کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۵۸۱
تاریخ خبر:

نکته بازی | همه چیز را گردن VAR نینداز آقای تاج!

نکته بازی | همه چیز را گردن VAR نینداز آقای تاج!

عذرخواهی تاج ‌به دلیل آفساید بودن گل قهرمانی پرسپولیس و یک توصیه به تراکتوری‌ها ‌

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

همه چیز را گردن VAR نینداز آقای تاج!

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دیروز از باشگاه استقلال به دلیل آفساید بودن گل قهرمانی پرسپولیس و عوض شدن قهرمان عذرخواهی کرد. او گفت: «ما رسما عذرخواهی کردیم‌. داور است دیگر. دست من رئیس فدراسیون نیست. داور است و اشتباهاتش هم جزو لاینفکش است. ما فقط باید امیدوار باشیم که VAR را بیاوریم.»

 

راستش را بخواهید همه چیز هم به همین سادگی نیست. یعنی با یک جمله «داور است دیگر و اشتباهات هم جزو لاینفک داوری»، همه چیز به خیر و خوشی تمام نمی‌شود. نمی‌شود همه چیز را به گردن نبودن VAR بیندازید و انتظار داشته باشید افکار عمومی بپذیرند. البته شما بارها اعلام کرده‌اید که آوردن VAR وظیفه فدراسیون نیست. خب قبول! اما می‌توانستید باشگاه‌ها را خیلی زودتر ملزم به همکاری و تهیه تکنولوژی VAR کنید. البته نه از الزام‌هایی که قبلا داشتید و خیلی‌هایش رعایت نشد.

 

نکته مهم اما این است که بعضی صحنه‌ها و اتفاقات نیاز به VAR ندارند؛ از بس که اظهر من‌الشمس هستند! در واقع همه این صحنه‌ها را نمی‌شود به چشم اشتباهات داوری دید. جناب آقای تاج! رئیس کمیته داوران شما همین چند هفته پیش بازداشت و زندان را تجربه کرده و الان به قید وثیقه آزاد است. قطعا در حوزه مدیریت خودش تخلفاتی کرده که می‌تواند اشتباهات سهوی داوری را تبدیل به اشتباه عامدانه کند.

 

چطور با چنین وضعیتی مدعی می‌شوید که همه اتفافات، اشتباهات سهوی داوری بوده؟ اینقدر همه چیز را به گردن نبودن VAR نیندازید و از خودتان و همکاران‌تان رفع مسئولیت و رفع اتهام نکنید. اشتباه سهوی شاید نه‌ اما اشتباه عمدی حق‌الناس محسوب می‌شود آقای تاج!

 

با این پرسپولیسی‌ها می‌خواهید قهرمان شوید؟

تراکتور مهدی عبدی را هم به صورت دائمی و قطعی از پرسپولیس خرید. البته منظورمان این نیست که او بازیکن این تیم بود و تراکتور با پرسپولیس مذاکره کرد. منظور این است که عبدی قبل از تراکتور بازیکن پرسپولیس بود. مثل مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر. در واقع حالا تراکتور 4 بازیکن از پرسپولیس جذب کرده است! قطعا ما نمی‌توانیم در نقل و انتقالات تراکتور مداخله کنیم.

 

اتفاقا از نظر فوتبالی و حرفه‌ای، به نظر می‌رسد جذب این بازیکنان، هم باعث تقویت تراکتور شده و هم باعث تضعیف پرسپولیس و به دردسر افتادن این تیم. اما نکته اصلی اینجاست که در تمام این چند سال تراکتور و مدیران و بازیکنان و هوادارانش مصرانه معتقد بودند ‌پرسپولیس با الطاف داوران و کمک فدراسیون و امدادهای غیبی و ... قهرمان شده و اگر این مسائل نبود، پرسپولیس این قهرمانی‌ها را به دست نمی‌آورد.

 

ما که نمی‌خواهیم به تراکتوری‌ها توصیه کنیم به دنبال جلب نظر فدراسیون و داوران و وزارت ورزش بروند تا قهرمان شوند اما سوال‌مان این است که اگر واقعا اعتقاد دارند قهرمانی‌های پرسپولیس مربوط به این مسائل است، خب چرا ده‌ها و صدها میلیارد تومان بابت جذب بازیکنان این تیم هزینه می‌کنید؟ اگر در این قهرمانی‌ها همه سهم دارند به جز بازیکنان، چرا این همه پول صرف خرید آنها می‌کنید؟

 

اگر در پایان فصل باز هم قهرمان نشدید، می‌خواهید همین بحث‌ها را راه بیندازید؟ آقای زنوزی! اگر قهرمان نشدید، دل‌تان برای این میلیاردها تومانی که هزینه کردید نمی‌سوزد؟ انصافا این بار را کوتاه بیایید و بهانه‌جویی نکنید. شاید تمرکزتان بیشتر شد و قهرمان شدید!

 

کدخبر: ۵۶۴۵۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر