کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۹۷۳
تاریخ خبر:

۴ مدعی جدی دستکش طلایی| بیرانوند و حسینی و نیازمند و البته الکسی گندوز

4 مدعی جدی دستکش طلایی| بیرانوند و حسینی و نیازمند و البته الکسی گندوز

چهار تیم مدعی لیگ‌برتری چهار دروازه‌بان صاحب‌نام را در اختیار خواهند داشت

هفت صبح| چهره چهار دروازه‌بان چهار مدعی لیگ‌برتر مشخص شده و طرفداران این چهار تیم محبوب و بزرگ ایران، مردان شماره یک خود را برای فصل آتی ‌ شناخته‌اند. دروازه‌بانانی با اسم و رسم که انگیزه بالایی برای کسب دستکش طلایی لیگ‌برتر خواهند داشت.

 

علیرضا بیرانوند؛ انگیزه بالای هزار برای دو هدف مهم

علیرضا بیرانوند با انتقالی جنجالی از پرسپولیس جدا ‌ و راهی تراکتور شد تا این موضوع یکی از خبرسازترین اتفاقات چند فصل اخیر بازار تابستانه باشد. اتفاقی که باعث شده پرسپولیس از بیرو و تراکتور شکایت کند و هنوز تکلیف نهایی این پرونده مشخص نیست اما چیزی که مشخص است، اینکه دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در حال تمرین با تی‌تی‌ها برای آغاز فصل جدید در فضایی تازه است.

 

بیرانوند برای فصل آتی دو انگیزه بسیار مهم برای درخشیدن دارد؛ اولی حفظ دروازه تیم ملی در سالی است که قرار است بازی‌های مقدماتی جام جهانی برگزار شود و دومی درخشیدن در روزهای دور از پرسپولیس است تا به تیم سابق خود اثبات کند چه بازیکن خارق‌العاده‌ای بوده است! او در این مسیر نیازمند کمک و همراهی مدافعان تیمش است. حضور شجاع خلیل‌زاده که سابقه همبازی بودن با او در پرسپولیس و تیم ملی را دارد می‌تواند به بیرانوند کمک کند. عارف آقاسی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی شیری و محمد نادری هم می‌توانند شانس رسیدن بیرو به دستکش طلا را در پایان فصل افزایش دهند.

 

سید‌حسین حسینی؛ کاپیتان در سودای ادامه درخشش

سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال است که بعد از کش و قوس‌های فراوان و حرف و حدیث‌های زیاد پیرامون خود، در استقلال ماندنی شده است. بازیکنی که در فصل آتی هم از قفس توری آبی‌ها حفاظت خواهد کرد و امیدوار است با تکرار درخشش خود بتواند دوباره به پیراهن تیم ملی برسد. تکلیف او تا همین چند روز پیش هم مشخص نبود و در مقاطعی به نظر می‌رسید مشکلش حل‌شدنی نیست و باید از استقلال جدا شود اما در نهایت همه چیز به خوبی و خوشی تمام شد.

 

سیدحسین فصل گذشته با کسب ۱۸ کلین‌شیت همراه با حسین پورحمیدی توانست صاحب دستکش طلایی لیگ‌برتر شود و باید دید می‌تواند این عنوان را برای دومین فصل متوالی به دست بیاورد یا نه. در فصل گذشته خط دفاع محکم استقلال کمک زیادی به حسینی برای ثبت 18 کلین‌شیت کرد و به نظر می‌رسد در این فصل هم همین شرایط وجود دارد و احتمالا شانس او برای رسیدن به دستکش طلایی بیشتر از سایرین است. ضمن اینکه سبک بازی دفاعی استقلال با نکونام هم بعید است تغییری کند.

 

الکسی گندوز؛ ناشناس بین سه غول!

سنگربان جدید پرسپولیس، الکسی گندوز دروازه‌بان ۲۸ ساله الجزایری است که جانشین علیرضا بیرانوند در پرسپولیس شده و از این جهت فشار بالایی را تحمل خواهد کرد. گندوز که سابقه بازی در تیم‌های عربی آفریقایی را بیشتر در کارنامه دارد، باتوجه به حضور در پرسپولیس مورد توجه خواهد بود و باید دید می‌تواند از پس چالش بزرگ جدید خود برآید و با سنگربانان سرشناس لیگ‌برتری رقابت کند یا نه.

 

سوالی که پاسخ آن در طول فصل مشخص خواهد شد. گندوز فصل گذشته در تیم بلوییزداد الجزایر موفق شد در 22 بازی 12 بار دروازه‌اش را بسته نگه دارد. او در این مدت 14 گل خورد و این در حالی بود که در اوایل فصل گذشته، بعد از خوردن 3 گل در هفته دوم، به مدت 6 هفته نیمکت‌نشین بود. او در پرسپولیس خط دفاعی محکم و پرستاره‌ای را پیش روی خود می‌بیند. دو مدافع ملی‌پوش ایرانی و یک مدافع ملی‌پوش گرجستانی، می‌توانند این اطمینان را به گندوز بدهند که اشتباه بزرگی نخواهند داشت و او می‌تواند روی کمک آنها برای کسب دستکش طلایی حساب کند.

 

پیام نیازمند؛ به دنبال فرار از کلیشه‌ها

درواز‌ه‌بان گران‌قیمت سپاهان، این فصل هم محافظ قفس توری تیمش است. نیازمند که در اکثر مواقع گزینه سوم تیم ملی در خط دروازه بوده، این بار باید تلاش کند تا هم تعداد کلین‌شیت‌هایش را بیشتر کند و هم جایگاه بهتری در تیم ملی به دست بیاورد و باید دید چقدر در این مسیر موفق خواهد بود. او در لیگ بیست و سوم فصل خوبی را پشت سر نگذاشت.

 

او در این فصل 23 بار در دروازه تیمش ایستاد و در عملکردی غیرمنتظره فقط 8 کلین‌شیت را ثبت کرد و 8 گل هم دریافت کرد. در مقطعی هم برای چند هفته روی نیمکت نشست و جایش را به نیما میرزازاد داد. این آمار در حالی ثبت شد که مدافعانی مثل سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و هادی محمدی پیش روی او بازی می‌کردند که از تجربه بالایی برخوردار بودند. در فصل پیش رو، نفراتی مثل امین حزباوی و صالح حردانی هم به جمع مدافعان سپاهان اضافه شده‌اند و این می‌تواند اعتماد نیازمند به خط دفاعی سپاهان و خودش را بالا ببرد تا فصل ضعیف گذشته برای او فراموش شود.

 

کدخبر: ۵۶۳۹۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر