کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۲۴۵
تاریخ خبر:

چراییِ یک افتضاح در نقش جهان‌| از‌ راست‌ و چپ خاموش تا چمن افتضاح و...

چراییِ یک افتضاح در نقش جهان‌| از‌ راست‌ و چپ خاموش تا چمن افتضاح و...

باخت به الاهلی آن هم با آن نتیجه دلایل زیادی داشت؛ هم فنی و هم غیرفنی

هفت صبح| سپاهان در چارچوب پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به مصاف شباب‌الاهلی امارات رفت و با نتیجه 4 بر یک برابر این تیم شکست خورد. عملکرد طلایی‌پوشان اصفهانی در این مسابقه اصلا خوب نبود و همین موضوع باعث شد انتقادات زیادی پس از پایان مسابقه از این تیم صورت گیرد. تیم اصفهانی پس از پایان لیگ بیست‌وسوم عده کثیری از بازیکنان خود مانند رامین رضائیان، شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده و… را از دست داد تا در همان ابتدا با مشکل جدی روبرو شود.

 

بازیکنان جدا شده، بخش مهمی از شاکله تیم بودند و مدیران سپاهان به‌دلیل در پیش داشتن پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، مجبور شدند خیلی زود دست به کار شوند و در همین راستا ۷ بازیکن جدید به تیم ژوزه مورایس پیوستند. زمانی‌که ترکیب سپاهان برابر شباب‌الاهلی مشخص شد، شاهد حضور 6 بازیکن تازه‌وارد در ترکیب طلایی‌پوشان بودیم و تنها مهدی لیموچی کار خود را از روی نیمکت آغاز کرد.

 

راست‌وچپ خاموش

نبود رامین رضائیان در این دیدار کاملا به‌چشم می‌خورد. رضائیان مجموعا عملکرد خوبی داشت و تعداد گل‌ها و پاس گل‌های او در فصل گذشته کاملا این موضوع را ثابت می‌کند. زکی‌پور اما نقطه مقابل رامین بود؛ بازیکنی که در همه‌چیز متوسط است و نمی‌توان روی حمله و دفاع او حساب ۱۰۰ درصدی باز کرد اما به هرحال مورایس شناخت خوبی از او داشت و می‌دانست چگونه از زکی‌پور استفاده کند.

 

به هر روی رامین رضائیان و میلاد زکی‌پور با پایان لیگ بیست‌وسوم از سپاهان جدا شدند و هر دو به استقلال رفتند. مدیریت سپاهان هم صالح حردانی و حسین گودرزی را به جای این بازیکنان جذب کرد. واضح است صالح حردانی کیفیت فنی رامین رضائیان را ندارد و این موضوع زیاد محل بحث نیست. بسیاری اعتقاد داشتند مورایس احتمالا قصد تغییر تاکتیک دارد که جای رضائیان هجومی، حردانی تدافعی را خریده اما در بازی با شباب‌الاهلی مشخص شد مورایس هنوز هم به سبک خود پایبند است. سپاهان در بازی با شباب‌الاهلی قصد داشت از کناره‌ها حمله کند اما توان این ‌کار را نداشت. صالح حردانی بازیکنی نیست که بتواند آندرلپ یا اورلپ خاصی انجام دهد و از آن سمت حسین گودرزی جوان و بی‌تجربه هم نمی‌تواند در اولین بازی خود شاهکار کند.

 

هنانوف در نقش پاشنه آشیل

وحدت هنانوف هیچ‌وقت در پرسپولیس مهره ثابتی نبود و به‌عنوان یک نیمکت‌نشین روی او حساب باز می‌شد. پس از پایان لیگ بیست‌وسوم، هنانوف به همکاری خود با قرمزها پایان داد و ناگهان راهی سپاهان شد. سپاهان که باید در اولین دیدار خود به مصاف شباب‌الاهلی می‌رفت، جای خرید یک زوج مطمئن برای حزباوی، دست روی هنانوفی گذاشت که نه سبقه خاصی دارد و نه کیفیت فنی! باتوجه به محرومیت هادی محمدی، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی، هنانوف در بازی با شباب‌الاهلی در ترکیب اصلی ژوزه مورایس قرار گرفت و با عملکرد ضعیف خود نقش پررنگی در شکست سپاهان داشت. وحدت عملا نمی‌دانست چه وظیفه‌ای درون زمین دارد و در پست دفاع وسط کاملا سر‌در‌گم بازی می‌کرد.

 

غیبت شهریار

شهریار مغانلو در دو فصل متوالی آقای گل لیگ‌برتر شد اما سرانجام پس از پایان لیگ بیست‌وسوم با پیشنهاد اتحاد کلبا مواجه شد و به امارات سفر کرد. در دیدار با شباب‌الاهلی نبود شهریار کاملا حس می‌شد. دیگر کسی نبود که در زمین حریف ضربات سر اول را بزند و توپ را به دیگر مناطق پخش کند. از طرفی شاید اگر برخی توپ‌های این بازی به مغانلو می‌رسید، او می‌توانست کار را تمام کند و جای شباب‌الاهلی، این سپاهان باشد که راهی مرحله بعد می‌شود.

 

چمن افتضاح

ورزشگاه نقش جهان قرار بود میزبان بازی تیم ملی ایران برابر قرقیزستان باشد اما وضعیت چمن این ورزشگاه به‌خوبی نشان می‌دهد برگزاری بازی ملی در چنین شرایطی اصلا درست نیست. مهدی تاج هم دیروز در مصاحبه‌ای تاکید کرد امیر قلعه‌نویی نگران شرایط بازیکنان است و بعید به‌نظر می‌رسد اصفهان میزبان بازی تیم ملی باشد. در دیدار سپاهان و شباب‌الاهلی، چمن بی‌کیفیت نقش جهان هم تاثیر زیادی روی روند بازی دو تیم داشت تا جایی که پس از پایان مسابقه، هم طرف ایرانی و هم طرف اماراتی از شرایط ورزشگاه انتقاد کردند.

 

ابتدا نوبت بازیکنان شباب‌الاهلی بود که بگویند با این وضعیت چمن، عملا درون زمین جنگیده‌اند. سپس ژوزه مورایس در مصاحبه‌ای تند و تیز گفت: «وضعیت زمین شرم‌آور بود. گل ما روی چمن بی‌کیفیت ورزشگاه به‌ثمر رسید و در ادامه شباب‌الاهلی هم به لطف چمن و اشتباهات بازیکنان ما به گل رسید. اصلا دوست ندارم در چنین استادیومی بازی کنیم».

 

کار سخت مورایس

سپاهان در لیگ بیست‌وسوم یکی از مدعیان قهرمانی بود اما رفته‌رفته حواشی مختلفی را تجربه کرد و همین موضوعات باعث شد طلایی‌پوشان رتبه‌ای بهتر از سوم کسب نکنند. مورایس حالا در آستانه لیگ بیست‌وچهارم با چالش جدی دیگری مواجه شده است.

 

لیگ نخبگان آسیا میدان بزرگی بود که بازیکنان دوست داشتند در آن بازی کنند اما این اتفاق به بدترین شکل ممکن رخ نداد. سرمربی پرتغالی حالا باید از لحاظ روحی بازیکنان خود را آماده شرکت در لیگ‌برتر کند و اگر افزایش روحیه رخ ندهد، ممکن است باز هم سپاهان شرایط عجیبی را به چشم ببیند. 

 

کدخبر: ۵۶۴۲۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر