کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۶۷۴
تاریخ خبر:

قصه سیب‌های سبز آرایشی

قصه سیب‌های سبز آرایشی

چرا استعلام بهداشتی برخی از لوازم آرایشی منفی درمی‌آید؟

هفت صبح| گزارش‌ها نشان می‌دهد گاهی نتیجه استعلام برخی از کالاهای آرایشی و بهداشتی داروخانه‌ها از سامانه تی‌تک، با پیام «تقلبی‌بودن محصول» روبه‌رو می‌شود.

 

درباره دلیل این مشکل، دکتر زمانی، مدیر نظارت بر مواد و محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو می‌گوید: «گاهی مقصر تولیدکنندگان هستند، که به دلیل عدم‌تکمیل اطلاعات در سامانه برای خریدار چنین پیامی ارسال می‌شود».

 

همچنین بررسی‌های هفت صبح نشان داده که گاه یک محصول داخلی پروانه ساخت دارد ولی سایت سازمان غذا و دارو اطلاعات آن را نشان نمی‌دهد.

 

در این حالت این شک به‌وجود می‌آید که کالایی که خریده‌اید، تقلبی است ولی واقعیت چیز دیگری است. باید چند قدم عقب برویم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده؟

 

 

1- مسئول وارد کردن اطلاعات محصول در سامانه سازمان غذا و دارو که به آن تی‌تک می‌گویند، برعهده مسئول فنی شرکت تولیدکننده است. مثلا اگر شما یک تولیدی کرم مرطوب‌کننده داشته باشید، مسئول فنی باید این عدد را وارد سایت تی‌تک کند. گاهی علت پیام ناامیدکننده‌ای که از سازمان غذا و دارو می‌گیرید، به خطای مسئول فنی کمپانی تولیدکننده برمی‌گردد. چه خطایی؟

 

الف) گاهی او فراموش می‌کند سه عدد مهم این نماد را وارد کند. اعدادی که شامل شناسه برند، مشخصات محصولی که در دست شماست و شناسه اصالت می‌شوند.

 

ب) گاهی محصول توزیع می‌گردد و مسئول فنی بعد از توزیع و فروش، شروع به واردکردن کد اصالت کالا می‌کند.

 

ج) گاهی هم، عددی که برای شناسه اصالت کالا از سازمان غذا و دارو گرفته شده به اشتباه وارد سامانه می‌شود.

 

نکته: در همه این حالت‌ها، مسئولیت بر دوش شرکت تولیدکننده است. این توضیح را دکتر اکبر زمانی، مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به هفت صبح می‌دهد.

 

2- حالت دیگر این است که پروانه ساخت ده‌ها سال پیش گرفته شده. یعنی زمانی که هنوز سامانه الکترونیکی اصالت کالا وجود نداشته. وقتی تولیدکننده هنوز به شکل کاغذی اطلاعات را به سازمان غذا و دارو می‌دهد، این انتقال اطلاعات از کاغذ به سایت زمان‌گیر می‌شود. برای همین، زودتر از اینکه شناسه‌ها وارد سایت شوند، محصول به فروش می‌رسد.

 

3- حالت سوم این است که وقتی خریدار اطلاعات را وارد می‌کند، سایت هیچ دیتایی نمایش نمی‌دهد و به نتیجه خاصی نمی‌رسد.

 

در این حالت سامانه سازمان غذا و دارو با مشکل روبرو شده و سایت ttac.ir یاfdacrm.ir  مشکل دارد.

 

کدخبر: ۵۵۸۶۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر