کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۴۲۸
تاریخ خبر:

یک چیزی بگو باور نکنم

یک چیزی بگو باور نکنم

نگاهی به پنح مورد از عجیب‌ترین دروغ‌های سیزده فروردین امسال

هفت صبح| احمقانه‌ترین دروغ‌های یک آوریل یا همان سیزده فروردین خودمان برای ما شاید آب نداشته باشد ولی برای بلاگرها و اینستاگرامرها نان خوبی دارد. سفر همسر رونالدو به کیش یکی ازعجیب‌ترین دروغ‌های امسال بود. اما برخی از همین دروغ‌ها به یک شایعه دامن زد و حتی در قالب خوراک خبری در رسانه‌ها هم مطرح شد.

 

تصادف و کشته شدن یاشار سلطانی

 

یکی از اولین دروغ‌هایی که به سرعت دست به دست شد، ماجرای تصادف و کشته شدن یاشار سلطانی در جاده دماوند بود. او چند ساعت بعد از این خبر با انتشار عکسی در کانال تلگرامی‌اش خبر را تکذیب کرد. حالا چرا خبر مرگ او آنقدر چرخید که به گروه‌های خانوادگی رسید؟ یاشار سلطانی شهرت خود را از افشاگری‌های مختلفش به دست آورده که آخرین مورد آن مربوط به زمین یک هزار میلیاردی در ازگل بوده است که منجر به واکنش‌های زیادی از سوی برخی محافل شد.

 

بازداشت فرید مدرسی

 

فرید مدرسی هم از آن چهره‌های پرخبر است. او سال‌ها خبرنگار حوزه روزنامه‌های اصلاح‌طلب بود ولی امروزه خود را بیشتر از نیروهای میانه‌رو و اعتدالگرا می‌داند. خبر بازداشت مدرسی که اتفاقا به دنبال خبر واقعی آزادی مجید نوری (پسر حمید نوری که در سوئد زندانی است) منتشر شد همه را متعجب کرد. اما کمی بعد مدیرعامل خبرگزاری قوه قضائیه نوشت: « دروغ سیزده برای شما خنده و شوخی محسوب میشه اما برای ما چند ساعت درگیری و پیگیری داره، واقعا خجالت آوره.»

 

تعطیلی مدارس

 

خبر تعطیلی مدارس هم از آن شایعه‌های دوست داشتنی دانش آموزان و خانواده‌هاست. این سیزده به در یک کاربر توئیتری با لحن اعتراض‌آمیز و یک عکس قرمز رنگ و تیتر خبر فوری نوشته بود: « تمامی مدارس تا پایان تعطیلات عید سعید فطر تعطیل اعلام شد. به نظرم کل نظام تحصیلی رو تعطیل کنید راحت بشید. » این توئیتر 113 هزار بار دیده شد.

 

معرفی معاون اول قوه قضائیه

 

کانال تلگرامی «عبدی مدیا» سیزدهم فروردین خبر کذبی را با هشتگ دروغ سیزده منتشر کرد. در این کانال نوشته شد که رئیس قوه قضائیه رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور را به عنوان معاون اول معرفی کرده. یک روز بعد این خبر به رسانه‌های درجه دو و کانال‌های پرممبری رسید. ماجرا چرا اینقدر اهمیت پیدا کرد؟ به این دلیل که صندلی معاون اول قوه قضائیه بعد از استعفای حجت‌الاسلام محمد مصدق هنوز خالی است.

 

خداحافظی مرجانه گلچین

 

« من یه جوری این دروغ را قشنگ گفتم که خودم سه روزه دارم گریه می‌کنم. می‌خواستم ببینم چقدر توی دل مردم جا دارم. دمتون گرم. اینقدر من رو دوست داشتید؟ من رو شرمنده کردید.» این بازیگر برای نشر این دروغ یک ویدئو از خودش گرفت و گفت که پس از ۴۶ سال بازیگری، خداحافظی از این حرفه برایش «تصمیم سخت و ناگوار» بوده است. این ماجرا به عنوان کناره‌گیری سریالی بازیگران زن از حرفه خود، خبر را باورپذیر و تاثیربرانگیز کرده بود.

 

صفحات مختلف خرید و فروش لباس در اینستاگرام از این روش برای جذب بازدید استفاده کردند.برای مثال یکی از آنها نوشته بود همه اجناسش را بین 5 تا 10 هزار تومان می‌خواهد بفروشد. برخی دیگر از بلاگرها با خبر به دنیا آمدن بچه دوم، خبر ازدواج یا طلاق وارد این بازی شدند.

 

رپرها هم دروغ سیزده مفصلی داشتند. «عرفان» و خبر از همکاری با «21Savage» داد. سیجل اعلام کرد که فعلا قصد ندارد آلبوم خود را منتشر کند.  البته فقط ایرانی‌ها دروغ نگفتند. حتی امنم  Eminem هم در پستی به همراه ویدئو اعلام کرد که آلبوم جدیدش منتشر شد که این یکی هم دروغ از آب دراومد.

 

حالا که حرف دروغ‌های شنیدنی خارجی‌ها شد باید به موضوع جدایی سلنا گومز از پارتنر او هم اشاره کنیم که ابتدا همه را متعجب و چند ثانیه بعد متوجه واقعیت ماجرا کرد.

 

هیچ کدام از دروغ‌های خارجی به اندازه پلتفرم دیسکورد نتوانست آب و نان داشته باشد. مسنجر دیسکورد به عنوان دروغ اول آوریل بخش Loot Box را اضافه و اعلام کرد این بخش به کاربران مختلف جایزه می‌دهد. این بخش حاوی یک ویدئوی یوتیوب بود که به معرفی این قابلیت می‌پرداخت. این قضیه باعث شد ویدئوی معرفی این قابلیت در یوتیوب طی مدت کوتاهی بازدید بسیار بالایی بگیرد و باعث تعجب مهندسان دیسکورد شود. حالا خلاصه کلام اینکه چقدر رکورد زده است؟ این ویدئو نه تنها رکورد بیشترین ویو در 24 ساعت اول انتشار را از ویدئوی تریلر GTA VI گرفته، بلکه با داشتن 4/1میلیارد ویو، ظاهرا پربازدیدترین ویدئوی غیرموزیک و غیرکودک یوتیوب و ترند اول یوتیوب شده است.

 

چند کانال پرفالوئر اینستاگرامی هم عکس‌هایی از جورجینا نامزد رونالدو منتشر کردند که در آن یک لباس قرمز با روسری از جنس ساتن دارد. این کانال‌ها نوشتند که جورجینا در کیش دیده شده. اما عکس مربوط به روز دیگری بود و این یکی هم دروغ از آب درآمد.

کدخبر: ۵۵۵۴۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر