کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۱۷۵۶
تاریخ خبر:

جملات عجیب گزارشگر بازی تراکتورسازی و پرسپولیس

"سپردن گزارش زنده بازی‌های لیگ برتر به گزارشگران مراکز استان‌ها، بار دیگر حاشیه‌ساز شد و این بار گزارشگر پرحاشیه مرکز آذربایجان شرقی که ید طولایی در گزارش‌های یک جانبه دارد، سوژه‌ساز شبکه‌های اجتماعی و علاقمندان فوتبال شد".

تابناک با این مقدمه نوشت: گزارش بازی تراکتورسازی و پرسپولیس در حالی طبق رویه چندسال اخیر به این گزارشگر سپرده شد که وی همواره در ادای جملات عجیب و نامربوط حین گزارش بازی‌های تراکتور مقابل استقلال و پرسپولیس، صاحب شهرت و سابقه بوده است.

پیش از این، شبکه سه به عنوان یکی از کانال‌های سراسری سیما، گزارش بازی‌های سرخابی‌ها در شهرستان‌ها را به گزارشگران بی طرف مستقر در جام جم می‌سپرد اما تغییر این روال باعث شده تا برخی جانبداری‌های گزارشگران شهرستانی، سوهان اعصاب بینندگان سراسری شود.

این نوع گزارش‌ها گرچه باعث خرسندی برخی از اهالی استان میزبان خواهد بود اما ناراحتی بینندگان تلویزیونی در سایر نقاط کشور را در پی دارد. زندگی گزارشگر در جو درون استانی و سنگینی که حول تیمهای همچون سپاهان و تراکتور وجود دارد، باعث می‌شود که تمایل رنگی به شدن در جملات آنها دیده شود.

در بازی این هفته تراکتورسازی و پرسولیس، گزارشگر بازی بعد از به ثمر رسیدن گل گادوین منشا از روی یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه، اعلام خطا از سوی داور را مشکوک خواند! این در حالی است که صحنه‌های آهسته به وضوح خطای هند مدافع تراکتور را نشان می‌داد و حتی خود بازیکن هم اعتراض خاصی به اعلام خطا نداشت! البته او بلافاصله شادی گل معمولی منشا را سوژه کرد و آن را تقبیح کرد و در پی آن اعتراض و احتمالا تکرار فحاشی سکوها را ناشی از این شادی تحریک کننده دانست.

متاسفانه اعتراض به تصمیمات داور و فشار به قاضی میدان، از بازیکنان و نیمکت مربیان و سکوها به میکروفون صداوسیما رسیده و این موضوع هر روز کار را برای داوران سخت‌تر می‌کند. گفتن جملاتی که حس اعتماد تماشاگران به داوران فوتبال را کم می‌کند، در ادامه به تشدید جو ضد داوران در استادیوم ها خواهد انجامید و فضای فرهنگی فوتبال کشور را مسموم و مخدوش می‌کند.

اینکه گزارشگر هروقت دلش خواست درباره سوت‌های داور اظهارنظر فنی کند و بخودش اجاره بدهد که روی آنتن عملکرد او را به چالش بکشد، موضوع تازه‌ای نیست. البته در این راه، تاکتیک جالبی هم بکار می‌رود که حتی بعد از تماشای صحنه آهسته و غلط بودن کارشناسی، برخی گزارشگرها با یک جمله که «حالا کارشناسان داوری باید نظر بدهند» حرف خود را غیرمستقیم پس می‌گیرند."

کدخبر: ۱۷۱۷۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • jm.1987

    اینا باید تو شبکه استانی خودشون گزارشگری کنن نه سراسری.فوتبال باشگاهی رو با ملی اشتباه گرفتن.تو فوتبال ملی هم عادت به ای نکه هر صحنه مشکوک به نفع ما باید باشه دا ره باب میشه که خودش باعث کم ضرفیت شدن بی نندس.تو هر عرصه ای باید ظرفیت باخت رو دا شت. صدا سیما مخالف این داستان احتمالا.

  • mehrdad22

    دقیقا???

  • sepanta_gashtasb_parsi

    الخصوص تیمهای تبریزی.جوری گزارشگری میکنن که انگاری دارن با تیمهای خارجی بازی میک نن.خیلی افراط گری میکنن و خودشونو برتر م یدونن.این خیلی بده خیلی بد.اقای ساعی هم مرکز سهند بینهایت جانبدارانه گزارشگری می کنه.همه ما ایرانی هستیم و فقط یک بازی مع مولیه قرار نیست شهرها و نژاد و ملیت زیر سوال ببریم اقایان گزارشگر شهرستانی.

  • ashkan69

    حق با تیمهای آذریه

  • mamadariay

    این یه شیرین کاری دیگه از صدا سیما تا وق تی صدا سیما به مردم پاسخگو نباشه همین اش و همین کاسه س

  • ebrahimi.ali68

    حتی موقعیتی که تراکتوریا دقایق آخر بازی بدست آوردن و بازیکنشون به وضوح توی آفسای د بود رو هم با وقاحت تمام گفت آفساید نیس ت…

  • ناشناس

    مشکل یکی دوتا نیس… هرجایی نگا کنی همینه

  • ad1414

    بیشتر ازاین نمیشه توقع داشت وقتی به هادی نوروزیم رحم نمیکنن انتظار دارید گزارشگر شون منصف باشه

  • rezapirsay

    وقتی مزدک ویوسفی دارن جانب داری میکنن چر الال میشین

  • arash11

    این موضوع در مورد گزارشگران تهران هم صدق میکنه ولی چون اکثر مردم طرفدار دو تیم پ ایتخت هستند ،متوجه این موضوع نمیشوند ،و این جانبداری رو فقط طرفداران تیم مقابل ی ا سپاهان یا تراکتور یا بقیه تیمها متوجه میشوند ،وقتی به عنوان مثال آقای فردوسی پ ور گزارش بازی سپاهان پرسپولیس رو انجام م یدن ،باز به عنوان مثال چیزی که میشه بهش رجوع کرد لحظات گل زدنه دوتیمه ،وقتی پرسپ ولیس گل میزنه هر کس خواب باشه از خواب می پره از بسبا هیجان و داد اعلام گل میکنن،ا ز اونطرف وقتی مثلا تیم سپاهان گل میزنه ح تی با ناراحتی اعلام گل میکنن ،البته بقیه گزارسگران که دیگه جای خود دارن…. پس یکط رفه قضاوت نکنید ،هر کدوم از بازیهایی که در تهران انجام مبشه رو اگه با نگاه بی طر فانه نگاه کنیم متوجه این قضیه مشهود میشی م که به چه صورت طرفداری تیم تهرانی رو می کنن که داد تماشاچی تیم مقابل به آسمون می رسه

  • reza002007

    حق با تبریزیها است یاشاسین آذربایجان

  • saeed.ss

    از کسایی که شعار خلیج عربی و اتاتورک رو بدن بیش از این انتظار نیست

  • alibavi

    دقیقا درسته.

  • ash.cool

    من که ندیدم گزارشگری به این تابلویی طرف تیمی رو بگیره حتی همون فردوسی پور و مزدک و … که نام میبرین گزاشگر بازی های تبریز و تهران رو بدن جام جم گزارش کنه والا اس تقلال پرسپولیس میرن شهرستان مخصوصا تبریز تلوزیون رو خاموش می کنم بس که رو اعصابن گزارشگرای شهرستان البته من خودم شهرستان ی هستم