کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۳۹۴
تاریخ خبر:

روزهای سخت گاریدو| در انتظار اولین برد در دیدار حیثیتی با تیم گل‌محمدی

روزهای سخت گاریدو| در انتظار اولین برد در دیدار حیثیتی با تیم گل‌محمدی

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس درگیر چالش‌های متعددی است ‌

هفت صبح| دو هفته از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران گذشته و هنوز برای قضاوت درباره عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و سرمربیان زود است و باید زمان بیشتری را به انتظار نشست اما ماجرای تیم‌های مدعی کمی متفاوت است. پرسپولیس در این فصل با روی کار آمدن خوان کارلوس گاریدو، شاهد تغییراتی در نوع بازی و همچنین نفرات داخل زمینش بوده و طی 2 هفته ابتدایی، با در نظر گرفتن قرعه‌ای که نصیب‌اش شد، نتوانست در قامت مدافع عنوان قهرمانی نتایج جالب‌توجهی را بگیرد و به 2 تساوی بسنده کرد. در این گزارش قرار است به چالش‌های پیش روی گاریدو، پیش از مصاف با فولاد و تعطیلات فیفا‌دی بپردازیم.

 

ضربات ایستگاهی، پاشنه آشیل پرسپولیس

سرخ‌پوشان تهرانی هم مقابل ذوب‌آهن و هم در جدال با تراکتور از روی ضربات ایستگاهی گل خوردند تا مشخص شود روی این قضیه باید تمرکز بیشتری داشته باشند. الکسیس گندوز، بخلاف علیرضا بیرانوند، علاقه زیادی به خروج از دروازه ندارد و معمولا روی خط باقی می‌ماند. از طرفی نفرات حاضر در محوطه جریمه نیز باید با آگاهی محیطی بهتر و البته پیگیری و مسئولیت‌پذیری بیشتر به محل فرود توپ و بازیکنانی که با آنها یارگیری کرده‌اند توجه داشته باشند تا خطری روی دروازه‌شان به وجود نیاید.

 

آغاز هر نیمه با یک گل خورده

پرسپولیس در مصاف با ذوب‌آهن پیش از فرا رسیدن دقیقه یک، گل خورد و در جدال با تراکتور نیز تیم میزبان در دقیقه 15 نیمه دوم به گل نخست دست یافت. در هر 2 بازی تیم گاریدو گل نخست را دریافت کرد و این 2 گل طی دقایق ابتدایی 2 نیمه وارد دروازه‌شان شد تا مشخص شود نیاز است تیم تحت هدایت مرد اسپانیایی با ذهنیت آماده‌تری پا به میدان بگذارد. همیشه فرصت برای جبران باقی نیست.

 

ناآمادگی عناصر تهاجمی و عدم تغذیه مهاجمان

زوج خط حمله پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن را علی علیپور و عیسی آل‌کثیر تشکیل دادند. در دیدار بعدی اما مهاجم جنوبی به تنهایی در خط حمله به میدان رفت. هیچ‌کدام از این 2 نفر نتوانستند طی این 2 مسابقه نمایش قابل‌توجهی از خود نشان دهند. اگر بخواهیم کمی وسیع‌تر به فاز تهاجمی تیم گاریدو نگاهی بیندازیم، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که فقط سعید صادقی در این 2 مسابقه عملکرد استانداردی داشت و روی 2 گل تیمش تاثیر مستقیم گذاشت.

 

الباقی نفرات، حتی اوستون اورونوف، با روزهای اوج خود فاصله داشته‌اند و توسط رقبا شناسایی شده‌اند. در کنار این، مهاجمان و بازیکنان تهاجمی پرسپولیس توسط هافبک‌ها و بازیکنان کناری به خوبی تغذیه نشده‌اند. پرسپولیس در هر 2 بازی‌اش با مشکل خلق موقعیت گلزنی مواجه بود و نمی‌توان همه‌چیز را به نمایش ضعیف مهاجمان ربط داد.

 

پر کردن جای خالی سروش و پیدا کردن ترکیب اصلی

سروش رفیعی به علت محرومیت، مهم‌ترین غایب پرسپولیس در جدال با فولاد است. امید عالیشاه و مرتضی پورعلی‌گنجی نیز به خاطر مصدومیت فعلا در تمرینات گروهی حضور ندارند. مرتضی به قطع توانایی همراهی تیمش را ندارد اما وضعیت کاپیتان سرخ‌پوشان در هاله‌ای از ابهام است. از طرفی میلاد محمدی و میلاد سرلک شرایط بازی برای قرمزها را به دست آورده‌اند. باید دید گاریدو در این شرایط چه سیستم و چه نفراتی را برای هفته سوم به مصاف قرمزهای اهواز خواهد فرستاد. او در مسابقه نخست با آرایش 2-4-4 و در دیدار بعدی با سیستم 1-4-1-4 پا به میدان گذاشت و حالا مشخص نیست چه طرح و برنامه‌ای در ذهن خوان کارلوس و همکارانش است.

 

 رقیبی که گل نمی‌خورد

پرسپولیس تا پایان هفته دوم، فقط دو گل زده است که یکی از آنها روی اشتباه مسلم دروازه‌بان جوان ذوب‌آهن به ثمر رسید و دیگری روی تنها ضربه در چارچوب این تیم مقابل تراکتور و اشتباه آنان در یارگیری! تیم گاریدو نشان داده که خیلی سخت گل می‌زند و این مشکل مقابل تنها تیمی که در این دو هفته دروازه‌اش باز نشده، بزرگ‌تر جلوه می‌کند. فولاد یحیی در دفاع فولادین نشان داده و گلی دریافت نکرده و این یکی از سورپرایزهای لیگ بیست و چهارم است. با ناهماهنگی موجود‌ در خط حمله پرسپولیس و دفاع محکم فولاد، احتمال گل زدن تیم گاریدو در مقابل این تیم خیلی بالا نیست.

 

 در انتظار اولین برد

خوان کارلوس گاریدو برای جلوگیری از افزایش فشار روی خودش و تیمش و همچنین نزدیک شدن به صدر جدول، نیاز دارد تا هر چه زودتر اولین برد فصل را به ارمغان بیاورد. آنها در ادامه دیدارهای دشواری که طبق قرعه نصیب‌شان شده، باید جمعه‌شب به مصاف فولاد خوزستان بروند؛ تیمی که یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد و در 2 مسابقه ابتدایی گلی دریافت نکرده است. تیم پایتخت‌نشین با عبور از سد فولاد می‌تواند از نظر روحی وضعیت مساعدی پیدا کند و با برد به استقبال تعطیلات فیفادی برود. هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی، فشار رسانه‌ها و هواداران را دوچندان خواهد کرد و این خبر خوبی برای سرمربی تازه‌وارد قهرمان فصل گذشته لیگ برتر نخواهد بود.

 

کدخبر: ۵۶۵۳۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر