کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۴۸۶
تاریخ خبر:

نکته بازی | جادوگر داریم، پس هر کاری بخواهیم می‌کنیم!

نکته بازی | جادوگر داریم، پس هر کاری بخواهیم می‌کنیم!

ناامیدی از تغییر رویه خداداد عزیزی و حمایت غیرمنطقی محمد مایلی‌کهن از او

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

‌جادوگر داریم، پس هر کاری بخواهیم می‌کنیم!

نوشته بودیم که امیدی به تغییر رویه خداداد عزیزی نداریم و حالا مشخص شده که این ناامیدی ما بی‌دلیل نبوده است. استاد بعد از شدت گرفتن واکنش‌های منفی به حرکات و حرف‌هایش در یک برنامه اینترنتی و شایعه ممنوع‌التصویر شدنش در مصاحبه‌ای گفته: «حرف‌های من به هاشم بیک‌زاده بدتر بود یا جادوگری در فوتبال؟ او از فساد در فوتبال هم حرف زده و گفته: «طرف به یک عده سکه داده و هنوز مربیگری می‌کند.» ولی آخر این چه مقایسه‌ای است؟

 

اینکه در فوتبال ما جادوگری و اعتقاد به رمالی وجود دارد و مدیران و مربیان میلیون‌ها و میلیاردها تومان هزینه رمال‌ها می‌کنند، مجوزی می‌شود برای اینکه شما در مقابل چشم میلیون‌ها نفر آن صداها را از دهان‌تان در بیاورید؟ اینکه طرف به یک عده سکه داده و هنوز دارد مربیگری می‌کند، حرکت زشت شما را توجیه نمی‌کند آقای عزیزی! با این توجیه هر کسی می‌تواند به هر کسی توهین کند و وقتی با سوال مواجه شد، بگوید در فوتبال ما جادوگری وجود دارد و این زشت‌تر است!

 

الان ما هم می‌توانیم نسبت به شما بی‌ادبی و توهین کنیم و بعد از ناراحتی شما بگوییم حرکت ما زشت‌تر است یا جادوگری در فوتبال؟ این چه طرز فکری است؟ چرا اشتباه خودتان را نمی‌پذیرید؟ واقعا فهمش اینقدر سخت است؟ چرا اینقدر در برابر اشتباه به این بزرگی مقاومت می‌کنید؟ واقعا متوجه زشتی کارتان نیستید یا از روی غرور و لجبازی در مقابل فهمیدن مقاومت می‌کنید؟ اگر می‌خواهید متفاوت باشید، این راهش نیست استاد!

 

خداداد؟ دستیار اول سرمربی تیم ملی؟

از یک طرف رسانه‌ها و افکار عمومی سعی دارند خداداد را متوجه اشتباه و زشتی حرکاتش کنند اما از طرفی دیگر حمایت بعضی‌ها از او، این تلاش را بی‌ثمر می‌کند. مثلا محمد مایلی‌کهن خیلی نرم و ملایم گفته: «او هم مانند هر انسان دیگری اشتباه می‌کند و اتفاقاً معتقدم یکسری از حرف‌ها را نباید بزند. به عنوان کسی که  مربی خداداد عزیزی بوده‌ام، معتقدم بسیاری از حرف‌هایش را بدون غرض می‌زند. همه می‌دانیم خداداد آقای خاص فوتبال ایران است.»

 

آقای مایلی‌کهن! ما و رسانه‌ها مشکلی با حرف‌های خداداد درباره خان‌ها و آقاهای فوتبال نداریم. همه حرف‌مان این است که در آوردن آن صداهای ناهنجار مقابل دوربین‌ها، از طرف یک بچه 8 ساله هم زشت است، چه برسد به آقای خاص فوتبال ایران! البته از نظر شما. شمایی که آبروی دو بازیکن تیم امید را به خاطر شنیدن صدای تاس که آزاری به هیچکس نمی‌رساند، در رسانه ملی بردید، مشکلی با صداهایی که خداداد جلوی دوربین در آورده ندارید؟ شما فرموده‌اید که قلعه‌نویی باید خداداد را دستیار اول خود می‌کرد! اما انصافا با کدام کارنامه؟

 

خداداد در چند سال مربیگری، کدام موفقیت را به دست آورده است که حالا پیشنهاد می‌دهید او دستیار اول سرمربی تیم ملی باشد؟ جناب مایلی‌کهن! اصلا خداداد را به خاطر مسائل فنی به تیم ملی نیاوردند. چون همانطور که دیدیم به خاطر یک اظهارنظر فنی از او ناراحت شدند و به راحتی استعفایش را قبول کردند. شما که خداداد را دوست دارید، با او حرف بزنید و از او بخواهید شأن خودش و مردم را رعایت کند.

 

کدخبر: ۵۶۵۴۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر