کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۱۶۵۹
تاریخ خبر:

اقدام عجیب محمدرضا ساکت در معرفی یک فرد گمنام اصفهانی به فیفا برای رونمایی از پیراهن تیم ملی

اگرچه در هفته گذشته پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از سوی نماینده فدراسیون معرفی و در فهرست پیراهن ها ثبت گردید، اما نماینده معرفی شده که یک فرد اصفهانی است پیش از این هیچ رابطه ای با فدراسیون نداشته و اساساً در جریان رویدادهای مربوط به این پیراهن نبوده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام هفته گذشته پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از سوی نماینده فدراسیون فوتبال ایران و شرکت آدیداس در مقر فیفا در زوریخ به مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال معرفی و این پیراهن ثبت شد.

با این حال محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه اقدام‌های عجیب اخیرش به جای اینکه یکی از مسئولان فدراسیون یا افرادی که در ماه‌های اخیر با آدیداس مذاکره کرده بودند را به عنوان نماینده طرف ایرانی در مراسم مربوط به پیراهن تیم ملی به فیفا معرفی کند، تصمیم گرفت تا فردی گمنام در عرصه فوتبال کشور را به فدراسیون بین المللی فوتبال معرفی کند.

فرهاد دیانت، نماینده و مدیر فروش کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در آلمان که پیش از این هیچ ارتباطی با فدراسیون فوتبال نداشته است از سوی ساکت به عنوان نماینده فدراسیون معرفی شده و همین امر ابهام‌های زیادی به وجود آورده است.

مشخص نیست دلیل ساکت برای این اقدام چه بوده است و آیا ارتباط شخصی و هم استانی بودن ساکت و تاج با دیانت می‌تواند عامل توجیه کننده‌ای برای حضور این فرد غریبه در مراسم معرفی پیراهن تیم ملی به فیفا باشد.

اگر هم قرار بوده برای صرفه جویی در هزینه‌های فدراسیون فوتبال هیچکس از ایران به سوئیس نرود حضور این فرد مقیم آلمان در زوریخ هم توجیهی ندارد چراکه دبیر فدراسیون می‌توانست راهکار دیگری برای این امر اتخاذ کند و یکی از اعضای سفارت کشورمان در سوئیس را به عنوان نماینده فدراسیون به عنوان نماینده فدراسیون در این مراسم مهم به فیفا معرفی کند.

برهمین اساس صفی الله فغانپور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال و عضو تیم مذاکره کننده با آدیداس بیان کرد:

هفته گذشته متوجه شدیم به جای یکی از اعضای مذاکره کننده فدراسیون فوتبال با آدیداس فردی که هیچ سمتی در این جریان نداشته است و اصولا شناختی هم نسبت به لباس‌های آدیداس ندارد برای حضور در مراسم معارفه لباس تیم ملی به فیفا معرفی شده است که این امر گلایه‌هایی را به دنبال داشت.
او ادامه داد:

نمی‌دانم دیانت برچه مبنایی در این مراسم شرکت کرده است، اما بهتر بود یکی از نیرو‌های فدراسیون که در جریان مذاکره با آدیداس بودند در این مرحله هم شرکت می‌کردند تا شک و شبهه‌ای به وجود نیاید. هرچند رئیس و دبیر کل فدراسیون برای معرفی نماینده اختیار دارند، اما هیچ یک از اعضای تیم مذاکره کننده ایران با شرکت آدیداس در جریان چنین موضوعی نبودند. البته دیانت به عنوان‌تن‌ها نماینده فدراسیون در مراسم شرکت کرده و هیچ نظری نسبت به تائید یا رد پیراهن نداده است چراکه شناختی نسبت به روند مذاکرات ما با آدیداس و لباس‌های این شرکت نداشته است. به هر حال باید دید این اقدام اصولی است یا خیر؟

کدخبر: ۲۰۱۶۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ebrahimi.ali68

    گند زده دیگه.مدیریت هم رفاقتی شده.دادکان مرد بود.

  • ali20h

    دستش درد نکنه این کارو کرد که یه تو دهنی به هممون بزنه…

  • alirezagran

    چشم علی کریمی رو دور دیده …باز

  • mahbodhosseinali

    اینها دیگه اصلا براشون مهم نیست كه مردم چی فكر میكنن كار خودشونو میكنن

  • khordbin

    یارو سوییس کار داشته، بهش گفته یه سری هم برو اونجا خب!

  • ario2806

    اینکه چیز عجیبی نیست! اصولا مدیریت تو مم لکت ما مدیریت یعنی همین.شما غیر از این د یدید تا حالا؟!.