کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۲۴۸
تاریخ خبر:

یک استقلال و یک رامین| او نشان داده یک بازیکن حرفه‌ای با سطح فنی ایده‌آل است

یک استقلال و یک رامین| او نشان داده یک بازیکن حرفه‌ای با سطح فنی ایده‌آل است

در تیم نکونام به جز رضائیان، بازیکن دیگری فصل را خوب شروع نکرده است

هفت صبح| ‌استقلال در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میزبان ملوان بود که این مسابقه با نتیجه مساوی 2-2 به اتمام رسید و شاگردان جواد نکونام ۲ امتیاز مهم را از کف دادند.

 

خبری از بهترین خط دفاع لیگ ۲۳ نیست!

یکی از نکات جالب توجه طی ۲ هفته‌ای که از لیگ گذشته، عملکرد ضعیف ساختار دفاعی استقلال بوده است. آبی‌پوشان فصل قبل با ثبت ۱۸ کلین‌شیت و دریافت تنها ۱۵ گل، بهترین نمایش را در فاز دفاع و دروازه بر جای گذاشتند اما حالا پس از گذشت ۲ بازی، به اندازه یک‌پنجم کل لیگ ۲۳، گل خورده‌اند و کلین‌شیتی نداشته‌اند.

 

تیم تحت هدایت جواد نکونام در ۲ مسابقه نخستش در لیگ قبلی برابر صنعت‌نفت آبادان و ملوان گلی نخورد و اولین‌بار در هفته سوم شاهد دریافت گل از سوی این تیم بودیم‌. آن‌ها در هفته ششم و مقابل هوادار گل‌های شماره 3 و 4 را دریافت کردند اما حالا پس از حدود ۱۸۰ دقیقه، 3 بار دروازه‌شان گشوده شده است.

 

همه مقصران

استقلال در جدال با شمس‌آذر از روی نقطه پنالتی گل خورد. پنالتی‌ای که از روی یک ارسال و پس از خروج اشتباه حسینی و در شلوغی محوطه جریمه با خطای رافائل سیلوا حادث شد. حالا در مسابقه با ملوان شاهد اشتباهات بیشتری بودیم. مدافع برزیلی روی گل نخست، زیر پرس امید نورافکن توپ را لو داد و در ادامه آرمین سهرابیان به راحت‌ترین شکل ممکن توسط رضا غندی‌پور فریب خورد و نهایتا گل اول انزلی‌چی‌ها به‌ثمر رسید.

 

روی گل دوم هم محمد عمری مدافعان استقلال را به هم ریخت و سمت چپ خط دفاعی را از مدار خارج کرد. ضربه او توسط حسینی به خوبی دفع شد اما مدافعان مرکزی و هافبک‌های تدافعی موفق به جمع کردن توپ نشدند و رضا جعفری با یک بغل پای ساده نتیجه را ۲ بر یک کرد.

 

مدافعان، تنها مقصران نیستند

عملکرد فاز تدافعی تیم پایتخت‌نشین در این دیدار بسیار بحث‌برانگیز و قابل نقد بود. فضای پشت سر زکی‌پور هم در نیمه اول و در ۴۵ دقیقه دوم مورد استفاده ملوانان قرار گرفت و به موقعیت گل منجر شد. روزبه چشمی و آرش رضاوند هم به عنوان ۲ هافبک تدافعی نتوانستند کمک‌حال مدافعان باشند و چند مرتبه جا ماندند.

 

البته با حضور دیدیه اندونگ، اوضاع کمی در میانه میدان بهتر شد. باید دید جواد نکونام برای دوئل بعدی آبی‌پوشان مقابل استقلال خوزستان در اهواز چه تغییراتی را در خط دفاعی تیمش ایجاد خواهد کرد. دریافت سه گل در ۲ بازی، چیزی نیست که به راحتی او از کنارش عبور کند.

 

بدشانسی حسینی

استقلال در دو دیدار ابتدایی خود برابر شمس‌آذر قزوین و ملوان قرار گرفت و موفق نشد دروازه خود را بسته نگه دارد. حسینی در این دو مسابقه چندین واکنش خوب از خود نشان داد اما درنهایت نتوانست کلین‌شیتی را ثبت کند. در بازی با شمس‌آذر قزوین، دروازه سیدحسین روی یک ضربه پنالتی باز شد و اگر اشتباه رافائل سیلوا نبود، شاید حسینی فصل را با کلین‌شیت آغاز می‌کرد.

 

دروازه‌بان استقلال امید داشت در دیدار با ملوان اولین کلین‌شیت فصل را تجربه کند اما باز هم روی اشتباه خط دفاعی استقلال، مجدداً توپ به تور دروازه سیدحسین حسینی چسبید تا کلین‌شیت فعلا با سید قهر باشد. حسینی برای اولین کلین‌شیت، حداقل یک هفته دیگر باید صبر کند و این درحالی است که هنوز بازی‌های سخت استقلال از راه نرسیده است.

 

رضائیان؛ تنها نقطه روشن

رامین رضائیان معمولا شروع درخشانی در ابتدای فصل ندارد اما حالا با پیراهن استقلال خلاف این موضوع را نشان داده است. سوپراستار استقلال در فصل گذشته که پیراهن سپاهان را به تن می‌کرد، در ابتدای فصل عملکرد خوبی نداشت اما ناگهان اوج گرفت. رامین برای اولین گل خود ۴ هفته صبر کرد و درنهایت در دیدار با پیکان موفق به گلزنی شد.

 

رضائیان در هفته پنجم لیگ بیست‌وسوم در مصاف با نساجی پاس گل داد و در دیدار هفته بعد برابر ملوان گلزنی کرد. رامین در فصل گذشته پس از ۷ بازی به آمار ۲ گل و یک پاس گل رسید اما اکنون با پیراهن استقلال تنها در ۲ هفته به آمار مشابه فصل گذشته خود رسیده است. در لیگ بیست‌ودوم رامین رضائیان در دیدار هفته اول مقابل استقلال گلزنی کرد و پس از آن تا هفته هفتم خبری از گلزنی مجدد این بازیکن نبود. رامین در لیگ بیست‌ودوم هم مانند لیگ بیست‌وسوم برای رسیدن به آمار ۲ گل و یک پاس گل، ۷ هفته زمان نیاز داشت.

 

رامین رضائیان در سالیان اخیر نشان داده یک بازیکن حرفه‌ای با سطح فنی ایده‌آل است. رضائیان در همین مدت کم حضور خود در استقلال بسیار تاثیرگذار ظاهر شده و آمار گویای همه‌چیز است. مدافع ۳۴ ساله آبی‌های پایتخت در بازی‌ دوم این تیم برابر ملوان، نمره 7/90 را از سوی «متریکا» کسب کرد تا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.

 

سمت راست استقلال از زمان حضور رضاییان بیش از پیش فعال شده و بیشتر حملات آبی‌ها از سمت راست زمین انجام می‌شود. رامین امیدوار است بتواند با عملکرد خوب خود، نکونام و استقلال را به جام قهرمانی نزدیک کند و قطعا هم سرمربی استقلال به داشتن چنین بازیکنی می‌بالد.

 

کدخبر: ۵۶۵۲۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر