کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۴۵۰
تاریخ خبر:

هت‌تریک در هایجک خوردن| سومین بازیکن مهم‌ ‌در فهرست پرسپولیس‌ از چنگ این تیم درآمد

هت‌تریک در هایجک خوردن| سومین بازیکن مهم‌ ‌در فهرست پرسپولیس‌ از چنگ این تیم درآمد

بسیاری از هواداران سرخ‌پوشان‌ به مدیران باشگاه خود در بازار نقل‌وانتقالات نمره قبولی نمی‌دهند!

هفت صبح| ‌ قرمزهای پایتخت پس از پایان لیگ بیست‌وسوم با جدایی چند بازیکن کلیدی خود مانند علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، علی نعمتی و ... مواجه شدند. هنگامی‌که رضا درویش متوجه شد اوسمار ویرا علاقه‌ای به ادامه حضور در ایران ندارد، مذاکره با سایر گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس را آغاز کرد و سرانجام با خوان کارلوس گاریدویِ اسپانیایی به توافق رسید.

 

گاریدو در شرایطی هدایت پرسپولیس را عهده‌دار شد که مهره‌های کلیدی سرخ‌پوشان از جمع بازیکنان پرسپولیس جدا شده بودند و البته در این بین بازیکنانی همچون فرشاد احمدزاده، ایوب العملود، الکسیس گندوز و علی علیپور به نفرات قرمزها اضافه شدند. مدیران پرسپولیس در این پنجره تابستانی قصد داشتند چند بازیکن دیگر را هم جذب کنند اما از رقبا و مخصوصا سپاهان هایجک خوردند و بسیاری از هواداران سرخ‌پوشان، اکنون به مدیران باشگاه خود در بازار نقل‌وانتقالات نمره قبولی نمی‌دهند!

 

‌جواد آقایی‌‌پور

مهاجم جوان فوتبال ایران در لیگ بیست‌وسوم عملکرد بسیار خوبی داشت و همین موضوع باعث شد در نیم‌فصل مورد توجه تیم‌های مدعی قرار بگیرد اما استقلال خوزستان صراحتا اعلام کرد تا پایان فصل به جواد آقایی‌پور نیاز دارد. جواد تا انتهای لیگ بیست‌وسوم در اهواز ماند و نقش مهمی در امضای سند بقای آبی‌های جنوب داشت. 2 گل برابر پرسپولیس دقیقا همان نقطه‌ای بود که او را به اوج رساند و قرمزها هم که از عملکرد این بازیکن شگفت‌زده شده بودند، پس از اتمام لیگ بیست‌وسوم برای جذب او اقدام کردند.

 

در مرحله اول مبلغ رضایتنامه این بازیکن ۱۰ میلیارد تومان اعلام شد اما مسئولان استقلال خوزستان وقتی متوجه علاقه سایر تیم‌ها مانند اورنبورگ، سپاهان و استقلال به آقایی‌پور شدند، مبلغ را بالا بردند و همین باعث شد رضا درویش نتواند این مهاجم جوان را جذب کند.

 

جواد آقایی‌پور درنهایت با عقد قراردادی به سپاهان پیوست و در فصل جدید پیراهن این تیم را به تن خواهد کرد. او در بازی پلی‌آف لیگ نخبگان مقابل شباب‌الاهلی امارات هم به میدان رفت و نتوانست نمایش خوبی ارائه دهد اما این نمایش به ناهماهنگی او با ترکیب و سیستم سپاهان مربوط بود و آقایی‌پور قطعا در لیگ‌برتر شایستگی‌های خود را نشان خواهد داد.

 

مهدی لیموچی

بازار نقل‌ و انتقالات، بازار شایعات است و در مورد مهدی لیموچی هم اخبار ضدونقیض زیادی به گوش می‌رسید. گفته می‌شد ‌ مخالفت مدیران باشگاه آلومینیوم سد راه انتقال لیموچی به پرسپولیس شده اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که اراکی‌ها مشکلی با انتقال مهدی لیموچی به پرسپولیس نداشتند و این بازیکن جوان و آینده‌دار شخصاً تصمیم خود را تغییر داد و به جای حضور در پرسپولیس راهی سپاهان شد.

 

جالب آنکه مهدی لیموچی صراحتا هم اعلام کرده بود، طرفدار پرسپولیس است و به بازی در این تیم علاقه دارد و به همین علت طلایی‌پوش ‌شدن او دور از انتظار بود. طبق شنیده‌ها، لیموچی درخواست‌هایی از مدیریت پرسپولیس داشته که انجام نشده‌اند و همین موضوع باعث شده او سپاهان را انتخاب کند تا رضا درویش برای دومین‌بار از طلایی‌پوشان اصفهان هایجک بخورد.

 

بعد از این انتقال، حرف و حدیث‌ها و مصاحبه‌های جنجالی زیادی را شاهد بودیم. پرسپولیسی‌ها مدعی بودند که با لیموچی به توافق نهایی هم دست یافته بودند اما لیموچی این ادعا را تکذیب کرد. او از پرسپولیسی‌ها به دلیل برخی رفتارها گلایه هم کرد و مدعی شد که انتخابش نه احساسی، بلکه از روی منطق و فکر بوده است. بعید به نظر می‌رسد با اتفاقات رخ داده، بعدها هم لیموچی به پرسپولیس بپیوندد.

 

 یحیی عطیه‌الله

هنگامی که عبدالکریم حسن از جمع قرمزها جدا شد، مدیران پرسپولیس برای جانشین او سراغ یحیی عطیه‌الله مراکشی رفتند. عطیه‌الله گزینه جذابی برای رضا درویش و البته گاریدو بود و برای همین مذاکرات با این بازیکن آغاز شد. در دور اول مذاکرات، یحیی عطیه‌الله با پرسپولیس به توافق نرسید و البته خواسته‌های باشگاه سوچی هم در این موضوع بی‌تاثیر نبود.

 

پروسه جذب مدافع مراکشی به پروژه‌ای مهم برای مدیران پرسپولیس تبدیل شد و در چند روز اخیر بار دیگر با عطیه‌الله برسر میز مذاکره نشستند اما درست زمانی که همه گمان می‌کردند حضور این بازیکن در جمع شاگردان گاریدو قطعی شده، یحیی با عقد قراردادی به الاهلی مصر پیوست تا رضا درویش در هایجک خوردن، هت‌تریک کند. مدیران باشگاه پرسپولیس روز شنبه درباره عدم انتقال یحیی عطیه‌الله به پرسپولیس، توضیحاتی ارائه کردند که البته چرایی عدم این انتقال بعد از حدود یک ماه، برای هواداران سرخ‌پوش چندان شفاف نشد؛

 

آنچه واضح است اینکه پرسپولیس در آستانه شروع لیگ برتر و البته لیگ نخبگان آسیا، وضعیت مشخصی در چند پست به‌ویژه پست دفاع چپ ندارد و عمق اسکواد آنها در قواره تیم مدافع عنوان قهرمانی نیست و به نظر می‌رسد ‌ گاریدو در فصل پیش‌رو کار سختی در پیش داشته باشد.

 

 

کدخبر: ۵۶۴۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر