کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۰۷۰۱
تاریخ خبر:

سازمان سینمایی: تلویزیون نباید فیلم خارجی پخش کند!

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، با قدردانی از استقبال مردم از فیلم های روی پرده در روز جمعه که منجر به رکورد شکنی فیلم «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در گیشه سینماها شد، اعلام کرد که رسانه ملی نباید فیلم های خارجی را از شبکه های مختلف به روی آنتن بفرستد. او معتقد است که مردم با عادت کردن به تماشای فیلم های امریکایی دیگر از فیلم‌های سینمای ایران حمایت نخواهند کرد.

حبیب ایل بیگی که در چند سال گذشته انتقادات زیادی را به رسانه ملی وارد کرده، در مصاحبه های قبلی خود بارها گفته که صداوسیما به جای پخش فیلم های امریکایی، باید به خرید رایت فیلم های ایرانی روی بیاورد و به این شکل از تولید داخلی حمایت کند.

اما این مدیر سینمایی امروز با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از فیلم «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، به تسنیم گفت: «این رکوردزنی ارزشمند و بی‌سابقه نمایانگر توجه همزمان مردم به سیاست و فرهنگ است و این نشان از خوبی حال مردم در روز انتخابات دارد. یکی از ویژگی‌های دولت افزایش تماشگران سینما و فروش میلیاردی فیلم‌ها بود و این موضوع حاکی از خوب بودن حال مردم است و از این بابت بسیار خرسندیم.»

اما ایل بیگی در ادامه به عملکرد مدیران صداوسیما در مورد پخش فیلم های هالیوودی از رسانه ملی انتقاد می کند و می گوید: «نباید فیلم‌های خارجی در رسانه­ ملی پخش شود و این برای فرهنگ یک تهدید است و باید رسانه­ ملی رویکردش را تغییر دهد. مردم با عادت کردن به فیلم‌­های آمریکایی یقیناً دیگر از فیلم‌های ایرانی استقبال نمی کنند.»

حبیب ایل بیگی همچنین تاکید می کند که یکی از سازمان هایی که به شعار امسال یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» پایند خواهد بود، سازمان سینمایی است و درباره این موضوع اضافه می کند: «سینمای ایران هیچ وابستگی به خارج ندارد و کاملا تولیدات ایرانی عرضه می­‌شود و در تمام حوزه­‌ها از افراد متخصص ایرانی استفاده می­‌شود. سینمای ایران در حال حاضر در منطقه حرف نخست را می­‌زند و هیچ کشوری در منطقه به اندازه ایران توان ساخت فیلم سینمایی ندارد و کشورهای منطقه از نظرات متخصصان ایرانی در حوزه سینما استفاده می کنند.»

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره تولیدات سینمای ایران و محدودیت هایی که در زمینه تعداد سالن های سینمایی وجود دارد، گفت: «هرساله ۱۰۰ فیلم ایرانی در سینما تولید می‌­شود و توان تولیدی کشور بسیار بالاست ولی به خاطر محدودیت سالن در کشور تعداد تولیدات را در این میزان نگه داشته­‌ایم. هرچه قدر بتوانیم سالن‌های کشور را افزایش دهیم و امکان نمایش را فراهم کنیم به همان میزان از دیدن فیلم‌های خارجی بی‌نیاز می‌شویم.»

منبع: آی‌سینما

کدخبر: ۱۶۰۷۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • behnamusefi24

    کسی تلویزیون ایران نگاه نمیکنه ?

  • alibavi

    همه ی فیلمهای ایرانی که خوب وارزش هنری و حتی دیده شدن ندارند مگه سینمای ما درسال چندتا فیلم خوب تولید میکنه؟؟؟

  • ناشناس

    بایدتعادل بین پخش باشه مردم فیلم خارجی ه م دوس دارن

  • mahab

    مثل اینکه درآمد گیشه از سلیقه مردم بر ای ن آقا مهمتره.

  • elnazi

    وای فیلمای ایرانی فاجعست ? دیگه خارجیارو سانسور میکنید از هیچی فیلم متوجه نمیشیم ..چیزی نگفتیم

  • khalil6272.hamid

    چه طرز فکر احمقانه ای

  • khas

    خودتونم میدونید که فیلمایی که تولید میکن ید ارزش دیدن نداره

  • m.erfanipor

    فیلم اگه فیلم آبکی نبا‌شه!راه خودشو بین مخاطب پیدا میکنه….معلومه فیلمتون آبکیه ک ه میخواید فیلم های خارجی از تلویزیون حذف بشه تا فیلم های خودتون دیده بشه…راستی! کی اصلا تلویزیون ایران نگاه میکنه؟!

  • khordbin

    تلوزیون هم فیلمها رو با سانسور و دوبله و حشتناک پخش میکنه که ارزش دیدن نداره

  • tiam

    بنحوی حق دارن..ی زمانی برااینکه فیلمای خ ارجی خانوادگی صحنه داشت بیشتر فیلم جنائی پخش کردن…بعدها فهمیدن مردم تاثیر گرفتنو امار جرم و جنایت بیشتر شده…..

  • musioali

    اها فیلمای مسخره و پوچ و تو سر زنون و مر ده کشون ایرانی رو پخش کنه؟ تازه فیلمای خ ارجی هم اینقدر سانسور و کوتاه میشه که هی چ فرقی با فیلمای ایرانی ندارن

  • bmnmji65

    اگه تو سینماها هم فیلم خارجی با کیفیت بز ارن آمارها واقعی میشه