کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۳۱
تاریخ خبر:

کامل‌ترین استقلال| موفقیت چشمگیر نکونام در بازار تابستانه

کامل‌ترین استقلال|  موفقیت چشمگیر نکونام در بازار تابستانه

مرور فهرست آبی‌ها نشان می‌دهد که نکونام برای قهرمانی در فصل پیش‌رو هیچ کم و کسری ندارد

هفت صبح| نقل‌وانتقالات بازار تابستانه هنوز به پایان نرسیده اما با رصد و ارزیابی عملکرد تیم‌ها در این پنجره می‌توان از استقلال به عنوان یکی از موفق‌ترین تیم‌های بازار تابستانه یاد کرد و حتی عنوان موفق‌ترین هم می‌تواند به آبی‌ها برسد؛ چرا‌که آنها توانستند چهره‌های شاخصی را در پنجره تابستانه جذب کنند و توافق با بازیکنان‌ آینده‌داری چون سامان فلاح و محمدحسین اسلامی در کنار جذب رامین رضائیان، گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ که به تهران رسیده و قراردادش در مرحله امضا قرار دارد، نشان از موفقیت چشمگیر استقلالی‌ها در بازار تابستانه دارد.

 

آبی‌پوشان پایتخت که باید در فصل پیش‌رو در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ نخبگان آسیا کار خود را پیش ببرند، حالا یکی از قدرتمندترین و پرستاره‌ترین فهرست‌های ممکن را در بین 16 تیم لیگ‌برتری دارند و به نظر می‌رسد ‌بیش از پیش مدعی کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های داخلی و موفقیت در مسابقات آسیایی هستند. ترافیک حضور ستاره‌ها در پست‌های مختلف کار جواد نکونام برای انتخاب ترکیب 11 نفره را دشوار کرده و به نظر می‌رسد ‌ مهم‌ترین چالش سرمربی استقلال در فصل پیش‌رو، چگونگی چینش ترکیب اولیه تیمش باشد.

 

اطمینان از خط دروازه با حضور حسینی و خالدآبادی

حسین حسینی همچنان دروازه‌بان شماره یک استقلال است و ماموریت حراست از خط دروازه را برعهده دارد. با وجود حواشی به‌وجود آمده، حسینی در جمع آبی‌پوشان ماندنی شده و حضور دوباره او در فهرست آبی‌ها می‌تواند خیال جواد نکونام را از خط دروازه آسوده کند. در کنار دروازه‌بان شماره یک استقلال، با اصرار جواد نکونام و مخالفت او با جدایی محمدرضا خالدآبادی، این دروازه‌بان جوان هم در جمع آبی‌ها حضور دارد تا با حضور حسینی و خالدآبادی، نکونام هیچ دغدغه‌ای از خط دروازه‌اش نداشته باشد. ضمن آنکه امیرحسین نیک‌پور هم دروازه‌بان سوم استقلال در فصل پیش‌رو خواهد بود.

 

ساختار دفاعی مطمئن با تلفیقی از جوانی و تجربه

سامان فلاح در کنار رافائل سیلوا، ایمان سلیمی و آرمین سهرابیان، مدافعان میانی تخصصی استقلال برای حضور در فصل پیش‌رو هستند که با توجه به تغییر آرایش احتمالی آبی‌ها در فصل پیش‌رو و استفاده نکونام از آرایش 1-3-2-4، شرایط ساختار دفاعی آبی‌ها مطمئن و مطلوب به نظر می‌رسد. رامین رضائیان و سامان تورانیان، مدافعان راست استقلال هستند و در سمت چپ خط دفاعی هم ابوالفضل جلالی و میلاد زکی‌پور حضور دارند تا خیال نکونام هم از ساختار دفاع میانی خود آسوده باشد و هم در جناحین، مهره‌های کلیدی و تاثیرگذاری در فهرست استقلال حضور داشته باشند. استقلال در دفاع محمدحسین مرادمند را هم داشت که ظاهرا نکونام تمایلی به حفظ او ندارد و این بازیکن که سابقه گلزنی در دربی را هم دارد، به زودی راهی تیم دیگری خواهد شد.

 

ترافیک جذاب در خط هافبک آبی‌ها

جواد نکونام برای فصل جدید احتمالاً از یک هافبک دفاعی و یک هافبک میانی برای چینش خط هافبک تیمش استفاده می‌کند که در این پست هم دستِ نکونام پُر است؛ به‌طوری‌که روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس و آرش رضاوند گزینه‌های داخلی در دسترس سرمربی استقلال هستند که احتمالاً از میان این 3 بازیکن، چشمی در ترکیب اولیه حضور پیدا خواهد کرد و برای انتخاب هافبک میانی هم به نظر می‌رسد که گزینه مدنظر سرمربی آبی‌ها، دیدیه اندونگ باشد که قراردادش با استقلال به زودی نهایی خواهد شد.

 

سیمای دیدنی استقلال در فاز تهاجمی

مهرداد محمدی، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف، علیرضا کوشکی و آلمدین زیلیکیچ به همراه گائل کاکوتا عناصر تهاجمی خط هافبک استقلال محسوب می‌شوند که از میان آنها جواد نکونام باید 2 وینگر و یک هافبک تهاجمی انتخاب کند. حضور ستاره‌های اسم‌ و رسم‌دار در این فهرست، کار نکونام را دشوار کرده اما با این وجود به نظر می‌رسد ‌ مهرداد محمدی، جلال‌الدین ماشاریپوف و گائل کاکوتا عناصر تهاجمی مدنظر نکونام برای حضور در ترکیب استقلال باشند که با توجه به محرومیت محمدی در 6 هفته ابتدایی، احتمالاً محمدحسین اسلامی جانشین او خواهد شد. ضمن آنکه گوستاوو بلانکو و آرمان رمضانی هم 2 مهاجم تخصصی استقلال هستند که به نظر می‌رسد بلانکو شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اولیه داشته باشد.

 

حسرت‌های نکونام

استقلال چند بازیکن دیگر هم داشت که حداقل تا نیم‌فصل نمی‌تواند از آنها استفاده کند. کوین یامگا مهم‌ترین بازیکنی است که نکونام حسرت او را خواهد خورد. نام او در نیم‌فصل اول از فهرست استقلال خارج شده و احتمالا در نیم‌فصل دوم دوباره به تیم اضافه خواهد شد. مهدی مهدی‌پور هم اواخر فصل گذشته رباط صلیبی پاره کرد در نیم‌فصل اول قادر به همراهی تیم نیست اما از نیم‌فصل دوم می‌تواند برگردد. البته برای بازگشت این دو، استقلال باید در پنجره زمستانی دو بازیکن را از فهرستش کنار بگذارد.

 

ترکیب احتمالی استقلال در فصل پیش‌رو

حسین حسینی، سامان فلاح، آرمین سهرابیان، رامین رضائیان، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، دیدیه اندونگ، مهرداد محمدی، جلال‌الدین ماشاریپوف، گائل کاکوتا و گوستاوو بلانکو

 

ذخیره‌ها

محمدرضا خالدآبادی، رافائل سیلوا، ایمان سلیمی، سامان تورانیان، میلاد زکی‌پور، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، محمدحسین اسلامی، علیرضا کوشکی، آلمدین زیلیکیچ و آرمان رمضانی.

 

کدخبر: ۵۶۴۳۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر