کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۹۲۰
تاریخ خبر:

مایحتاج مدعیان| آشنایی با نیازمندی‌های چهار مدعی اصلی قهرمانی لیگ‌برتر

مایحتاج مدعیان| آشنایی با نیازمندی‌های چهار مدعی اصلی قهرمانی لیگ‌برتر

پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور حدود یک ماه برای جذب بازیکنان مورد نیاز خود زمان دارند

هفت صبح| حدود یک ماه تا پایان رسمی فصل نقل‌وانتقالات تابستانی باقی مانده و تیم‌های ایرانی تا آن زمان فرصت دارند خلأ‌های تاکتیکی خود را با جذب بازیکن پرکنند. بعد از برگزاری دیدارهای هفته اول لیگ بیست‌وچهارم، مدعیان اصلی قهرمانی همانند دیگر تیم‌ها به صورت جدی محک خوردند و بیش از پیش مشخص شد که در کدام پست‌ها نیاز به تقویت دارند. در این گزارش با نیازمندی‌های چهار مدعی اصلی قهرمانی لیگ‌برتر آشنا خواهیم شد.

 

پرسپولیس: دفاع چپ و مهاجم

سرخ‌پوشان تهرانی در هفته نخست مقابل ذوب‌آهن به تساوی 1-1 رضایت دادند تا در قامت مدافع عنوان قهرمانی شروع خوبی در فصل جدید نداشته باشند. پرسپولیس در 2 پست شدیداً نیاز به جذب بازیکن دارد و در صورت ناکامی، بدون شک در طول فصل با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد. 

 

نیاز اول تیم خوان کارلوس گاریدو، جذب یک مدافع چپ است. آنها از ابتدای فصل نقل‌وانتقالات و پس از جدایی رسمی عبدالکریم حسن به دنبال استخدام یک مدافع چپ خارجی بودند اما هرکدام از گزینه‌ها به شکلی حضورشان در ایران منتفی شد. پس از جدایی محمدمهدی احمدی، وحید امیری تنها فول‌بک چپ پرسپولیس است. نباید فراموش کنیم که پست اصلی این بازیکن کهنه‌کار، دفاع چپ نیست و در همان مسابقه اول نقص‌های او قابل‌ رویت بود.

 

دیگر پستی که پرسپولیس در آن نیاز به خرید بازیکن دارد، مهاجم است. سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان به استفاده از 2 مهاجم در درون زمین اعتقاد دارد و به همین خاطر باید 2 بازیکن جانشین برای آنها وجود داشته باشد. پس از جدایی مهدی عبدی، ابوالفضل بابایی، تنها گزینه موجود برای جانشینی علی علیپور و عیسی آل‌کثیر است؛ بازیکنی که مقابل ذوب‌آهن نمایش ضعیفی داشت. لازم به ذکر است آل‌کثیر از سن ‌و سال بالایی برخوردار است و علیپور نیز سابقه مصدومیت‌های سنگینی در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد. این یعنی جذب حداقل یک مهاجم، از واجب‌ترین ماموریت‌های مدیریت باشگاه پرسپولیس در زمان اندک باقی‌مانده تا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی خواهد بود.

 

 استقلال: یک جانشین برای رامین و دیگر هیچ

استقلال تقریبا در بین تیم‌های مدعی کامل‌ترین عمق ترکیب را دارد. آن‌ها تقریبا در تمامی خطوط مهره‌های لازم را به خدمت گرفته‌اند و تنها نقص تیم‌شان در سمت راست خط دفاعی است. جایی‌که رامین رضائیان گزینه اول کادرفنی خواهد بود اما کسی به عنوان گزینه تعویضی برای او در دسترس نیست.

 

سامان تورانیان برای گذراندن خدمت سربازی از جمع آبی‌پوشان جدا شد و حالا بازیکن جایگزینی برای رامین وجود ندارد. با خرید یک فول‌بک راست، می‌توان عملکرد استقلال در فصل نقل‌وانتقالات را ایده‌آل ارزیابی کرد. البته با توجه به مشکلی که برای گوستاوو بلانکو به وجود آمده، ممکن است استقلال مجبور شود یک مهاجم دیگر جذب کند تا دست نکونام در خط حمله خالی نباشد.

 

سپاهان: بعد از انزونزی، یک مهاجم بخرید

طلایی‌پوشان نیز همانند پرسپولیس در حال حاضر تیم ناقصی دارند و کمبودهای‌شان در مسابقه پلی‌آف لیگ نخبگان کاملا مشهود بود. ژوزه مورایس بیش از هر چیزی، نیاز به یک هافبک مرکزی دارد. باشگاه با استیون انزونزی مشهور به توافق رسیده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بازیکن اسبق تیم ملی فرانسه و قهرمان جهان در سال 2018 به زودی با این باشگاه اصفهانی قرارداد امضا می‌کند.

 

به جز پست هافبک میانی، جذب یک مهاجم نیز باید در دستور کار مدیران باشگاه سپاهان قرار بگیرد. در حال حاضر کاوه رضایی تنها مهاجم مرکزی طلایی‌پوشان است و رضا اسدی فارغ از این‌که پست اصلی‌اش مهاجم نوک نیست، این روزها در اوج آمادگی به سر نمی‌برد و حتی شنیده می‌شد با کادرفنی هم به مشکل خورده است. به همین خاطر خرید یک بازیکن در خط حمله در طول فصل به کادرفنی سپاهان کمک می‌کند تا بتواند تغییرات لازم را در صورت نیاز اعمال کند.

 

تراکتور: یک مدافع وسط و یک مهاجم تا کامل شدن

تی‌تی‌ها همانند استقلال جزو تیم‌های موفق در پنجره تابستانی بودند و ستاره‌های پرشماری را به خدمت گرفتند. دراگان اسکوچیچ در حال حاضر به ترکیب اصلی خود رسیده اما برای داشتن مهره‌های کارآمد روی نیمکت و همچنین برای ایجاد عمق ترکیب مناسب جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا، استخدام 2 بازیکن اتفاق مثبتی برای آینده تیمش رقم خواهد زد.

 

2 دفاع مرکزی تراکتور در این فصل همانند لیگ قبلی شجاع خلیل‌زاده و عارف آقاسی هستند و علیرضا آرتا به عنوان تنها جانشین این 2 بازیکن روی نیمکت حضور دارد. اسکو برای این‌که خیالش از این پست راحت شود به یک مدافع مرکزی دیگر نیاز دارد. همچنین در خط حمله تومیسلاو اشترکالی و رحمان جعفری به صورت فیکس به میدان می‌روند و مهدی عبدی فعلا به عنوان بازیکن رزرو روی نیمکت حضور دارد. اینجا هم جای خالی یک بازیکن دیگر به چشم می‌خورد. مسئولان باشگاه تبریزی مدت‌هاست که در پی استخدام یک مهاجم خارجی هستند اما هنوز با کسی به توافق نرسیده‌اند.

 

کدخبر: ۵۶۴۹۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر