کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۸۲۶
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| شهناز و اسدالله و پرویز و اسرای عراقی و کادیلاک الدرادو

قاب تاریخ| شهناز و اسدالله و پرویز و اسرای عراقی و کادیلاک الدرادو

عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و...

روزنامه هفت صبح‌ ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و... برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

 

‌قاب مشاهیر 1

تمرین تیم هما در یک روز برفی - سال 1353؛ با حضور علیرضا عزیزی، سهام میرفخرایی و مهدی خبیری با نظارت پرویز دهداری. (وب‌سایت جام تخت جمشید)

1

‌قاب مشاهیر 2

شهناز نمی‌تواند خط فارسی مرا بخواند؛ ‌یادداشت‌های علم، شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۴۸:‌‌به واسطه خستگی و گرمای دیروز امروز قدری زکام شده‌ام. آثار پیری پیدا شده با اندک زحمت، ناخوشی پیش می‌آید. صبح شرفیاب شدم. ‌ مقاله‌ای تایمز نوشته بود، به قلم وینستون چرچیل، نوه چرچیل. بسیار خوب بود. ‌‌ نامه‌ای مفصل به والاحضرت شهناز به انگلیسی نوشتم (متأسفانه خط فارسی مرا نمی‌توانند بخوانند). به ایشان نوشتم: «همه شما را دوست داریم. خوب و خوشگل و باهوش هستی. چرا اینطور زندگی می فرمایی؟» ببینم چه جواب می‌دهد. ‌(انتخاب)

2

‌قاب نوستالژی 1

کافه‌ای در ‌تهران مربوط به سال 1384 ‌ (از صفحه علی ملیحی)

3

‌قاب نوستالژی 2

۶۴ سال پیش؛ دوچرخه‌سواران تهرانی که آماده مسابقه می‌شوند؛۱۵ آذر ۱۳۳۸، دوچرخه‌سواران در تهران آماده مسابقه می‌شوند ‌. اولین تور دوچرخه‌سواری در ایران نیز به‌صورت رقابتی در سال ۱۳۳۸ به مسافت ۱۳۵۰ کیلومتر، در مسیری به‌صورت رفت و برگشت از تهران به فیروزکوه، ساری، بابلسر، رامسر، رشت، قزوین و در نهایت باز تهران برگزار شد‌ که در آن آقای جاسم‌زاده به مقام قهرمانی رسید‌ / انتخاب

4

‌قاب تاریخ 1
سال ۶۶؛ اسرای عراقی در نماز جمعه تهران! ‌اسرای جنگی عراقی که در پشت جبهه‌ها نگه داشته می‌شدند؛ فقط دوران اسارت را نمی‌گذراندند و به برخی کار‌های خدماتی  ازجمله خیاطی ‌در زندان اوین نیز‌ مشغول بودند. ‌

5


قاب نوستالژی 3

عکس یادگاری با نسل چهارم کادیلاک الدرادو ۱۹۶۰میلادی در تهران - دهه 70 شمسی.  در سال۱۹۵۳ میلادی برای نخستین بار الدرادو به بازار جهانی معرفی شد . اتومبیلی که در کلاس کوپه و کروک در مبنای لوکس و گران‌قیمت عرضه شد ‌. نسل چهارم آن که اکثریت ایرانی‌ها از این اتاق الدراد‌و را می‌شناسند و به نسبت نسل‌های قبلی بیشتر وارد شد‌، مدلی به‌نام الدرادو ۱۹۵۹ با موتور V8 ‌ 390in بود که معادل ۶۴۰۰ سی‌سی قدرت داشت . ‌ روی این موتور گیربکس۴ سرعته اتوماتیک نصب شد.‌(کلاسیک‌کار)

7

‌قاب تاریخ 3

نرخ آرایشگاه‌های مردانه و زنانه در ۵۰ سال قبل؛ در راستای سیاست‌های شفاف‌سازی نرخ‌ها در آستانه نوروز ۱۳۵۲ اتحادیه آرایشگران مردانه و زنانه تهران نرخنامه مصوب خود را در رسانه‌ها منتشر کرد. نرخ‌ها را به روایت روزنامه اطلاعات ۲۲ اسفند ۱۳۵۲ بخوانید و ورودی دو آرایشگاه در مرکز و شرق تهران در میانه دهه ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ را تماشا کنید.(اطلاعات آنلاین)
8

8-2

 

کدخبر: ۵۵۴۸۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر