارمین گل خود و ششمین گل مالمو را به ثمر رساند. در دقیقه '۶۳ خسه به جای هامس به میدان آمد. مالمو تیمی بسیار پایین تر از حد چمپیونزلیگ نشان داده بود و همین زمینه ساز اولین گل کواچیچ با پیراهن رئال مادرید شد.در دقیقه '۷۵ بنزما هم از فرصت استفاده کرده و هت‌تریک کرد. لحظه ای بعد چریشف هم به جای کواچیچ به میدان آمد. در دقیقه '۷۹ شوت فنی و خوب ایسکو از پشت محوطه با واکنش دروازه بان به کرنر رفت. در دقیقه '۸۹ روی پاس به بیرون ایسکو، چریشف ضربه زمینی خود را زد که توپ به تیر عمدی ساییده شد و به بیرون رفت. در نهایت رأس نود دقیقه بازی به پایان رسید و رئال مادرید با قدرت به عنوان تیم نخست صعود کرد.

بنفیکا ۱ - ۲ اتلیکو مادرید
دو تیم اتلتیکو مادرید و بنفیکا لیسبون که پیش از این با کسب ۱۰ امتیاز صعودشان را قطعی کرده بودند، در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان اتلتیکو مادرید موفق شد با نتیجه ۲-۱ پیروز میدان شود.در این دیدار اتلتیکو که برای کسب مقام نخست و صدرنشینی در گروه، فقط به پیروزی نیاز داشت، با گل های سائول نیگز (۳۳) و لوسیانو ویتو (۵۵) در مقابل تک گل کاستاس میتروغلو (۷۵) موفق شد از سد بنفیکا عبور کند تا با ۱۳ امتیاز به عنوان تیم اول از گروه صعود کند. بنفیکا نیز با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد.

پاریسن ژرمن ۲-۰ شاختار
نخستین موقعیت بازی نصیب شاختار شد و در دقیقه ۵ بود که سانتر خوبی تایسون با ضربه بد ادواردو همراه شد. در دقیقه ۹ اشتباه بد کانیبولوتسکی در دفاع توپ را به زلاتان سپرد اما ضربه چیپ وی از روی دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۴۸ روی حرکت تکنیکی لوکاس و بعد پاس زلاتان، فن در ویل صاحب توپ شد اما ضربه اش از کنار دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد تایسون بار دیگر سانتر کرد و این بار تکشیرا بود که توپ را هدر داد. در دقیقه ۵۷ بود که بازی خوب ماتوئیدی و زلاتان باعث شد لوکاس به موقعیت خوبی برسد و این بازیکن برزیلی توانست نخستین گل بازی را به ثمر برساند. در دقیقه ۶۷ کانیبولوتسکی توانست شوت لاوتزی را از گوشه های محوطه جریمه مهار کند. در دقیقه ۷۳ پس از دفاع بد تیم میزبان، ادواردو ضربه ای به سمت دروازه روانه کرد که با واکنش تراپ با یک دست دفع شد. در دقیقه ۷۶ دی ماریا دفاع حریف را به هم ریخت و پاس بسیار خوبی برای زلاتان فراهم کرد که این ضربه با اختلاف کمی ناباورانه به بیرون رفت. در دقیقه ۸۷ روی ارسال لوکاس، زلاتان گل دوم را به ثمر رساند. این هفدهمین گل اروپایی مهاجم سوئدی برای پایتخت نشینان فرانسوی بود و با این گل وی بهترین گلزن تاریخ باشگاه در مسابقات اروپایی است.

کدخبر: ۶۸۰۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • vahidz

    انگار زمین زمون دسدادن دیشب توپ های منچس تر گل نشه !! واقعا داغون شدم !!! اول صبح با اخم باید رفت سر کار :'(