کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۶۰۹
تاریخ خبر:

اعلام جزئیات برگزاری مراسم «تحلیف» پزشکیان

اعلام جزئیات برگزاری مراسم «تحلیف» پزشکیان

مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» ۹ مردادماه با حضور مقاماتی از دیگر کشور‌ها در محل مجلس برگزار می‌شود

مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب در ۹ مردادماه با حضور مقاماتی از دیگر کشور‌ها در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. طبق قانون اساسی، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری و با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه قضائیه  و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

 

یکی از مسائل مورد توجه در مراسم تحلیف، دعوت از مهمان‌های خارجی برای شرکت در این مراسم است و در همین راستا روز سه‌شنبه «کمیته بین‌الملل ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری» به ریاست علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیران وزارت خارجه و تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری و علی نجفی، نماینده رئیس‌جمهور منتخب تشکیل شد.

 

در این جلسه هماهنگی برای دعوت مهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی انجام شد. در این ارتباط «علی نجفی»، نماینده رئیس‌جمهور منتخب در این کمیته با بیان این که  روز گذشته  اولین جلسه این ستاد تشکیل شد، گفت: دعوت از مقامات کشور‌های محتلف جهت حضور در  مراسم تحلیف در حال انجام است. وی  با بیان این که هنوز تعداد مقامات کشور‌هایی که در این مراسم شرکت می‌کنند، قطعی نشده است و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه در جریان است، گفت: مقاماتی از سطوح مختلف  اعم از سران کشورها، وزیران امور خارجه، روسای مجالس و فرستاده ویژه کشور‌ها در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید شرکت می‌کنند.

 

نجفی با اشاره به پیام‌های تبریک ارسال شده از سوی کشور‌های مختلف  در پی پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و تشکر از این پیام‌ها گفت: تمام تلاش این است که این برنامه به بهترین نحو برگزار شود.

 

کدخبر: ۵۶۲۶۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر