کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۶۱۶۸
تاریخ خبر:

سرطان یک قهرمان ملی دیگر را در سکوت برد

اکبر افتخاری، پیشکسوت فوتبال ایران امروز در بیمارستان ابن سینای تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اکبر افتخاری دار فانی را وداع گفت.او که زننده یکی از دو گل ایران به تیم رژیم صهیونیستی در فینال جام ملت‌های ۱۹۶۸ بود امروز در بیمارستان سینای تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بر اساس اطلاعات ثبت شده برای این قهرمان در ویکیپدیا :« او در شهرستان بندر شاهپور به دنیا آمد. پس پایان دوره ابتدایی وارد شهر اهواز شد. و وارد باشگاه فوتبال کلنی خوزستان شد و در آن تیم با بازیکنانی همچون مهراب شاهرخی و ناظم گنجاپور همبازی شد. و با همین تیم در مسابقات کشوری دوم شد و این زمینه ساز حضور او در تیم ملی و باشگاه دارایی تهران شد و از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۷ در این باشگاه بازی کرد .

افتخاری در سال ۱۳۴۷ همراه با تیم ملی توانست به قهرمانی جام ملتهای آسیا دست یابد. و پس از این افتخار، باشگاه دارایی منحل شد. و او به تیم استقلال تهران رفت . و تا سال ۱۳۵۰ در استقلال بازی کرد و پس از آن بخاطر اختلاف با رایکوف مربی سابق استقلال مجبور به ترک این باشگاه گرفت.علت اختلاف او با رایکوف حذف نام افتخاری از فهرست بازیکنان اعزامی به جام باشگاه‌های آسیا بود که دلیل این حذف شکستگی بینیش و ترس او از آسیب دیدگی از نظر رایکوف بود.پس از خروج از استقلال به باشگاه عقاب تهرانرفت و پس از عقاب وارد باشگاه پرسپولیس تهران شد اما تنها در ۸ یا ۹ بازی پرسپولیس بازی کرد و سپس برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.»

قهرمانی در جام ملتهای آسیا

افتخاری همراه با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ بازی کرد و پس قهرمانی ایران افتخاری نیز به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. هم‌چنین او در بازی فینال در برابر اسرائیل یکی از دو گل پیروزی ایران را به ثمر رساند. و همچنین به تیم منتخب آسیا نیز دعوت شد و با تیم منتخب آسیا برابر آرسنال قرار گرفت. با اینکه منتخب آسیا در این بازی ۴ بر دو بازی را واگذار کرد اما یکی از دو گل را افتخاری به ثمر رساند

او در حالی در ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت که در چند روز گذشته وزیر ورزش و جوانان نیز بر بالین او حاضر شده و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز انجام فرآیند درمان او را تقبل کرده بود.

کدخبر: ۱۸۶۱۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر