کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۰۶۰
تاریخ خبر:

طعم شیرین لبخند آرین در آغوش مادرش| اظهارات ربایندگان آرین

طعم شیرین لبخند آرین در آغوش مادرش| اظهارات ربایندگان آرین

پسر کوچولوی سه ساله‌ای که موقع بازی با برادر دوقلویش در پارک ربوده شده بود با تلاش پلیس پیدا شد

هفت صبح|  نامش آرین است و حالا اسم و تصویرش را تقریبا هر ایرانی می‌شناسد از بس که در 20 روز اخیر همه نگران حالش بودند! یعنی درست از غروب جمعه هشتم تیرماه امسال که خبر گم شدن او در پارک شهر تهران از سوی پدرش به پلیس مخابره شد، عکس این پسربچه سه ساله در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید.

یک2

پدر آرین در کلیپ‌های ملتمسانه‌ای که منتشر می‌کرد از مردم درخواست می‌کرد اگر خبری از کودکش دارند یا او را جایی دیدند به پلیس اطلاع دهند و لحن مستاصل و نگران او دل همه را می‌لرزاند.بالاخره با گذشت 19 روز از گم شدن آرین، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی تهران این کودک خردسال که توسط یک مادر و دختر ربوده شده بود، پیدا شد و متهمان پرونده نیز بازداشت شدند.حالا بار دیگر تصویر آرین این بار با لبخندی بر لب و درآغوش مادرش در فضای مجازی منتشر شد.

 

 ماجرا چه بود؟

عصر روز حادثه پدر آرین هراسان با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و خبر از گم شدن ناگهانی کودک خردسال خود داد.دقایقی بعد مأموران پلیس پای در پارک شهر گذاشتند و پدر خانواده را هدف تحقیق قرار دادند؛ او جزئیات را این‌طور توضیح داد: پارک شلوغ بود و بعد از 10 دقیقه بازی روی تاب، بچه‌ها را به‌سمت سرسره‌ها بردم، آریا پسر 3ساله‌ام که با آرین دوقلو هستند هم با ما بود، آرین به‌سمت سرسره بزرگ‌تر رفت و پسر بزرگم آرمین 8 ساله از سرسره کوچک‌تر بالا رفت.‌»

 

پدر آرین ادامه داد: می‌خواستم به‌سمت آرین بروم که ناگهان آرمین از سرسره افتاد با عجله به‌سمت او رفتم تا بلندش کنم، این ماجرا چند لحظه بیشتر طول نکشید اما به‌محض اینکه به‌سمت سرسره بزرگ‌تر برگشتم از آرین خبری نبود! آن زمان به‌قدری هول شده بودم که نمی‌توانستم دقیق فکر کنم و بی‌اختیار این طرف و آن طرف می‌دویدم اما از بچه خبری نبود و با سروصدای من، افرادی هم که به پارک آمده بودند، جمع شدند و برای یافتن بچه به من کمک کردند اما از آرین خبری نشد؛ ما نزدیک 15 دقیقه‌ای در پارک بودیم که این اتفاق برای بچه‌ها رخ داد و بعد از آن هرچه جست‌وجو کردیم از پسرم خبری نشد.»

 

مأموران پلیس در نخستین‌گام، پارک را جست‌وجو کردند اما آرین را پیدا نکردند و ساعتی بعد مأموران آتش‌نشانی هم برای غواصی در استخر پارک وارد عمل شدند اما اثری از او یافت نشد.پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای امور جنایی، تیمی از کارآگاهان یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند اما با استعلام از بهزیستی و سازمان پزشکی قانونی ردپایی از کودک گمشده پیدا نکردند.

 

کارآگاهان در شاخه بعدی از تحقیقات خود، به بازبینی دوربین‌های مداربسته پارک پرداختند؛ تصاویر دوربین‌ها نشان داد کودک، فارغ از اتفاقاتی که در اطرافش در حال رقم خوردن است، به‌سمت بیمارستان فیاض‌بخش حرکت می‌کند و درحالی که سرش را پایین انداخته است، آهسته به راه خودش ادامه می‌دهد اما در یک نقطه از  مسیر، دیگر دوربینی نبوده تا بتوانند رد آرین 3ساله را بزنند.

 

تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در رابطه با این پرونده ادامه پیدا کرد و در همین حال پدر آرین با انتشار چند کلیپ از خود درست در همان نقطه‌ای که فرزندش گم شده بود، از مردم درخواست کمک کرد.این کلیپ‌ها بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد و همین کافی بود که سرنوشت آرین و خبر پیدا شدن او نیز تبدیل به یک بمب خبری شود.

 

 اظهارات ربایندگان آرین

 با به‌کارگیری منابع اطلاعاتی در سطح شهر و اقدامات شبانه‌روزی کارآگاهان اداره ۱۱ در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی، نهایتا روز چهارشنبه 27 تیرماه با ارزیابی گزارشات متعدد و با تحقیقات میدانی در منطقه جنوب شهر تهران محل نگهداری کودک در محدوده خانی‌آباد خیابان ماهان شهرک بوستان شناسایی و در یک عملیات ضربتی دو متهم زن به هویت منیژه.ق 35 ساله و زهرا.ق 14 ساله که یک مادر و دختر افغان هستند، دستگیر شده و فقدانی به‌نام آرین 3 ساله پس از 19 روز بی‌خبری خانواده از فرزندشان در محل پیدا شد.

 

دختر نوجوان که یکی از  ربایندگان آرین است در اولین اظهارات خود گفت: روز حادثه پسرک را در حالی در خیابان دیدیم که او پدرش را گم کرده بود.برای همین او را به خانه بردیم و من وابسته این پسر بچه شدم و‌اجازه ندادم مادر و پدرم اورا تحویل پلیس بدهند. او خوشگل بود و دوست داشتم کنارم بماند.

 

مادر این دختر هم در جواب این سوال که چرا شما پلیس را در جریان پیدا کردن پسربچه قرار ندادید، گفت: دختر نوجوانم  به من و‌ پدرش گفت اگر آرین را از او جدا کنیم فرار می‌کند‌، برای همین به پلیس گزارش ندادیم ما قصد آزار این پسر بچه را نداشتیم دخترمان وابسته او شده بود.» بنابراین گزارش رسیدگی به اتهام آدم ربایان در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران در جریان رسیدگی قرار دارد.

 

کدخبر: ۵۶۳۰۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر