کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۶۳۳
تاریخ خبر:

لیگ نخبگان، غوغای ستارگان| بعد از رونالدو و نیمار، پای ستاره‌های بزرگ دیگری هم به قاره آسیا باز شده است

لیگ نخبگان، غوغای ستارگان| بعد از رونالدو و نیمار، پای ستاره‌های بزرگ دیگری هم به قاره آسیا باز شده است

رویارویی این ستاره‌ها با پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان، اگرچه جذاب و رویایی است‌ اما ترسناک هم هست!

هفت صبح| حدود دو هفته دیگر، لیگ نخبگان آسیا آغاز می‌شود. در اتفاقی مبهم و عجیب، در حالی که پرسپولیس در سید یک و استقلال در سید دو این مسابقات قرار دارند، هر 8 حریف این دو تیم در مرحله اول یکسان هستند! آنها باید با الاهلی و الهلال و النصر عربستان، السد و الریان و الغرافه قطر، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق روبرو شوند و فقط ترتیب بازی‌های‌شان است که متفاوت است.

 

بعد از حضور کریس رونالدو در النصر، به تدریج پای ستاره‌های بزرگ دیگری هم به لیگ عربستان باز شده و قطری‌ها هم اگرچه نسبت به چند سال گذشته ریخت و پاش کمتری دارند اما بازیکنان خارجی بزرگی را در اختیار دارند. رویارویی این ستاره‌ها با پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان، اگرچه جذاب و رویایی است‌ اما ترسناک هم هست!

 

مرور نام ستاره‌های بزرگ این چند تیم که قرار است روبروی پرسپولیس و استقلال قرار بگیرند، نفس‌ها را در سینه علاقه‌مندان به فوتبال حبس می‌کند. این را فراموش نکنید که پرسپولیس و استقلال در این فصل بازیکنان خارجی خوبی در اختیار دارند که همین حالا هم می‌توانند در اروپا بازی کنند و تقابل آنها با ستاره‌های خارجی تیم‌های عربستانی و قطری دیدنی از آب در خواهد آمد.

 

الاهلی عربستان

این تیم که دو سه فصل پیش به لیگ یک عربستان هم سقوط کرده بود، خیلی زود به سطح اول بازگشت و با ستاره‌هایی که فصل گذشته جذب کرده بود و چند ستاره تازه، رویای قهرمانی در آسیا را در سر می‌پروراند. ریاض محرز کاپیتان تیم ملی الجزایر، روبرتو فیرمینو مهاجم سابق لیورپول و تیم ملی برزیل، ادوارد مندی دروازه‌بان تیم ملی سنگال که در چلسی هم بازی کرده، مریح دمیرال مدافع تیم ملی ترکیه و بازیکن سابق یوونتوس و فرانک کسیه هافبک سابق بارسلونا و تیم ملی ساحل عاج برجسته‌ترین بازیکنان الاهلی هستند که ایوان تونی مهاجم برنتفورد و تیم ملی انگلیس هم دو روز پیش به آنها اضافه شده است! 

 

الریان قطر

این تیم چند سالی هست که رقابت قهرمانی در لیگ ستارگان را به السد و الدحیل واگذار کرده اما همچنان جزو بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های قطر است. رودریگو مورنو مهاجم تیم ملی اسپانیا با 28 بازی و 8 گل ملی، مهم‌ترین ستاره فعلی این تیم است. روجر گوئدس برزیلی که فصل گذشته 19 گل برای این تیم زد، یک گلزن بالفطره است! دیوید گارسیا هم مدافع تیم ملی اسپانیاست که فصل گذشته به الریان پیوست. تیاگو مندز هم از لیون راهی این تیم شده و یکی از بهترین بازیکنان الریان است. رودریگو تاباتا، گربه سیاه ژاپنی تیم‌های ایرانی را هم فراموش نکنید.

 

 الغرافه قطر

در لیگ ستارگان قطر، یک تیم متوسط به شمار می‌رود اما همین تیم متوسط، چند روز پیش، خوسلو را از رئال مادرید جذب کرد. خوسلو در نیمه‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان، دو بار دروازه بایرن را باز کرده بود! یاسین براهیمی، ستاره تیم ملی الجزایر، فرجانی ساسی هافبک تیم ملی تونس و سیدو سانه مهاجم تیم ملی سنگال از دیگر خارجی‌های مهم الغرافه هستند.

 

النصر عربستان

درباره این تیم چیزی هست که ندانید؟ کریس رونالدو که فصل جدید لیگ عربستان را رویایی شروع کرده همچنان مهم‌ترین بازیکنی است که در قاره آسیا توپ می‌زند. سادیو مانه هم هنوز عضو النصر است هر چند گفته می‌شود ممکن است از این تیم جدا شود.

 

مارسلو بروزوویچ هافبک پرقدرت تیم ملی کرواسی، الکس تلس مدافع تیم ملی برزیل با سابقه بازی در منچستریونایتد، اوتاویو هافبک تکنیکی تیم ملی پرتغال، آمریک لاپورته مدافع تیم ملی اسپانیا با سابقه بازی در منچسترسیتی، به اضافه یکی دو بازیکن برزیلی کم و نام نشان‌تر، مجموعه ستارگان خارجی النصر را تشکیل می‌دهند و البته نباید نام اندرسون تالیسکا را هم فراموش کرد که فصل گذشته در لیگ قهرمانان و لیگ عربستان حسابی درخشید.

 

الهلال عربستان

با وجود آن همه ستاره در النصر، به نظر می‌رسد قوی‌ترین حریف سرخابی‌ها در لیگ نخبگان الهلال است. به این اسامی نگاه کنید: یاسین بونو دروازه‌بان تیم ملی مراکش، کالیدو کولیبالی مدافع تیم ملی سنگال، رنان لودی مدافع تیم ملی برزیل، روبن نوس هافبک تیم ملی پرتغال، الکساندر میتروویچ مهاجم و بهترین گلزن تیم ملی صربستان، سرگئی میلینکوویچ سویج هافبک تیم ملی صربستان و مالکوم هافبک تیم ملی برزیل. ژائو کانسلو هم اخیرا از بارسلونا جدا شده و به این تیم پیوسته و در نهایت نیمار برزیلی که اگر مصدوم نباشد، تقابلش با ایرانی‌ها هیچ چیزی از جذابیت رونالدو کم نخواهد داشت.

 

 السد قطر

رقیب همیشگی سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان، این بار در لیگ نخبگان مقابل آنها قرار خواهد گرفت. البته دیگر خبری از بغداد بونجاح و گابی و ژاوی و ... نیست اما ستاره‌های خارجی دیگری در این تیم هستند که تقابل آنها با استقلال و پرسپولیس را جذاب می‌کند. علاوه بر اکرم عفیف ترسناک و آماده و حسن هیدوس و چند ملی‌پوش قطری، باید به ماتئوس اوریبه هافبک تیم ملی کلمبیا، پائولو اوتاویو هافبک سابق برزیلی وولفسبورگ و گیلرمه و جیووانی برزیلی هم اشاره کرد.

 

کدخبر: ۵۶۵۶۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر