کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۷۳۵۲
تاریخ خبر:

مایک پنس: آماده‌ایم که دوباره حمله ‌کنیم

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا که در یک سفر رسمی خارجی به پرو رفته، در یک کنفرانس خبری در شهر لیما در خصوص حملات امروز آمریکا و متحدانش به سوریه سخن گفت.

به گزارش فارس، آمریکا با همراهی محدود انگلیس و فرانسه، ۱۰۵ فروند موشک از ناوها و زیردریایی‌هایشان در خلیج‌فارس و دریای مدیترانه و همچنین از بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌هایشان در منطقه، به سمت ۳ نقطه از سوریه که ادعا می‌شود مرتبط با برنامه شیمیایی دولت سوریه است، شلیک کردند.

آن‌طور که ارتش روسیه گزارش داده، ۷۱ فروند از موشک‌ها رهگیری و منهدم شده‌اند؛ ویدئوهایی که در رسانه‌ها پخش شده نیز دست کم بخشی از این گفته روس‌ها را تأیید می‌کند. پنتاگون اما اصرار دارد که همه موشک‌هایش به هدف خورده‌اند.

پنس ابتدا بر اتهام اثبات‌نشده استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حمله به منطقه دوما در غوطه شرقی پافشاری کرد و گفت: «استفاده مجدد از سلاح شیمیایی بر علیه بی‌گناهان، باز هم هزینه‌ای را به مرتکبین این کار تحمیل خواهد کرد.»

پنس زبان تهدید را کنار نگذاشت و گفت: «رئیس‌جمهور به من گفت که ما برای ادامه این مسیر (یعنی حملات مجدد) آماده‌ایم؛ همانطور که دنیای متمدن در یکصد سال اخیر در برابر استفاده از تسلیحات شیمیایی ایستاده، ما هم در برابر این کار ایستادیم.»
ا
معاون رئیس‌جمهور آمریکا در انتها، متحدان دولت قانونی سوریه در مبارزه با تروریست‌ها را هم موعظه کرد و گفت: «ایران و روسیه در سوی نادرست تاریخ ایستاده‌اند.

کدخبر: ۲۰۷۳۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر