کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۹۸۹
تاریخ خبر:

نکته بازی| چه خوب از فوتبال امارات دفاع کردی!

نکته بازی| چه خوب از فوتبال امارات دفاع کردی!

اسماعیل مطر و احمد خلیل و علی مبخوت، مات و مبهوت حرف‌های سعید عزت‌الهی!

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

چه خوب از فوتبال امارات دفاع کردی!

بعد از انتقال سردار آزمون به تیم شباب‌الاهلی امارات، رسانه‌ها از تصمیم او برای این انتقال انتقاد کردند. قبل از او هم سعید عزت‌الهی به این تیم پیوسته بود. البته کارنامه عزت‌الهی چیز دندان‌گیری نیست و نمی‌شود او را به خاطر حضور در امارات سرزنش کرد اما برای آزمون که همین چند هفته پیش در آ اس رم بازی می‌کرد، انتقال به امارات یک پسرفت بزرگ و وحشتناک به حساب می‌آید.

 

با این حال جناب عزت‌الهی در یک مصاحبه جوری از فوتبال امارات دفاع کرده که خود اسماعیل مطر و احمد خلیل و علی مبخوت هم نمی‌توانند این کار را به این قشنگی انجام دهند. او گفته: «ذهنیت‌ها باید تغییر کند چون تا اسم امارات و کشورهای مشابه می‌آید افکار خیلی‌ها به این سمت می‌رود که سطح فوتبال‌شان پایین است، در صورتی که باید ببینیم ما و باشگاه‌های‌مان کجای آسیا هستیم.

 

العین امارات که سال گذشته در لیگ خودش سوم شد، به قهرمانی آسیا رسید. ببینید تیم‌های اماراتی چقدر قوی شده‌اند که به قهرمانی آسیا دست پیدا می‌کنند. ما در این چند سال اخیر کجای آسیا بوده‌ایم؟» اما باید به جناب عزت‌الهی گفت اینکه فوتبال ما در زیرساخت‌ها از امارات ضعیف‌تر است، دلیل نمی‌شود که بهترین بازیکنان‌مان از اروپا کوچ کنند و به امارات بیایند و اینجوری از کیفیت فوتبال این کشور دفاع کنند.

 

العین اگر قهرمان آسیاست به خاطر لژیونرهای باکیفیتش است. شما اگر می‌خواهید کیفیت واقعی فوتبال این کشور را ببینید به نتایجش در جام ملت‌ها نگاه کنید استاد! چون خودتان در این لیگ بازی می‌کنید دلیل نمی‌شود فوتبالش را تا حد قهرمان آسیا بالا ببرید.

 

فدراسیون پیگیر این ادعاها هست؟

در این چند روز، افشاگری‌هایی از سوی چند نفر انجام شده که اگر فدراسیون فوتبال با جدیت به دنبال اثبات صحت و سقم آنها باشد، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال حسابی به دردسر می‌افتند. اولین افشاگری را علیرضا بیرانوند انجام داد و از دریافت پاداش‌های 3 میلیاردی به هر بازیکن پرسپولیس آن هم خارج از چارچوب قرارداد صحبت کرد.

 

البته دادن پاداش اگر در قرارداد ذکر شده باشد، منع قانونی ندارد اما بیرانوند مدعی شده که این پاداش‌ها خارج از چارچوب قرارداد به بازیکنان داده شده است. همین ادعا اگر اثبات شود، تخلف قانونی پرسپولیس تایید خواهد شد و اینجاست که فدراسیون فوتبال باید وارد عمل شود! شاید حالا بتوانیم دلیل مخالفت رضا درویش با بالا رفتن سقف بودجه باشگاه‌ها را درک کنیم. به هر حال وقتی می‌شود سقف بودجه را به شکل پنهانی دور زد، چرا باید این سقف را برای رقبا بالا برد؟

 

افشاگری بعدی را آتیلا حجازی انجام داد. در حالی که سقف بودجه استقلال برای فصل پیش رو زیر 400 میلیارد تومان است، ایشان بعد از اینکه پست سرپرستی باشگاه را از دست دادند، افشاگری کردند و مدعی شدند که استقلال یک تیم 700 تا 800 میلیاردی بسته است و باید قهرمان شود!

 

البته او چند ماه پیش که سرپرست بود، گفته بود: «نباید بی‌دلیل انتظارات را بالا برد و باید اجازه بدهیم این تیم در آرامش و بازی به بازی جلو برود.» اما حالا خودش انتظارات از استقلال را به بالاترین حد ممکن رسانده است. نکته مهم اما این است که اگر ادعای او حقیقت داشته باشد و اثبات شود، استقلال هم مثل پرسپولیس به دردسر خواهد افتاد.

 

کدخبر: ۵۶۴۹۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر