کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۹۱۶
تاریخ خبر:

آب خوش از گلوی گاریدو پایین نمی‌رود| مصدومیت و ناآمادگی وینگرها

آب خوش از گلوی گاریدو پایین نمی‌رود| مصدومیت و ناآمادگی وینگرها

چالش‌های سرمربی اسپانیایی پرسپولیس در پیش‌فصل تمام‌شدنی نیست

هفت صبح| چیزی تا شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ‌برتر نمانده است. در این میان اوضاع پرسپولیس خیلی تعریفی ندارد. این تیم از همان ابتدا با جدایی چند بازیکن، درگیر مشکلات زیادی شد و هرچند با جذب چند بازیکن توانست تا حدودی این مشکل را رفع و رجوع کند اما هنوز چالش‌هایی بر‌سر راه گاریدو وجود دارد. 

 

مشکل سهمیه خارجی‌ها

گئورگی گولسیانی در کنار اوستون اورونوف و ایوب العملود، 3 بازیکن خارجی پرسپولیس برای حضور در فصل جدید هستند و دیروز هم قرارداد الکسیس گندوز ‌ نهایی شد. در شرایطی شمار بازیکنان خارجی پرسپولیس به عدد 4 رسیده که سرخ‌پوشان پایتخت به‌واسطه عدم بهره‌وری از وحدت هنانوف و نبیل باهویی (مطابق با آیین‌نامه تنظیم‌شده) در فصل گذشته با چالش حذف 2 سهمیه خارجی مواجه شده‌اند و این مسئله بدان معناست که سرخ‌پوشان برای تقویت سمت چپ خط دفاع ‌ یا تقویت فاز تهاجمی نمی‌توانند بازیکن خارجی بگیرند!

 

مسئولان باشگاه پرسپولیس مدعی آن هستند که هنانوف و باهویی مصدوم بوده‌اند و محدودیت ایجاد شده باید برطرف شود اما ادعای آنها صحت ندارد؛ ضمن آنکه نه‌تنها هنانوف در 60 درصد دقایق بازی‌های پرسپولیس حضور نداشته، بلکه حتی براساس قانون جدید هم او در 60 درصد شمار بازی‌های سرخ‌پوشان هم به میدان نرفته است! استقلالی‌ها در روزهای گذشته در این زمینه با مسئولان سازمان لیگ مکاتبه داشته‌اند و خواستار رعایت قانون شده‌اند و در صورتی‌که محدودیت ایجاد شده لغو نشود، گندوز آخرین خرید خارجی پرسپولیس در بازار تابستانه خواهد بود و هر 4 سهمیه خارجی سرخ‌پوشان پر می‌شود و آنها امکان جذب بازیکن جدید نخواهند داشت!

 

غریبه با ورزشگاه خانگی

قطعا پرسپولیس هم مثل استقلال هیچ شانسی برای برگزاری بازی‌های خانگی‌اش در استادیوم آزادی ندارد و ظاهرا قرار است در این فصل، از مهمانانش در ورزشگاه تختی پذیرایی کند اما وضعیت این ورزشگاه در فاصله کمتر از دو هفته تا شروع لیگ برتر اصلا تعریفی ندارد.

 

گیت‌های فروش بلیت آماده نیست، چمن ورزشگاه وضعیت خوبی ندارد و یکی دو مشکل دیگر هم که در همه ورزشگاه‌ها وجود دارد. مشکل اصلی اما اینجاست که حتی اگر همه چیز روبه‌راه شود، بازیکنان پرسپولیس هم عادت به بازی در این ورزشگاه ندارند و نسبت به این ورزشگاه حداقل در چند بازی اولیه، احساس غریبگی می‌کنند و تا زمانی که تختی را خانه خود احساس کنند، چند هفته‌ای طول می‌کشد و این به معنای از دست رفتن امتیاز میزبانی در چند بازی ابتدایی فصل است.

 

مصدومیت و ناآمادگی وینگرها

پیش از سفر به ترکیه بود که خبر مصدومیت امید عالیشاه از سوی باشگاه پرسپولیس رسانه‌ای شد و این ستاره باتجربه فعلاً از دسترس کادرفنی سرخ‌پوشان پایتخت خارج شده است. پزشک پرسپولیس اعلام کرده عالیشاه نیاز به 3 تا 4 هفته زمان دارد تا به میادین برگردد.

 

اوستون اورونوف هم در المپیک مصدوم شد و اگرچه دیروز به ترکیه رسید و به اردوی پرسپولیس ملحق شد اما احتمالا از آمادگی صددرصد به دور است. تکلیف سعید صادقی هم مشخص نیست و احتمال جدایی او از تیم در روزهای آینده وجود دارد و به این ترتیب پرسپولیس برای بازی اول خود در لیگ برتر فقط 3 وینگر به نام‌های فرشاد احمدزاده، وحید امیری و یاسین سلمانی دارد.

 

3 کاندیدا و دو مدافع میانی

مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از کش‌وقوس‌های فراوان موفق شدند با هر 3 مدافع میانی خود برای ادامه همکاری به توافق برسند و قرارداد پورعلی‌گنجی، فرجی و سپس گولسیانی با پرسپولیس تمدید شد. با توجه به عملکرد مثبت این مدافع باتجربه در تمرینات پرسپولیس، به نظر می‌رسد ‌ جایگاه او در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان پایتخت در فصل پیش‌رو تثبیت شده است.

 

سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان برای چینش زوج خط دفاعی تیمش سعی داشته از حضور فرشاد فرجی، مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان استفاده کند تا گزینه ایده‌آل را کشف کند. در این میان گفته می‌شود ‌ گاریدو با توجه به اینکه دوران مصدومیت طولانی‌مدت پورعلی‌گنجی به تازگی خاتمه یافته، قصد ندارد روی این مدافع باتجربه ریسک کند و براساس آخرین خبرها، آمادگی جسمانی و فنی گولسیانی هم هنوز با سطح ایده‌آل مدنظر گاریدو فاصله دارد!

 

گوهری نمی‌خواهد بماند

تا همین چند روز پیش احمد گوهری امیدوار بود پروژه جذب دروازه‌بان خارجی برای پرسپولیس به نتیجه نرسد تا او شانس اول حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس در فصل پیش رو باشد. اما حالا دروازه‌بان الجزایری با شماره یک آمده و گوهری باید نیمکت‌نشین او باشد. او از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود ‌ نمی‌خواهد در این فصل دروازه‌بان ذخیره باشد و اگر سرمربی چنین تصمیمی دارد، ترجیح می‌دهد از تیم جدا شود. حالا به نظر می‌رسد در روزهای آینده او از پرسپولیس خواهد رفت و کادر فنی این تیم باید دوباره روی جوانانی مثل امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی برای دروازه‌بان دوم خود حساب کند.

 

کدخبر: ۵۶۳۹۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر