کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۸۵
تاریخ خبر:

احتمال منحل شدن برخی از موسسات مالی بزرگ

چند روز پس از انتشار آگهی انحلال موسسه مالی میزان، سخنگوی قوه قضاییه با ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این موسسه مالی غیرمجاز از احتمال منحل شدن برخی از موسسات مالی بزرگ نیز سخن گفت.
به گزارش اقتصادنیوز، چند روز پیش با انتشار آگهی انحلال موسسه مالی میزان رسما این موسسه مالی غیرمجاز منحل شد. با این حال هنوز وضعیت سپرده‌های سپرده‌گذاران این موسسه‌های مالی چندان مشخص نیست.
در همین حال امروز حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به وضعیت ۵۰۰ موسسه اعتباری غیرمجاز، گفت: هم بانک مرکزی و هم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که من نیز به عنوان معاون اول قوه قضاییه در آنجا شرکت می‌کنم این موضوع را در دستور کار جدی خود دادند.

وی گفت: در این رابطه کارگروهی از وزارتخانه‌ها و نمایندگان سه قوه تشکیل شده و همه موارد که البته تعداد آنها بیش از این عدد است، در یک ردیف نیستند.

آن طور که ایسنا گزارش داده، سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اعلام انحلال موسسه مالی میزان، گفت: بعید نیست انحلال برخی موسسات دیگر هم به زودی اعلام شود که تعدادی از آنها از موسسات بزرگ هستند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه الزاما همه این پرونده‌ها به دستگاه قضایی نمی‌آید، گفت: با این موسسات صحبت شده که ادغام شوند یا مجوز بگیرند و اگر چنانچه نخواهند زیر بار دستورات قانونی بانک مرکزی بروند به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز، گفت: در این رابطه اطلاع جدیدی ندارم و هنوز هم فرصتی که برای پرداخت پول‌ها داده شده بود به پایان نرسیده است، اما از ادامه فعالیت‌های پدیده جلوگیری نشده و فقط قرار شده موارد خلاف اصلاح شود.

کدخبر: ۳۴۶۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر