کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۶۲۹
تاریخ خبر:

آغاز یک فصل متفاوت| فصل جدید لیگ‌برتر با اتفاقاتی جذاب و مهم از امشب آغاز می‌شود

آغاز یک فصل متفاوت| فصل جدید لیگ‌برتر با اتفاقاتی جذاب و مهم از امشب آغاز می‌شود

مروری بر بازی‌های هفته اول لیگ‌برتر ؛ بعضی از بازی‌ها با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شوند

هفت صبح| لیگ بیست و چهارم که از امشب آغاز می‌شود، تفاوت‌هایی با ادوار قبلی دارد. مهم‌ترین تفاوت استفاده از تکنولوژی VARاست که اگرچه فعلا فقط در یکی دو ورزشگاه به کار گرفته می‌شود اما به تدریج در همه بازی‌ها شاهد استفاده از این تکنولوژی خواهیم بود. تفاوت بعدی، نقل و انتقالات عجیبی است که باعث خواهد شد بعضی از بازی‌ها با حساسیت ویژه‌ای دنبال شوند. امشب با برگزاری 3 بازی و فردا با انجام 5 بازی، هفته اول لیگ بیست و چهارم کلید خواهد خورد.

 

‌پرسپولیس-ذوب‌آهن (پنجشنبه 19:30)

این بازی به میزبانی پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار می‌شود! هواداران این تیم بی‌صبرانه منتظر رونمایی از ورژن اسپانیایی تیمی هستند که فصل گذشته قهرمان شد. سرخ‌ها در بازی‌های تدارکاتی نتایج خوبی گرفته‌اند و بعد از جدایی ستاره‌هایی مثل بیرانوند، اسماعیلی‌فر، ترابی و عبدالکریم حسن، توانستند تا حدودی خودشان را پیدا کنند و جای خالی این نفرات را با بازیکنان خوبی پر کنند. نگرانی بزرگ پرسپولیس ناآمادگی اورونوف است اما هواداران این تیم برای شروعی خوب و مقتدرانه، به خط دفاع محکم تیم‌شان و آمادگی علی علیپور دل بسته‌اند.

 

ملوان-گل‌گهر (پنجشنبه 19:45)

این یکی از عجیب‌ترین بازی‌های هفته اول است. تارتار فصل گذشته سرمربی ملوان بود و نتایج خوبی با این تیم گرفت و حالا درست در هفته اول باید مقابل تیم فصل گذشته‌اش قرار بگیرد. ملوان بعد از تارتار نیمکت خود را به سعید دقیقی سپرد که فصل خوبی را با شمس‌آذر پشت سر گذاشته بود اما دقیقی چند روز پیش از ملوان جدا شد و به قزوین برگشت و انزلی‌چی‌ها یک بار دیگر مازیار زارع را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند. به دلیل همین اتفاقات، بازی امشب، از حساسیت خاصی برخوردار است.

 

 استقلال خوزستان- آلومینیوم اراک (پنجشنبه 20:30)

تیم خوزستانی پس از بقای حماسی فصل گذشته، تغییرات زیادی در کادر فنی و بازیکنانش ایجاد کرد. سیروس پورموسوی جایش را به میودراگ بوژوویچ داد و چند بازیکن خارجی و داخلی به این تیم پیوستند. اگر کیفیت خارجی‌های تازه‌وارد استقلال خوزستان، مثل چند خارجی نیم‌فصل دوم لیگ بیست و سوم باشد، این تیم دغدغه سقوط نخواهد داشت اما آلومینیوم که دو سه پدیده خود را از دست داده دوباره با مجتبی حسینی و تیمی جوان راهی فصل جدید خواهد شد و نمی‌شود پیش‌بینی کرد که کار این تیم در پایان فصل به کجا خواهد کشید.

 

 سپاهان-چادرملو (جمعه 19:15)

تیم بی‌روحیه سپاهان خوش‌شانس است که در اولین بازی خود در فصل جدید، میزبان تیمی تازه‌وارد است. سپاهان در فصل نقل و انتقالات ستاره‌های زیادی را از دست داد و بازیکنان جذب‌شده هم انتظارات را برآورده نکرده‌اند. شکست سنگین در بازی پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا و حذف از این تورنمنت، در همین ابتدای کار روحیه بازیکنان این تیم را تخریب کرده و آنها برای جبران مافات نیاز به بازی با حریفی نه‌چندان قدرتمند داشتند. چادرملو هم در نقل و انتقالات نشان داد که برای ماندن به لیگ‌برتر صعود نکرده است!

 

مس رفسنجان-تراکتور  (جمعه 19:15)

این هم یکی از بازی‌هایی است که خیلی از اهالی فوتبال منتظر دیدنش هستند. حضور بازیکنانی مثل اسماعیلی‌فر، ترابی، بیرانوند و چند خارجی باکارنامه به اضافه چند ستاره فصل گذشته، علاقه‌مندان به فوتبال را برای دیدن تراکتور کنجکاو کرده است. یکی دیگر از جذابیت‌های بازی، حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تراکتور است. در طرف مقابل مس رفسنجانی قرار دارد که در فصل جدید هم با محرم نویدکیا وارد مسابقات می‌شود. خریدهای این تیم چنگی به دل نزد اما حضور محرم روی نیمکت مس، این بازی و بازی‌های بعدی مس را دیدنی خواهد کرد.

 

هوادار-خیبر خرم‌آباد (19:30)

نتایج ضعیف آخر فصل هوادار کار دست مسعود شجاعی داد و مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند فصل جدید را با سیدمهدی رحمتی شروع کنند. این تیم در فصل نقل و انتقالات فعال بود و بازیکنان زیادی گرفت اما به نظر نمی‌رسد نسبت به فصل گذشته از نظر بازیکن تقویت شده باشد. اما تیم تازه‌وارد خیبر فعالیت بهتری در بازار داشته و نشان داده که آمده تا در لیگ‌برتر بماند. تجربه رضا مهاجری هم می‌تواند این تیم را در راه رسیدن به هدفش کمک کند. بازی با هوادار شروع مطلوبی برای خیبر است.

 

نساجی-فولاد (جمعه 19:30)

تیم محبوب قائمشهری، فصل را با ساکت الهامی که این تیم را از سقوط به لیگ یک نجات داد آغاز می‌کند. با جذب چند بازیکن باتجربه، به نظر می‌رسد نساجی شروع خوبی در لیگ پیش رو داشته باشد و هوادارانش مثل فصل گذشته تا هفته‌های پایانی نگران سقوط نخواهند بود. اما جذابیت اصلی این بازی، در آن سوی میدان است. جایی که یحیی گل‌محمدی بعد از یک نیم‌فصل استراحت، هدایت فولاد را قبول کرده و حمید مطهری سرمربی فصل پیش نساجی را هم در کنار خود می‌بیند. این یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته اول است.

 

شمس‌آذر-استقلال (جمعه 19:30)

آخرین بازی هفته اول در قزوین برگزار می‌شود. هواداران استقلال که از نقل و انتقالات تیم‌شان راضی هستند، بی‌صبرانه منتظر دیدن بازیکنان جدید مثل رامین رضائیان، سامان فلاح، دیدیه اندونگ و گائل کاکوتا هستند. هرچند ممکن است این دو نفر آخر در ترکیب اصلی قرار نداشته باشند. دیدن زیلیکیچ هم می‌تواند نشان دهد که آیا او در این فصل به کار استقلال خواهد آمد یا نه. در سوی دیگر، شمس‌آذر هم که با مازیار زارع استارت زده بود، دوباره با دقیقی کار را شروع خواهد کرد، البته بدون بسیاری از ستاره‌های فصل قبل!

 

کدخبر: ۵۶۴۶۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر