کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۷۸۶
تاریخ خبر:

نکته بازی| آخ که چقدر به شما در سربازی سخت می‌گذرد!

نکته بازی| آخ که چقدر به شما در سربازی سخت می‌گذرد!

درباره مظلوم‌نمایی ورزشکارانی است که مشمول خدمت سربازی می‌شوند و خط حمله 110 ساله فولاد!

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

آخ که چقدر به شما در سربازی سخت می‌گذرد!

درباره خدمت سربازی ورزشکاران حرف زیاد است. نظرها هم متفاوت است‌ اما چیزی که در چند سال اخیر مد شده، مظلوم‌نمایی ورزشکارانی است که مشمول خدمت سربازی می‌شوند. حتما یادتان هست که سیاوش یزدانی وقتی قرار شد از استقلال جدا شود و برای خدمت سربازی به ملوان برود، چقدر آه و ناله کرد. استوری پشت استوری از حال روحی خرابش منتشر کرد و آنقدر به این کار ادامه داد که کادر فنی ملوان کلا بی‌خیال استفاده از او شد و یزدانی حتی یک دقیقه هم برای این تیم بازی نکرد.

 

در نهایت هم زودتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد، دوران خدمتش به پایان رسید و به استقلال برگشت. حالا نوبت به امید نورافکن رسیده که به خاطر رفتن به خدمت سربازی آه و ناله کند! او که این روزها به ملوان پیوسته، در این باره گفته: «خدمت سربازی سخت‌ترین و بدترین دوره فوتبالی یک بازیکن است. بازیکن ۱۵ سال تلاش می‌کند تا در ۲۷ یا ۲۸ سالگی به اوج فوتبال خود برسد‌ اما باید دو سال به خدمت سربازی برود.» می‌بینید؟

 

اساتید با استفاده از انواع و اقسام بندها و تبصره‌ها، خدمت سربازی‌شان را چند سال عقب می‌اندازند، در همین چند سال قراردادهای میلیاردی می‌بندند و بار خودشان و چند نسل بعدشان را هم می‌بندند، بعد به خاطر اینکه فقط باید تیم‌شان را عوض کنند، غر می‌زنند که سربازی اخ است و پیف است! این مظلوم‌نمایی‌ها را تمام کنید اساتید! رژه که نمی‌خواهید بروید! لب مرز که نمی‌خواهید نگهبانی بدهید و جان‌تان در خطر باشد! فوتبال‌تان را بازی کنید و خدا را هم شکر کنید.

 

خط حمله 110 ساله فولاد!

یکی از انتقاداتی که در این چند سال از عملکرد یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس می‌شد، بی‌علاقگی او به استفاده از جوانان در ترکیب تیمش بود. پرسپولیس فصل گذشته با یحیی یکی از پیرترین تیم‌های لیگ‌برتر بود و کلا گل‌محمدی علاقه خاصی به استفاده از بازیکنان پا به سن گذاشته داشت. حالا به نظر می‌رسد استاد دارد در فولاد خوزستان هم همین روند را ادامه می‌دهد. تیم او تا چند روز پیش پیرترین بازیکن لیگ‌برتر یعنی لوسیانو پریرای 41 ساله را داشت و حالا یحیی یک مهاجم جوان‌تر را به تیمش اضافه کرده است.

 

البته منظورمان از جوان‌تر، بازیکن 20 ساله نیست! مهاجمی که با صلاحدید گل‌محمدی به فولاد پیوسته، امین قاسمی‌نژاد 37 ساله است! می‌بینید دیگر! این هم یک جور جوانگرایی است! تازه فولاد یک مهاجم دیگر هم دارد که سنش از هر دوی این بازیکنان کمتر است! متاسفانه او هم 20 ساله نیست و 33 سال دارد! منظورمان ساسان انصاری است! البته این را می‌دانیم که پریرا و انصاری را یحیی جذب نکرده اما خب قطعا مشکلی با سن و سال آنها ندارد که هر دو را در این تیم حفظ کرده است.

 

او فقط قاسمی‌نژاد را به فولاد اضافه کرده که توجیه جذب او، آشنایی با یحیی است، چرا‌که سال‌ها در تیم‌های قبلی او یعنی نساجی و شهرخودرو بازی کرده است. در واقع می‌شود حضور هر 3 بازیکن را تا حدودی توجیه کرد اما آیا باشگاهی مثل فولاد خوزستان که یکی دو دهه پیش، بهترین و مستعدترین جوانان را به فوتبال ایران معرفی کرد، باید این استراتژی را در پیش بگیرد؟

 

کدخبر: ۵۶۳۷۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر