کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۰۰۴۹
تاریخ خبر:

بیرانوند توضیح می دهد: نحوه مهار پنالتی رونالدو

بخشهای مهم مصاحبه طولانی خبرگزاری ایسنا با علیرضا بیرانوند را برایتان نقل می کنیم:
* نقش اصلی موفقیت تیم ملی در جام جهانی را کی‌روش ایفا کرد. او با آنالیزهایی که انجام می‌داد شناخت کاملی از حریفان در اختیار ما قرار می‌داد. او بارها تا ساعت ۵ صبح نمی‌خوابید و بازی‌ها را تماشا می‌کرد تا آنالیز کند. حتی وقتی ما یک روز استراحت می‌کردیم و به بیرون کمپ می‌رفتیم، مربیان تیم ملی در کمپ می‌ماندند و تمرین‌ها و بازی‌ها را آنالیز می‌کردند. شاید باورتان نشود وقتی به تمرین‌های ریکاوری تیم ملی می‌رفتیم علاوه بر این که تمرین می‌کردیم دائما برای ما فیلم‌های جنگی پخش می‌کرد.
* رونالدو عادت دارد زمانی که در تونل است، داد بزند. ما هم که در تونل بودیم بازیکنان پرتغال بلند بلند با یکدیگر صحبت می‌کردند و رونالدو هم داد می‌زد. مربی‌شان هم کنارشان ایستاده بود و استرس خاصی در وجودش بود. رونالدو آن قدر داد می‌زد و صحبت می‌کرد که من به زبان فارسی گفتم "سرمان را بردی چقدر داد می‌زنی. اگر حرفی داری بیا در زمین مسابقه ثابت کن!" که در آن لحظه احسان حاج صفی و تعداد زیادی از بازیکنان شروع به خندیدن کردند. احسان می‌گفت علیرضا دوربین‌ها کنارت هستند و شاید صدایت را ضبط کنند.
* قبل از بازی با پرتغال ، خیلی از دوستانم با من تماس می‌گرفتند و می‌گفتند اگر چند گل هم از پرتغال خوردی لااقل از رونالدو گل نخور! من عادت بدی دارم که وقتی با تیمی بازی می‌کنم دوست ندارم روی مهاجمان حریف زوم کنم و به من بگویند فلان بازیکن این گونه شوت زنی می‌کند چون به من استرس وارد می‌کند. قبل از بازی استرس داشتم اما احساس می‌کردم اتفاق خوبی خواهد افتاد.
* ما در تیم ملی مربی‌ای داریم به نام الکساندر که با ما تمرین‌های خیلی خوبی انجام می‌دهد. او رابطه بسیار صمیمی با من دارد و همیشه برای من فیلم‌های مختلف دروازه‌بانی را می‌فرستد. قبل از بازی با پرتغال هم چند بازی را برای من فرستاده بود که ضربات پنالتی رونالدو را نشان می‌داد. من تا ساعت ۲ نصفه شب بیدار می‌ماندم تا بتوانم ضربات پنالتی او را آنالیز کنم. رونالدو طی ماه‌های اخیر بیشتر ضرباتش را به یک سمت و جهت زده بود. من بر اساس آنالیزی که انجام داده بودم به سمت پنالتی رونالدو شیرجه زدم و توپ را مهار کردم. وقتی دیدم طی چند بازی اخیر حتی در دیدار برابر اسپانیا پنالتی رونالدو به کدام سمت زده شده تصمیمم را گرفتم که به همان سمت شیرجه بزنم. اگر دقت کنید می‌بینید حتی از پشت خط جلو آمدم و شیرجه زدم و توپ را مهار کردم که داور به خاطر شیرجه بلندم پنالتی را تجدید نکند.
* وقتی توپ را مهار کردم و روی زمین خوابیدم احساس می‌کردم دنیا را بغل کرده‌ام و برای لحظاتی شاید خوابم برد. پس از چند ثانیه پورعلی‌گنجی به سمتم آمد و دستم را گرفت تا بلند شوم. بعد از بازی ویدئوهایی به دستم می‌رسید که واقعا برایم جالب بود. برخی با گوشی‌هایشان از صحنه پنالتی فیلم گرفته بودند. در یکی از این فیلم‌ها قبل از این که رونالدو پنالتی را بزند، فردی گفت "تو که می‌گفتی چطوری کریس، حالا پنالتی را بگیر" و پس از این که پنالتی را گرفتم همان فرد با فریاد کش‌داری می‌گوید "یاااا حسین، گرفت!"
* تا ۲۵ میلیارد تومان هم پیشنهاد مالی داشتم. حتی در جام جهانی یکی از ایتالیایی‌ها پیش من آمد تا صحبت کنیم و گفت خیلی از ایتالیایی‌ها دوست دارند که به کشور ما بیایی و در اینجا دروازه‌بانی کنی. چهار تیم خوب ایتالیایی من را می‌خواستند اما پرسپولیس شرایطی داشت که نمی‌توانست تا نیم فصل بازیکن جذب کند. در ادامه با صحبت‌هایی که با آقای گرشاسبی انجام دادیم تصمیم گرفتم که تا نیم فصل بمانم چرا که می‌دانم پس از جام جهانی تا دو سال تیم‌ها روی بازیکنی که می‌خواهند زوم می‌کنند و عملکردش را زیر نظر دارند.
* درست است که برانکو و کی روش اختلاف نظر دارند و ما هم بازیکن پرسپولیس و هم بازیکن تیم ملی هستیم اما این دو مربی هیچ‌گاه دعوا و مسائل مربوط به خودشان را به ما ارتباط نمی‌دادند. یعنی برانکو هیچ وقت با ما درباره اختلاف نظرهایش با کی‌روش صحبت نمی‌کرد و کی‌روش هم درباره برانکو حرفی به ما نمی‌زد. ما هم در اردوی تیم ملی بودیم و هم پرسپولیس و هیچ وقت در این زمینه مشکلی احساس نکردیم.
* بعد از جام جهانی که به تمرین پرسپولیس آمدم برانکو می‌گفت خدا رونالدو را لعنت کند، حالا چطور تو را در تمرین کنترل کنیم (با خنده).

کدخبر: ۲۲۰۰۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khashayar123

    چرا اینا درخواست پیراهن از رونالدو رو نم یگن اخر بازی لباسشو خواستن بگیرن به ایرا نیا گفت لباس نمیدم اونم با توهین الان اگ ه مسی بود خبرگزاریا میچسبوندن به اسراییل یا الان این بازیکنا چون صایع شدن صداشو د ر نمیارن.چون رونالدو با اخلاقه با ارنج و لگد بازیکن ا رو میزنه تف میندازه تو صورت بازیکن