کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۱۲۵
تاریخ خبر:

گاریدو متوسط بود، سروش افتضاح| بررسی ‌نقاط منفی و مثبت پرسپولیس در دیدار با تراکتور

گاریدو متوسط بود، سروش افتضاح| بررسی ‌نقاط منفی و مثبت پرسپولیس در دیدار با تراکتور

‌دومین نمایش تیم گاریدو هم در فصل جدید چنگی به دل نزد

هفت صبح| پرسپولیس در هفته دوم هم پیروز نشد و البته خوش‌شانس هم بود که نباخت. نمایش این تیم مقابل تراکتور نقاط منفی و مثبت مهمی داشت که به آنها می‌پردازیم.

 

اولین نمره مثبت گاریدو

پرسپولیس در یک بازی دشوار مقابل تراکتور، با یک امتیاز زمین مسابقه را ترک کرد. بازی‌ای که پرسپولیسی‌ها مثل هفته گذشته، چند ستاره اصلی و البته، میلاد محمدی خرید جدیدشان را در اختیار نداشتند. پرسپولیس در 60 دقیقه ابتدایی مسابقه، نمایش ضعیفی داشت و نیمه اول، هیچ شوتی به سمت چارچوب حریف نزد. حملات یک طرفه تراکتور، سرانجام با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده به نتیجه رسید و پرسپولیس، در آستانه اولین شکست فصل در هفته دوم قرار گرفت. واکنش گاریدو در دقایق باقی مانده اما‌ سرنوشت مسابقه را عوض کرد.

 

گاریدو که نسبت به هفته اول تغییر سیستم داده بود، علیپور را به جای آل‌کثیر وارد زمین کرد و با اضافه کردن سعید صادقی به جای سینا اسدبیگی، دوباره تغییر سیستم داد. پرسپولیس پس از این تغییرات، نمایش منسجم‌تری داشت و توانست فشارش را روی دروازه تراکتور بیشتر کند. گاریدو پس از اخراج سروش رفیعی هم، مرتضی پورعلی‌گنجی را به زمین فرستاد. تصمیماتی که باعث شدند پرسپولیس 10 نفره، نمایش بهتری در زمین داشته باشد و به گل مساوی هم برسد. همین یک امتیاز شاید، مانع یک بحران زودهنگام در پرسپولیس شود.

 

پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ، فقط دو امتیاز گرفته و آمارهای بازی با تراکتور هم، کاملا به سمت تیم میزبان بوده‌اند. وضعیتی که چندان برای قهرمان دو فصل گذشته لیگ‌برتر، خوشایند نیست. تعویض‌های گاریدو و واکنش او به شرایط سخت تیمش در تبریز اما‌ می‌تواند برای پرسپولیسی‌ها امیدوار‌کننده باشد.

 

سرخ‌ها امیدوارند با اضافه شدن امید عالیشاه، میلاد سرلک، یاسین سلمانی، میلاد محمدی و شاید یک وینگر جدید، سرمربی پرسپولیس بتواند با مهره‌های تازه تیمش را به اوج برگرداند. گاریدو در بازی با تراکتور، از گزینه‌های محدود روی نیمکت استفاده مناسبی کرد و باز شدن دستش برای چینش ترکیب و تعویض‌ها، فرصتی برای تغییر سرنوشت این سرمربی اسپانیایی خواهد بود.

 

تیمی با 10 نفره‌های تاریخی!

پرسپولیس در تاریخ لیگ‌برتر، عملکرد خوبی پس از 10 نفره شدن داشته است. صرف‌نظر از دیدارهایی که پرسپولیس علی‌رغم بازیکن کمتر، برتری خود را حفظ کرده یا بازی‌هایی که در خانه نتیجه را تغییر داده، این تیم برای چندین‌بار خارج از خانه با وجود اخراج یک بازیکن توانست سرنوشت بازی را عوض کند. آخرین کارت قرمز پرسپولیس در لیگ برتر تا حد زیادی شباهت زیادی به اخراج اخیر این تیم داشت.

 

پرسپولیس در فصل گذشته در هفته ۲۶ میهمان نساجی بود و برای قهرمانی نیاز مبرم به ۳ امتیاز این دیدار داشت. این بازی در شرایطی به دقایق پایانی خود نزدیک شد که پرسپولیس با اخراج سروش رفیعی یک بازیکن کمتر داشت و مسابقه با تساوی 1-1 دنبال می‌شد ولی اوستون اورونوف با حرکت تماشایی ورق بازی را به نفع پرسپولیس برگرداند و این تیم به پیروزی بسیار مهمی دست یافت.

 

پرسپولیسِ لیگ پانزدهم نمایش‌های جذاب و تماشایی از خود به جای گذاشت. این تیم هم راحت گل می‌زد و هم آسان گل می‌خورد. یکی از بازی‌های تماشایی این تیم برابر پدیده مشهد بود. پدیده در دقیقه ۷۳ با گل‌به‌خودی محسن بنگر ۲ بر یک از حریف پیش افتاد. در دقیقه ۸۵ سوشا مکانی با انجام خطا خارج از محوطه جریمه از زمین بازی اخراج شد تا شانس پرسپولیس برای کسب امتیاز در این بازی به حداقل برسد ولی در دقیقه ۹۴ رامین رضاییان با ضربه کاشته دیدنی بازی را به تساوی کشاند.

 

در دهه 1380، فجرسپاسی یکی از تیم‌های جان سخت لیگ به شمار می‌رفت که امتیاز گرفتن از آن بسیار مشکل بود. در لیگ ششم و در دور برگشت پرسپولیس میهمان این تیم بود. شاگردان غلامحسین پیروانی با گل رضا خالقی‌فر از حریف پیش افتادند و با اخراج پژمان نوری در دقیقه ۷۵، کار پرسپولیس تمام شده به نظر می‌رسید ولی این تیم در دقیقه ۸۰ با پنالتی‌ای که با خطای هند یوسف مرادی به دست آمد و فرزاد آشوبی آن را تبدیل به گل کرد، بازی را به تساوی کشاند.

 

مهم‌ترین بازگشت پرسپولیس بعد از 10 نفره شدن در تاریخ هم به دربی برگشت لیگ یازدهم برمی‌گردد. جایی که این تیم تا دقیقه 82 با دو گل از استقلال عقب بود و چند دقیقه قبل‌تر هم مرحوم مهرداد اولادی اخراج شده بود. تعویض‌های مصطفی دنیزلی اما به شکلی معجزه‌آمیز جواب داد و پرسپولیس 10 نفره با 3 گل ایمون زاید، نتیجه را به سود خود عوض کرد.

 

معضلی به نام سروش

البته اخراج شدن‌های سروش رفیعی در دو بازی مقابل نساجی (فصل قبل) و تراکتور (همین فصل) پایان خوشی برای پرسپولیس داشته اما همین جمله می‌تواند نشان دهد که این بازیکن سابقا ستاره، چه دوران بدی را در پرسپولیس پشت سر می‌گذارد. او در 24 بازی پایانی فصل قبل حتی یک پاس گل هم به همبازیانش نداد و فقط یک گل زد که آن هم یک گل به خودی عجیب مقابل ذوب‌آهن بود! رفیعی اخیرا بیشتر از زمین، در بیرون زمین و مسائلی که به او مربوط نیست، پررنگ‌تر ظاهر شده و تاثیر منفی‌اش در تیم بیشتر از تاثیرات مثبت بوده است. شاید غیبت اجباری او در بازی بعدی، یک توفیق اجباری هم برای پرسپولیس باشد.

 

کدخبر: ۵۶۵۱۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر