کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۸۴۳
تاریخ خبر:

خط آتش مدعی‌ها چگونه بود؟ | بررسی وضعیت مهاجمان ۴ تیم مدعی قهرمانی لیگ‌برتر

خط آتش مدعی‌ها چگونه بود؟ | بررسی وضعیت مهاجمان 4 تیم مدعی قهرمانی لیگ‌برتر

هفته اول لیگ‌برتر نشان داد وضعیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور در خط حمله چطور است

هفت صبح| شاید بعد از یک هفته نباید قضاوت کرد اما به هر حال با توجه به شناختی که از مهاجمان 4 تیم مدعی قهرمانی داریم، می‌توان به این تحلیل رسید که وضعیت این تیم‌ها در خط حمله چگونه است و آیا آنها نیاز به تقویت دارند یا نه.

 

پرسپولیس؛ بازگشت آقای گل از پرتغال

پرسپولیس در این بخش علی علیپور آقای گل اسبق لیگ‌برتر را به ایران برگرداند. مهاجمی که در لیگ‌برتر پرتغال روزهای چندان درخشانی نداشت و امیدوار است در بازگشت مجدد به جمع قرمزهای تهرانی بدرخشد. علیپور در پیش‌فصل فوق‌العاده ظاهر شد و بهترین گلزن تیمش در بازی‌های تدارکاتی بود اما در بازی مقابل ذوب‌آهن کم‌اثر ظاهر شد.

 

خوان گاریدو علاوه بر علیپور، عیسی آل‌کثیر باتجربه را هم در اختیار دارد که فصل گذشته در نیم‌فصل دوم به این برگشت و با چند گل تعیین‌کننده، از عوامل مهم قهرمانی این تیم بود. او هم مثل علیپور در بازی هفته اول درخششی نداشت و شاید به همین دلیل بود که گاریدو در تصمیمی عجیب، ابوالفضل بابایی مدافع راست جوان تیمش را به زمین فرستاد تا در خط حمله بازی کند و به این ترتیب اعتراض خود را به کمبود مهاجم در تیمش نشان دهد.

 

حتی اگر مصدومیت و محرومیتی هم برای علیپور و آل‌کثیر پیش نیاید، کاملا مشخص است که پرسپولیس در خط حمله نیاز به بازیکنان دیگری هم دارد. مگر اینکه بازیکنی مثل اورونوف در مواقع لزوم به خط حمله منتقل شود که در این صورت جای خالی او در پست اصلی‌اش به چشم خواهد آمد.

 

 استقلال؛ یک مهاجم ثبت شده در اختیار آبی‌ها

آبی‌پوشان در این پست نفر جدیدی خریداری نکرده‌اند و فقط آرمان رمضانی را در لیست خود ثبت شده دارند. نکته مهم اینکه رمضانی علیرغم اینکه در این دو فصل چند گل حیاتی برای استقلال به ثمر رسانده اما کاملا مشخص است که او مهاجم 90دقیقه‌ای نیست. البته منظور این نیست که او نفس کم می‌آورد و خسته می‌شود، بلکه او با توجه به خصوصیات فیزیکی و فنی‌اش یک مهاجم ذخیره خوب و اثرگذار محسوب می‌شود.

 

او در بازی اول تیمش توانست زننده گل اول شاگردان جواد نکونام باشد. استقلال فصل قبل بلانکو را هم در اختیار داشت اما قرارداد گوستاوو بلانکو مهاجم فصل گذشته استقلال تا به الان ثبت نشده و مشخص نیست چه زمانی می‌تواند به تیم اضافه شود و برای استقلال به میدان برود. اما حتی اگر مشکل او حل شود باز هم استقلال در خط حمله نیاز به مهره دیگری دارد.

 

حضور این دو مهاجم که استایل بازی تقریبا یکسانی دارند، باعث می‌شود حملات استقلال تنوع نداشته باشد و مهارش برای مدافعان حریف آسان باشد. به همین دلیل استقلال باید مهاجمی با خصوصیاتی متفاوت با رمضانی و بلانکو داشته باشد تا در مواقع لزوم سبک حملات را تغییر دهد و موقعیت گل ایجاد کند.

 

تراکتور؛ اشترکال آمد، یک خارجی دیگر هم می‌آید

تی‌تی‌ها موفق به حفظ رحمان جعفری و مهدی عبدی از بین مهاجمان فصل گذشته خود شدند و تومیسلاو اشترکال کروات را هم به جمع خود اضافه کرده‌اند که این بازیکن توانست در اولین بازی برای تیمش گلزنی کند. البته شنیده‌ها حاکی از نهایی شدن قریب‌الوقوع خرید یک مهاجم خارجی دیگر است و باید منتظر رونمایی جدید در باشگاه پر سر و صدای تبریزی ماند.

 

اما به نظر می‌رسد تراکتور در خط حمله نیاز چندانی به جذب یک مهاجم دیگر ندارد. رحمان جعفری فصل گذشته شروع خوبی داشت و اگر بتواند به همان فرم خوب برگردد می‌تواند حتی مدعی آقای گلی باشد. مهدی عبدی هم اگر به خودش زحمت بدهد و کمی بیشتر تلاش کند شانس حضور بیشتر در ترکیب تیم را خواهد داشت. اشترکال هم با گلزنی در بازی اول نشان داد اسکوچیچ می‌تواند روی گل‌های او حساب کند.

 

با این 3 مهاجم که هر یک سبک و فیزیک بدنی متفاوتی با دیگری دارد، تراکتور هیچ نیازی به مهاجم دیگری ندارد. مگر اینکه زنوزی همچنان به دست و دلبازی خود ادامه دهد و برای تقویت تیمش مهاجمی بزرگ و گلزن جذب کند که البته مشخص نیست این اتفاق به سود این تیم تمام شود یا باعث خسارتی بزرگ شود. 

 

سپاهان؛ هایجک گران اصفهانی‌ها در پی رستگاری

ژوزه مورایس دو مهاجم فصل گذشته خود یعنی کاوه رضایی و رضا اسدی را حفظ کرده و شهریار مغانلو، آقای گل لیگ برتر در فصل قبل را از دست داد تا به جای وی سراغ یک خرید گران‌قیمت برود. جواد آقایی‌پور پدیده فصل گذشته استقلال خوزستان که انتقال پرحاشیه‌ای به اصفهان داشت‌. کاوه رضایی در بازی اول فوق‌العاده ظاهر شد و با یک گل و یک پاس گل نشان داد فصل گذشته در حقش اجحاف شده و زیاد به میدان نرفته است.

 

شرایط اسدی اما کمی مبهم است. هنوز مشخص نیست او در سپاهان بماند یا برود. گفته می‌شود پیشنهادی از لیگ امارات دارد که ممکن است در نهایت باعث جدایی او از سپاهان شود. اگر او بماند، سپاهان نیاز به مهاجم دیگری نخواهد داشت اما اگر اسدی جدا شود، مورایس در خط حمله فقط رضایی و آقایی‌پور را خواهد داشت.

 

نکته مهم اینکه هنوز مشخص نیست آقایی‌پور در ترکیب سپاهان جواب بدهد یا نه. اما حتی اگر او هم خوب کار کند، با رفتن اسدی از سپاهان، این تیم نیاز به یک مهاجم دیگر خواهد داشت که جایگزین آقایی‌پور یا کاوه رضایی شود. به ویژه اینکه رضایی زیاد مصدوم شده و ممکن است این اتفاق باز هم رخ بدهد.

 

کدخبر: ۵۶۴۸۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر