کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۵۲۷
تاریخ خبر:

گل برزیلی الماس ازبک | لیگ ایران با تمام مشکلاتش، ‌کیفیت خود را به رخ کشید

گل برزیلی الماس ازبک | لیگ ایران با تمام مشکلاتش، ‌کیفیت خود را به رخ کشید

‌فرم ایده‌آل تراکتور و موقعیت‌شناسی اصفهانی‌ها و تیره‌روزی نکونام و استقلال

هفت صبح| ‌وی‌ای‌آر روی اعصاب‌ترین پدیده کل کشور در روز جمعه بود. وقتی که پرتماشاگرترین اتفاق روز به خاطر یک اشکال فنی که قول می‌دهم به خاطر این که یک تکنسین در خوش و بش و شوخی با همکارانش وقت نکرده قبل از بازی وی‌ای‌آر را تست کند! تاخیر 15 دقیقه‌ای در آغاز بازی ثمره این ماجرا بود. اما داستان وار در طول بازی نیز ادامه داشت. 

 

هرچه بود گاریدو دیروز تیمش را باز هم با یک ترکیب جدید فرستاد. این بار یک خط دفاع ایده‌آل را در دسترس داشت. ایوب مراکشی و میلاد محمدی در دو طرف و کنعانی‌زادگان و گولسیانی در وسط و گندوز الجزایری روی خط دروازه. در وسط به زوج عجیب اسدبیگی و ریگی دلبسته بود و از خدابنده‌لو و سرلک  و همین طور یاسین سلمانی و سروش رفیعی (به خاطر اخراج هفته قبل) چشم پوشیده بود.

 

در دو طرف وحید امیری و احمدزاده را داشت و علیپور را در نوک و اورونوف را نیز در نزدیک‌ترین جا به او. به این ترتیب آل‌کثیر روی نیمکت بود. اهوازی‌ها که در این استادیوم یک روز قبل به شکلی ناباورانه استقلال پرستاره را با شکست بدرقه کرده بودند در مقابل پرسپولیس با اضطراب بازی را شروع کردند. اگر وحید امیری فرصت گل صددرصد را در دقیقه 20 با یک ضربه سر رو به بیرون هدر نمی‌داد پرسپولیس خیلی زود به گل می‌رسید و پاداش برتری‌اش را دریافت می‌کرد.

 

اما از دقیقه 30 ورق برگشت و اگر گندوز در بهترین فرم خود نبود مشخص نبود چه اتفاقی رخ بدهد. به‌خصوص در مقابل شوت احسان پهلوان که واکنشی در حد لیگ‌های اروپایی از خود نشان داد. نیمه اول بدون گل تمام شد. نیمه دوم خدابنده‌لو جای اسدبیگی آمد. برتری نسبی پرسپولیس ادامه داشت تا اورونوف در حرکتی که گل رونالدو به ترکیه در نیمه نهایی جام جهانی 2002 را  به یاد می‌آورد به درون محوطه جریمه فولاد نفوذ کرد و با یک  نوک پای غافلگیر کننده گل فوق‌العاده زیرکانه‌ای را به ثمر رساند.

 

تعویض گاریدو و آوردن آل‌کثیر و صادقی در دقیقه 82 جواب می‌دهد. شوت زمینی آل‌کثیر با حضور به موقع وحید امیری به گل دوم پرسپولیس بدل می‌شود. به این ترتیب شاگردان گاریدو از سه بازی سخت آغازین خود 5 امتیاز به دست آوردند و وضعیت خود را بهبود بخشیدند.

 

اما تراکتور در تهران ثابت کرد که مهم ترین مدعی اصلی قهرمانی است . آنها با ترکیبی موزون وپرستاره و با داشتن بازیکن‌های درجه یک در همه پست‌ها با چهار گل هوادار را نابود کردند و حسین زاده نشان داد که چطور دو سال از عمرش را بی خود در بلژیک هدر داده است . خبر بد برای پرسپولیسی‌ها این که سه سرخپوش مهاجر، همچنان از موثرترین بازیکنان تیم خوش نقش و موزون اسکوچیچ هستند. هم ترابی و هم اسماعیلی فر و هم بیرانوند.به این‌ها می‌شود شجاع خلیل‌زاده را هم اضافه کرد. تبریزی‌ها تا به اینجابهترین تیم لیگ بوده اند. 

 

استقلال در یک بازی فشرده و بدون خلاقیت از ستاره‌های رنگارنگش استفاده چندانی نکرد وبه رغم برتری نسبی بر حریف، مغلوب یک ضربه آزاد دیر هنگام از بازیکن خارجی استقلال خوزستان شد تا در میان حیرت همگان بعد از سه بازی با 4 امتیاز در میانه جدول قرار بگیرد. آنها حتی هفته پیش هم با خوش اقبالی از ملوان امتیاز گرفته بودند و پیروزی هفته اولشان مقابل شمس آذر هم با یک گل بسیار دیرهنگام شکل گرفته بود. نکونام به شدت تحت فشار افکار عمومی‌است  استقلال هنوز مدعیان مهم  لیگ را ملاقات نکرده و با این حال بازیکنان خارجی استقلال نشان دادند که از چه کیفیت بالایی برخوردارند. 

 

و بالاخره سپاهان بدون دو خرید بزرگ بین‌المللی‌اش یعنی کامارا  و انزونزی، ‌دورخیز کرده بود برای سومین برد پیاپی خود این بار مقابل شمس آذر. سپاهانی‌ها می‌خواهند بهترین استفاده را از قرعه آسان هفته‌های ابتدایی خود انجام دهند و به نظر می‌رسد در حال رسیدن به این هدف هستند.تک گل آنها را کاوه رضایی زد.  

 

کدخبر: ۵۶۵۵۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر