کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۷۷۷
تاریخ خبر:

نکته بازی| آقایان! تاثیر VAR را دیدید؟

نکته بازی| آقایان! تاثیر VAR را دیدید؟

این بار رضا رشیدپور ریسک نمی‌کند!

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

آقایان! تاثیر VAR را دیدید؟

تاثیر VAR در همین هفته اول فصل جدید نشان داد که این تکنولوژی چقدر می‌تواند به کمتر شدن اشتباهات تاثیرگذار داوری کمک کند. در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن در هفته اول لیگ برتر، VAR نشان داد که در محوطه جریمه تیم اصفهانی خطایی روی اورونوف رخ نداده و این در حالی است که در سال‌های اخیر داوران صحنه‌هایی به مراتب معمولی‌تر از این را پنالتی گرفته‌اند.

 

در بازی استقلال هم VAR باعث شد خطای واضح اما پنهان مانده مدافعان این تیم روی بازیکن شمس‌آذر دیده شود و حق این تیم خورده نشود. همین تکنولوژی در وقت‌های تلف شده باعث شد گل سالم استقلال که آفساید اعلام شده بود، توسط داور پذیرفته شود و پیروزی این تیم تبدیل به تساوی نشود. در بازی سپاهان و چادرملو اما نبود VAR کاملا به چشم آمد.

 

گل سالم سپاهان در نیمه اول با اشتباه کمک داور آفساید اعلام شد و در نیمه دوم یک پنالتی کاملا مشکوک برای سپاهان گرفته شد تا این شائبه به وجود بیاید که تیم داوری برای جبران اشتباهش در نیمه اول، این خطای پنالتی را اعلام کرده است. مرور همین چند صحنه و تعمیم آن به سایر بازی‌ها و هفته‌های بعدی نشان می‌دهد که فوتبال ایران در سال‌های اخیر از نبود VAR چقدر آسیب دیده است.

 

البته دو سالی هست که مسئولان وعده می‎دهند اما تازه فقط یک دستگاه VAR موجود است و دوستان وعده داده‌اند که تا پایان نیم‌فصل اول 3 تا 5 دستگاه دیگر هم اضافه می‌شود. یعنی در خوشبینانه‌ترین حالت باز هم نمی‌شود همه بازی‌های یک هفته را با VAR برگزار کرد. یعنی در این فصل هم خبری از عدالت کامل و واقعی نیست. خسته نباشید اساتید!

 

این بار رشیدپور ریسک نمی‌کند!

مراسم قرعه‌کشی لیگ نخبگان هم انجام شد و حالا می‌دانیم که استقلال و پرسپولیس در این مسابقات باید میزبان تیم‌های الغرافه قطر، النصر عربستان، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق باشند. استقلال یک ماه دیگر باید از الغرافه پذیرایی کند و پرسپولیس دو هفته بعد میزبان پاختاکور خواهد بود.

 

هر دو تیم میزبان النصر عربستان هم خواهند بود و از همین حالا ذوق و شوق رویارویی با رونالدو و یارانش حسابی فضای فوتبال ایران و هواداران این تیم را تحت تاثیر قرار داده است. اما همین ذوق و شوق حسابی کور می‌شود وقتی یادمان می‌افتد که وضعیت استادیوم آزادی تا زمان برگزاری این بازی‌ها مشخص نیست. البته از همین حالا اعلام شده که بازی‌های اول دو تیم در لیگ نخبگان باید در ورزشگاهی به غیر از آزادی برگزار شود اما این نگرانی وجود دارد که استادیوم آزادی به بازی استقلال و النصر در هفته سوم این مسابقات هم نرسد!

 

فکرش را بکنید. بازی به این مهمی، با آن همه ستاره و فوق‌ستاره در تیم رقیب، باید در ورزشگاهی غیر از ورزشگاه خانگی استقلال برگزار شود. واقعا چقدر تلخ و دردناک است که فرصت به این بزرگی و مهمی از دست برود. حتی یک رضا رشیدپور هم نداریم که به ما وعده بدهد این ورزشگاه به آن بازی خواهد رسید. بنده خدا یک بار این کار را کرد و پشیمان شد.

 

با همه این‌ها، امیدواریم معجزه‌ای رخ بدهد و این بازی در استادیوم آزادی برگزار شود؛ یک آزادی آماده و زیبا که آبروی ما را بخرد. اصلا دل‌مان نمی خواهد بعد از بازی در هر استادیوم دیگری، بازیکنان حریف توئیت بزنند و آرزو کنند که دیگر برای بازی به ایران نیایند!

 

کدخبر: ۵۶۴۷۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    یه کم زمان میبره که بعضی از آدم ها قبول کنن که ما داخل چه قرنی زندگی می کنیم و ب اید به روز جلو برویم.VAR هم یکی از این مورد هاست.